بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر : ۱۶۷۶۲۰


معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: ایران با برخورداری از رتبه ۱۰۸ فضای کسب و کار در جهان، تلاش دارد این رتبه را به زیر ۱۰۰ برساند.

حسینعلی امیری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاران افق ابهر، با اشاره به تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار، اظهار کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در جهت رونق اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی با تکیه بر منابع و نیروی انسانی داخلی است.
وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار کشور، ادامه داد: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل، راه اندازی شد و در هفته دولت نیز شاهد گشایش واحدهای صنعتی جدید هستیم.
به گزارش دریک آنلاین و به نقل از ایرنا ، امیری گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور از ۱۵۳ به ۱۰۸ رسیده است که با تفکر ایرانی و اسلامی و تکیه بر نیروهای متخصص داخلی رتبه فضای کسب و کار ایران باید به زیر ۱۰۰ برسد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به کاهش اخیر ارزش پول برخی کشورها، تصریح کرد: با تدابیر تیم اقتصادی دولت، ایران در این زمینه با مشکلی مواجه نشد.
امیری گفت: با اجرایی شدن تدریجی برنامه های ۱+۵ وضعیت فروش نفت، تجارت، تبادلات بانکی و دیگر مشکلات مرتبط با این زمینه رفع می شود.
وی یادآور شد: بخش عمده تلاش دولت رونق اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال بوده که عنصر اصلی دست یافتن به این مهم حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان است.
امیری خاطرنشان کرد: دولت ها تاجر و کارخانه دار خوبی نبوده اند و کارخانه هایی که توسط دولت اداره می شوند بهره وری بالایی ندارند به همین دلیل باید از مشارکت بخش خصوصی در تولید و ایجاد اشتغال حمایت کرد.
وی تاکید کرد: طی ۳ سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید تورم ۴۷ درصدی مهار شده و رشد اقتصادی کشور به ۴/۴ رسیده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به قابلیت های ویژه استان زنجان در زمینه راه ها و قرار گرفتن در مسیرهای اصلی ترانزیتی بیان کرد: امید است استان زنجان نسبت به قبل شتاب توسعه ای بیشتری بگیرد.
امیری با اشاره به اشتغالزایی کارخانه فولادکاران افق، افزود: این کارخانه با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۵۰ نفر و یک هزارو ۵۰۰ نفر غیرمستقیم، زندگی افراد بسیاری را نجات داده است.
محصول تولیدی شرکت نورد فولادکاران ابهر انواع میلگرد A3 و مفتول آلیاژی (SWRY11) است که جزء مواد اولیه الکترود جوشکاری و سیم جوشکاری محسوب می شود.
برای راه اندازی این شرکت بالغ بر یک هزارو ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر