بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر : ۱۶۷۷۳۵

روز جاری در پایان معاملات بازار فرابورس ایران، حدود 145 میلیون ورقه بهادار در 21 هزار و 59 دفعه معاملاتی دادوستد شد که ارزش آن به رقم 605 هزار میلیارد و 590 میلیون ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز یکشنبه هفتم شهریورماه همچنین شاهد رشد نزدیک به 7.5 واحدی (معادل 0.92 درصد) شاخص کل نیز بودیم که در نتیجه آن آیفکس نشانگر عدد 815 واحد شد.

در همین حال بازار سهام فرابورس ایران روز جاری شاهد دست و به دست شدن 105 میلیون و 650 هزار سهم به ارزش 323 میلیارد و 640 میلیون ریال بود که در این بین نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان بالاترین حجم و ارزش مبادلات سهام را با خرید و فروش 19 میلیون و 420 هزار سهم به ارزش 51 میلیارد ریال شاهد بود.

در این بازار همچنین نمادهای آتیه داده پرداز، دامدری تلیسه نمونه و مدیریت انرژی امید تابان هور به‌عنوان نمادهای پرببینده شناخته شده و نمادهای"مارون" و "تلیسه" بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند. همنین نماد پرتوشیمی مارون به‌همراه تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان بالاترین تاثیر مثبت را تا سقف حداکثر 9 واحد بر آیفکس گذاشته و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و گروه سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي تا کف حداکثر 2.13 واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

طبق این گزارش؛ در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز شاهد نقل و انتقال 118 هزار و 259 ورقه بهادار به ارزش 115میلیارد و 200 میلیون ریال بودیم که نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد "اخزا6" بیشترین حجم و ارزش این بازار را به خود اختصاص داد. در این نماد بیش از 35 هزار ورقه بهادار دادوستد شد که ارزش آن 32 میلیارد ریال بود.

در حال حاضر نمادهای اخزا 2 تا 6 در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران دادوستد می‌شوند که روز جاری ارزش معاملات این اوراق بالغ بر 63 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.

اوراق تسهیلات مسکن نیز در بازار ابزارهای نوین مالی با ادامه ریزش قیمتی مواجه و در نرخ‌های بین 873 هزار ریال تا 899 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.

لازم به ذکر است نماد معاملاتي شركت اعتباري کوثر مرکزي "وکوثر1" امروز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه نوبت دوم صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر