بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
در بررسی ارزش بازار شرکت ها طی یک دوره بدست آمد:

حذف شدن بانک ها از فهرست بیشترین ارزش بازار و جایگزینی دو گروه دیگر

ارزش بازار سرمایه در حالی طی پایان مرداد ماه سال گذشته مبلغ بیش از 1,666 میلیارد ریال محاسبه می شود که این رقم با رشد 1.1 درصدی به بیش از 3495 میلیارد ریال در پایان مرداد ماه امسال افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۷۶۴۳

ارزش بازار شرکت های فعال در بازار سرمایه یکی از مولفه های مهم و اساسی است که همواره مورد توجه معامله گران، سهامداران و کارشناسان این بازار بوده است. مولفه ای که در پی روند نوسانی رو به نزول بورس طی سال های اخیر با افت و خیزهای فراوانی همراه شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش بازار سرمایه در حالی طی پایان مرداد ماه سال گذشته مبلغ بیش از 1,666 میلیارد ریال محاسبه می شود که این رقم با رشد 1.1 درصدی به بیش از 3495 میلیارد ریال در پایان مرداد ماه امسال افزایش یافته است.

در این بین در پایان مرداد ماه امسال بیشترین ارزش بازار به شرکت پتروشیمی جم با برخورداری از ارزش بازاری به مبلغ بیش از 551 میلیارد و 149 میلیون ریال تعلق دارد.

بعد از آن حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه "میدکو" و شرکت پالایش نفت بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص می دهند و شرکت های آذرآب، کنتورسازی ایران، پالایش نفت بندر عباس، آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم "ومعادن" و "ذوب آهن اصفهان " در ردیف های بعدی قرار می گیرند. از این رو می توان گفت در این دوره 10 شرکت که در گروه های مطرح همچون پتروشیمی، پالایشی، خودرو در کنار فولاد و معادن فعال هستند بیشترین ارزش بازار سرمایه را از آن خود کرده اند.

حذف شدن بانک ها از فهرست بیشترین ارزش بازار و جایگزینی دو گروه دیگر

بر اساس این گزارش با نگاهی به دوره مشابه سال گذشته یعنی پایان مرداد ماه سال 94 در می یابیم که بزرگترین شرکت های پالایشی و پتروشیمی نیز در فهرست نخست رده بندی شرکت ها از نظر ارزش بازار قرار دارند و در مقابل بانک ها و مخابرات جایگزین معدنی ها و فلزات اساسی می شوند که این امر نیز از یک سو در پی توقف نماد بانک ها جهت برگزاری مجمع عمومی عادی طی معاملات مرداد ماه 95 و از سوی دیگر به دلیل عدم اقبال سهامداران از گروه های معدنی و فلزی در معاملات سال 94 ناشی از کاهش شدید قیمت جهانی فلزات اساسی و سنگ آهن اتفاق افتاده است. بر این اساس می توان گفت، متأثر از دو موضوع عنوان شده بانک ها در فهرست ارزش بازار جای خود را به شرکت مطرح معدنی و فلزی داده اند.

طی معاملات مرداد ماه 94 شرکت های پتروشیمی مبین، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، بانک دی، بانک ملت و دو اوراق سلف کوره از جمله مجموعه هایی هستند که بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.

حذف شدن بانک ها از فهرست بیشترین ارزش بازار و جایگزینی دو گروه دیگر


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید علی فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
گزارش شما فاجعه است و تمام ارقام غلط است و حتی تیتر خبر هم غلط است