بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر : ۱۶۷۶۸۵

بازار فرابورس ایران معاملات اولین روز از هفته کاری جدید را با رشد متغیرهای حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات روزانه و افزایش نزدیک به 10 واحدی شاخص کل پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز شنبه ششم شهریورماه تعداد 395 میلیون و 150 هزار ورقه بهادار در 19 هزار و 920 دفعه مبادلاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر رقم چشمگیر 2 هزار و 578 میلیارد و 800 میلیون ریال بود.

همسو با رشد حجم، ارزش و تعداد دفعات مبادلات نسبت به چهارشنبه قبل، همچنین شاهد افزایش 9.7 واحدی (معادل 1.23 درصد) شاخص کل نیز بودیم که با این صعود، آیفکس تا ارتفاع 808 واحدی بالا رفت.

امروز در بازار سهام فرابورس ایران نماد ذوب آهن اصفهان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد؛ در نماد "ذوب" بالغ بر 37.6 میلیون سهم دست به دست شد که ارزش آن رقم 98.9 میلیارد ریال بود. امروز همچنین نمادهای "مارون"، "ذوب" و "هرمز" بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای "شتران" و "شاوان" بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

در بازار سهام فرابورس دامداری تلیسه نمونه با نماد "تلیسه" در حالی برترین تقاضا نام گرفت که این نماد بیشترین افزایش قیمت را نیز در جریان بازار تجربه کرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی ایران نیز در ادامه افت روزانه قیمت انواع اوراق تسهیلات مسکن، شاهد ریزش تا حداکثر 4.7 درصدی قیمت تسه‌ها بودیم. به این ترتیب در حال حاضر قیمت هر ورقه تسه در محدوده قیمتی 882 هزار ریال تا 910 هزار ریال مورد دادوستد قرار می‌گیرد.

در عین حال بررسی معاملات روزانه بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز حاکی از آن است در این بازار، اوراق اجاره مپنا در نماد "صمپنا2" بالاترین حجم و ارزش معاملات را با خرید و فروش 203 هزار و 740 ورقه به ارزش نزدیک به 207 میلیارد ریال تجربه کرده است. امروز در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابوس ایران در مجموع 1.3 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 311 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به چهارشنبه هفته قبل با رشد همراه بود.

بر پایه این گزارش؛ در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز 9.6 میلیون ورقه بهادار به ارزش 103.2 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که بیشترین حجم و ارزش مبادلات ETFها، مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با مبادله 5 میلیون ورقه بهادار به ارزش 71 میلیارد ریال بود.

لازم به ذکر است؛ در جریان معاملات روز جاری نماد معاملاتي شركت بيمه اتکايي امين (اتکام1) پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 5 درصد بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر