بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
با اعطای مجوز از سوی سازمان بورس طی مرداد ماه

11 شرکت در مسیر اجرای برنامه افزایش سرمایه

برنامه افزایش سرمایه به طور معمول از محل هایی همچون سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و نیز مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اجرایی می شود تا پس از طی کردن مراحل قانونی نقدینگی مورد نیاز شرکت جهت دستیابی به اهداف مورد نظر آن همچون اجرای طرح توسعه، افزایش ظرفیت تولید محصولات و اصلاح ساختار مالی فراهم شود.
کد خبر : ۱۶۷۷۰۹
نویسنده :
جمشیدی

اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت های فعال در بازار سرمایه همواره یکی از برنامه های جذاب و مورد علاقه سهامداران به شمار می رود و مجموعه های بورسی نیز از فرصت ها و پتانسیل های بورس جهت تأمین مالی مورد نیاز خود از این طریق استفاده کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، برنامه افزایش سرمایه به طور معمول از محل هایی همچون سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و نیز مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اجرایی می شود تا پس از طی کردن مراحل قانونی نقدینگی مورد نیاز شرکت جهت دستیابی به اهداف مورد نظر آن همچون اجرای طرح توسعه، افزایش ظرفیت تولید محصولات و اصلاح ساختار مالی فراهم شود.

بر این اساس در این گزارش تعداد شرکت هایی که در مرداد ماه سال جاری اقدام به ارائه مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس نموده اند و موفق به دریافت مجوز از این سازمان شده اند، مورد بررسی قرار گرفته است. به طوریکه بر اساس اطلاعات موجود روی سامانه کدال، طی دوره مورد بررسی 11 شرکت اقدام به انجام این امر نمودند که از جمله آن می توان به شرکت هایی همچون داروپخش، فرابورس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در نماد "غشهداب"، حفاری شمال، ماشین سازی نیرومحرکه، تولید مواد اولیه داروپخش، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، بانک خاورمیانه، صنایع بسته بندی مشهد در نماد "فبستم"، سیمان شرق و نیز معدنی و صنعتی گل گهر اشاره کرد که در این بین نماد معاملاتی "غشهداب"، "فرابورس" و "فبستم" در بازار توافقی فرابورس معامله می شود.

از میان 11 شرکت مذکور، هفت شرکت در نمادهای "حفاری"، "دتماد"، "وصنا"، "وخاور"، "فبستم"، "سشرق" و "کگل" در نظر دارند تا از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اقدام به اجرای برنامه افزایش سرمایه کنند که این امر نیز در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت و اجری طرح توسعه ای انجام می پذیرد.

علاوه بر این، شرکت هایی همچون کشت و صنعت ناب خراسان، فرابورس و داروپخش نیز از سود انباشته جهت افزایش سرمایه شرکت استفاده می کنند تا به اهداف خود همچون تقویت ساختار مالی دست یابند. در این بین تنها شرکت ماشین سازی نیرومحرکه از محل جذاب مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بدین منظور استفاده می کند تا سرمایه خود را در راستای اصلاح ساختار مالی افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، می توان گفت در مرداد ماه امسال مجوز اجرای برنامه افزایش بیش از 11 هزار و 991 میلیارد ریال در 11 شرکت فعال در بازار بورس، فرابورس و توافقی فرابورس صادر شده است که این مجموعه ها 60 روز پس از تاریخ اعطای مجوز مهلت دارند تا این برنامه را به اجرا در آورند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر