بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
در بررسی گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی مرداد ماه امسال مطرح شد:

تداوم روند افزایشی تقاضای حقیقی ها برای فروش سهام

شاخص کل بورس در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن حدود پنج درصد رشد داشته و علاوه بر آن طی 21 روز معاملاتی مرداد ماه حجم معاملات با رشد اندک به 19 میلیارد و 681 میلیون سهم رسید. در مقابل اما ارزش معاملات با افت 9 درصدی به 41 هزار و 21 میلیارد ریال نزول یافت.
کد خبر : ۱۶۷۷۰۲
نویسنده :
جمشیدی

گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار با بررسی دفعات، حجم و ارزش معاملات در کنار مواردی همچون خالص سرمایه گذاری سهامداران حقیقی و حقوقی، افزایش سرمایه، نسبت پی بر ای و ارزش بازار صنایع منتشر شد و هر یک از این موارد مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن حدود پنج درصد رشد داشته و علاوه بر آن طی 21 روز معاملاتی مرداد ماه حجم معاملات با رشد اندک به 19 میلیارد و 681 میلیون سهم رسید. در مقابل اما ارزش معاملات با افت 9 درصدی به 41 هزار و 21 میلیارد ریال نزول یافت.

ارزش بازار در دوره مورد بررسی با افزایش سه درصدی همراه شد و به 322 هزار و 929 میلیارد تومان ارتقاء یافت.

بر اساس معاملات خرد و بلوک انجام شده طی مرداد ماه سال جاری نیز ارزش سهام خریداری شده توسط اشخاص حقوقی حدود 18,321 میلیارد ریال معادل 45 درصد از کل خریدها بوده و در مقابل ارزش سهام فروخته شده توسط آنها حدود 17,302 میلیارد ریال معادل 42 درصد از کل فروش سهام محاسبه می شود. بر این اساس می توان گفت سرمایه گذاری خالص سهامداران حقوقی 1,019 میلیارد ریال می باشد.

طی معاملات مرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته نماگرهای بازار سرمایه همچون ارزش بازار، ارزش اسمی، نسبت پی بر ای و گردش معاملات افزایش یافتند و در مقابل ارزش بازار به ارزش اسمی افت 10 درصدی را تجربه کرد.

تداوم روند افزایشی تقاضای حقیقی ها برای فروش سهام

در معاملات دوره مورد بررسی نماد معاملاتی 119 شرکت مورد بازگشایی قرار گرفتند و در مقابل 58 نماد متوقف شدند.

بر اساس اطلاعات موجود، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از 78 هزار و 262 میلیارد ریال افزایش سرمایه انجام پذیرفته که بیش از 20 هزار و 847 میلیارد ریال از آن طی ماه گذشته صورت گرفته است.

همچنین در مرداد ماه سال جاری همچون ماه های قبل از آن فروش سهام توسط اشخاص حقیقی بیش از خرید آنها بوده است و کسری خرید نسبت به فروش این گروه از سهامداران 1019 میلیارد ریال محاسبه می شود.

تداوم روند افزایشی تقاضای حقیقی ها برای فروش سهام


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
بی اعتمادی که دیگه قابل جبران نخواهد شد یک خاطره بد از شرایط موجود نابودی عده ای از بدبخت وبیچاره که تنها امیدشان همین دولت بوده که کابینه اقتصادی ایشان اعتقادی به بازار سرمایه نداشتند خسارت این جماعت را چه کسی خواهد داد مرگ برای همه نزدیک است در روز سوال جواب در پیشگاه خدای بزرگ حرفی برای گفتن دارند