بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

طعم تلخ و شیرین گروه قند و شکر

در روزهای گذشته به دنبال شکسته شدن کف مینوری شاخص کل و رکورد زنی افت شاخص در تابستان، شاهد تحریک تقاضا در گروه قند و شکر بودیم. این گروه که به بتای منفی بازار موسوم است (و البته شاید این گونه نیز نباشد)، در روزهای گذشته با افزایش تقاضای محسوس در بازار رو به رو شد.
کد خبر : ۱۶۷۷۶۳
در روزهای گذشته به دنبال شکسته شدن کف مینوری شاخص کل و رکورد زنی افت شاخص در تابستان، شاهد تحریک تقاضا در گروه قند و شکر بودیم. این گروه که به بتای منفی بازار موسوم است (و البته شاید این گونه نیز نباشد)، در روزهای گذشته با افزایش تقاضای محسوس در بازار رو به رو شد. برای روز جاری به بررسی تکنیکی شاخص این صنعت پرداخته‌ایم.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نگاهی به نمودار شاخص گروه قند و شکر در چارچوب زمانی روزانه، در روز گذشته شاهد خروج شاخص این صنعت با یک کندل مناسب از محدوده تراکمی شکل گرفته در یک ماه گذشته بودیم. در روز جاری چنانچه این رشد ادامه داشته باشد، به اولین سطح مقاومتی شاخص این گروه در نقطه B برابر با سقف قبلی می‌رسیم که در تراز ۴۸۸۳ واحد واقع است. چنانچه در روز جاری و روزهای آینده شاخص این گروه موفق به عبور از این تراز در نمای روزانه شود، انتظار داریم رفته رفته رشد بیشتری را تا سقف کانال نزولی نشان داده شده در تراز ۵۲۰۰ واحد شاهد باشیم. آنچه اهمیت دارد این است که در نقطه D‌ در تراز ۵۲۰۰ واحد با مقاومت ترکیبی مهمی رو به رو هستیم:

  • این محدوده بر سقف کانال نزولی منطبق است (خط سقف به سقف رسم شده).
  • در این محدوده الگوی AB=CD که با پیکان نارنجی رنگ نشان داده شده است، در آخرین حرکت تکمیل می‌شود.
  • در این محدوده به خط میانی چنگال اندرویی که بر روی آخرین موج رسم شده است می‌رسیم.

اما رشد اصلی و مناسب‌تر در این صنعت زمانی به وقوع خواهد پیوست که شاخص این گروه موفق به عبور از این محدوده مقاومتی با اهمیت بشود. به عبارت دیگر چنانچه در شاخص این گروه شاهد عبور از محدوده مقاومتی ۵۲۰۰ واحد باشیم، انتظار داریم در میان مدت شاهد رشد بیشتر به میزان ارتفاع کانال شکسته شده تا محدوده ۶۲۵۰ واحد باشیم.

جمع بندی مطالب فوق اینکه:

  • رشد بیشتر در کوتاه مدت منوط به توانایی عبور شاخص از مقاومت ۴۸۸۳ واحد است. موردی که به نظر می‌رسد دست یافتنی است.
  • در صورت شکسته شدن مقاومت ۴۸۸۳ واحد می‌توان از نوسانات منفی احتمالی برای ورود با هدف ۵۲۰۰ واحد بهره برد.
  • رشد بیشتر در میان مدت منوط به عبور شاخص گروه از ۵۲۰۰ واحد است که در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد و باید توجه ویژه‌ای به آن مبذول داشت و از این تراز برای شناسایی سود بهره برد.

طعم تلخ و شیرین گروه قند و شکر

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر