بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر : ۱۶۷۶۳۹
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت برای تسهیل امور و تولید، قوانین و مقررات زائد و مانع از  اجرای برنامه ها را شناسایی و برای برطرف سازی آن راهکار ارائه می کند.

به گزارش انتخاب، حسینعلی امیری روز جمعه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: برخی قوانین و مقرراتی وجود دارند که فرایندهای رسیدگی به مباحث مختلف را طولانی می کنند.

وی یادآورشد: اصلاح مقررات که خود دولت وضع می کند، آسان تر از قوانینی است که به دست نمایندگان مردم در مجلس وضع می شوند.

امیری اظهار کرد: از این همین رو، دولت در ابتدا کمیته ای برای اصلاح مقررات کنونی تشکیل داده و طی آن تمام وزار و مسئولان کشوری را ملزم به شناسایی مقررات زائد و مانع کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت برای اصلاح قوانین مانع تولید و زائد، اقدام به تشکیل کمیسیونی کرده است که طی آن تمام وزرا و مسئولان کشوری، قوانین حوزه خود را شناسایی و بخش زائد آن را برای اصلاح به هیات دولت معرفی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این برنامه ها، به مجلس شورای اسلامی برای بازبینی و اصلاح ارسال می شود.
امیری ادامه داد: از سوی دیگر، دولت برای سرعت بخشی به اجرای برنامه ها، اقدام به افزایش اختیارهای استان ها کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در آخرین نشست استانداران و هیات دولت، بیش از 100 مورد از اختیاراتی که دولت می توانست به استان ها تفویض کند، به استانداران تفویض شد.
وی اضافه کرد: این موضوع می تواند به روند اجرای برنامه ها، تصمیم گیری ها و تصویب برنامه ریزی ها سرعت بخشد و روند پیشرفت و توسعه استان ها را سریعتر کند.

امیری با بیان اینکه حق برخورداری از انرژی هسته ای، موضوع بسیار مهمی است، ابراز کرد: در نتیجه برجام این حق مسلم ایران به تایید مجامع جهانی رسید و جهانیان حق برخورداری از این انرژی در جمهوری اسلامی را به رسمیت شناختند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: برجام منجر به خارج شدن پرونده ایران از ذیل ماده هفت منشور شورای امنیت شد و سایه تهدید نظامی را از سر نظام کم کرد.

وی با بیان اینکه ما مجبور به توافق نبودیم، تصریح کرد: دولت در کنار تامین منابع ملی و حفظ قدرت دفاعی، تامین امنیت کشور را بر عهده دارد و با به نتیجه رساندن توافق به این مسئولیت عمل کرد.

امیری تعیین تکلیف مسکن مهر را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته برشمرد و راهکار ارائه شده دولت یازدهم را پرداخت تسهیلات برای اتمام پروژه های واگذار شده به مردم اعلام کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری به استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و پرسش، تحقیق و استیضاح را از وظایف قانونی نمایندگان خواند.

وی تاکید کرد: تا کنون وزیر آموزش و پرورش توانسته به برخی از پرسش های نمایندگان پاسخ دهد و آنان را قانع سازد و پیش بینی می شود بتواند این موضوع را با موفقیت حل کند.

امیری به مدت سه روز در زنجان بود و طی این مدت علاوه بر شرکت در مراسم تودیع و معارفه استانداران زنجان، در مراسم بهره برداری از طرح های هفته دولت و آغاز عملیات اجرایی یک واحد صنعتی با سرمایه گذاری خارجی شرکت کرد و در سومین روز از حضور خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش های آنان پاسخ گفت.

امیری از 23 مرداد سال جاری مسئولیت معاونت پارلمانی رئیس جمهوری را بر عهده گرفته است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر