بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر : ۱۶۷۸۰۳
جواد صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل رونق بازار بورس و سرمایه کاهش نرخ بهره بانکی بود که این رویکرد سبب رغبت و تشویق ورود سرمایه گذاران به بازار بورس و سهام شد.
وی کاهش نرخ تورم در دولت تدبیر و امید به همراه کاهش نرخ تورم را از دیگر عوامل تمایل مردم به حضور در بازار بورس و سرمایه اعلام کرد و افزود: اشخاص می توانند بی واسطه و با فراغ بال وارد این بازار شوند و روی سهام شرکت ها سرمایه گذاری کنند.
مسئول شرکت کارگزاری مفید کارگزار رسمی بورس و اوراق بهادار شعبه ایلام افزود: بدنبال توافق هسته ای و برجام سهام شرکت ها و بازار بورس و سرمایه که از اواخر سال 92 کاهش چشمگیری یافته بود از نیمه دوم سال 94 رشد بالایی داشت که این افزایش، سودهای قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران کرد.
صفری گفت: شاخص کلی بورس از نیمه دوم سال 94 در مقایسه با سال های گذشته رشد خوبی داشت و اکنون شاخص کل 77 هزار است که بنابر پیش بینی کارشناسان این حوزه در ماه های آینده این روند رو به رشد باز هم ادامه دارد. 
وی توضیح داد: یکی از مزیت های بازار بورس و سرمایه هدایت سرمایه های سرگردان و راکد مردم است که دولت می تواند روی آنها برنامه ریزی کند.
به گفته وی، در دولت تدبیر و امید رویکرد رئیس جمهوری در این حوزه حمایت های تخصصی به منظور تحول اساسی در بورس و اوراق بهادار و سرمایه است که این مهم محقق شده و در آینده نیز رشد خواهد کرد.
مسئول شرکت کارگزاری مفید کارگزار رسمی بورس و اوراق بهادار شعبه ایلام در خصوص چگونگی اطلاع علاقه مندان ورود به این حوزه و آگاهی از سود و زیان سرمایه گذاری سهام شرکت ها گفت: طبق قانون بورس و اوراق بهادار شرکت ها بسته به نوع فعالیت موظف هستند در مقاطع مختلف سال گزارش خود را از میزان خرید، فروش، تولید منتشر کنند که سرمایه گذاران می توانند پس از آگاهی و اطلاع از این وضعیت، در صورت تمایل در بورس سرمایه گذاری کنند.
وی یادآور شد: سیاست هایی که دولت در مورد شرکت ها اتخاذ و اعمال می کند از جمله افزایش یا کاهش معافیت های مالیاتی تاثیر بسزایی در این بازار دارد و یکی از مزیت های بازار سرمایه و شرکت هایی که در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت می کند، معافیت های مالیاتی است.
وی اضافه کرد: کارگزاری مفید بدنبال رایزنی هایی که با بانیان اصلی بازار سرمایه انجام گرفت از سال 93 فعالیت خود را در شهر ایلام در حالی آغاز کرد که سرمایه گذاران این حوزه مجبور بودند مسیر چهار ساعتی رفت و برگشت کرمانشاه را بپیمایند.
صفری افزود: کارگزاری مفید به علت نبود تالار بورس در ایلام اقدام به راه اندازی تالار اختصاصی در این شهر کرد که فعالان این بازار می توانند به صورت آنلاین و لحظه ای در مراجعه به این تالار در بازار خرید و فروش سهام فعالیت کنند.
مسئول شرکت کارگزاری مفید کارگزار رسمی بورس و اوراق بهادار شعبه ایلام گفت: سرمایه گذاران استان اعم از سرمایه داران خرد و کلان می توانند وارد این بازار شوند و چون تنوع سرمایه گذاری در این حوزه گسترده است می توانند سهام خود را خرید و فروش کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
ما که غیر ضرر در این سه سال دولت یازدهم چیزی ندیدیم بازار بورس سال اول دولت یازدهم را با حالا مقایسه بفرمایید متوجه خسارت افراد خوش اعتماد را خواهید دید متاسفانه این دولت اعتقادی به بازار سرمایه ندارد
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
این اقای صفری واقعا در بازار بورس کارگزاری مفید کار میکند / یکی نیست به این اقا بگوید به غیر از قبل انتخابات مجلس که خودرویی ها بی دلیل رشد کردند در طی این سه سال کی بازار به غیر افت رشد کرده است . خوب هروز در همین سایت بورس نیوز کارشناسان و سهامداران از روند بورس و کسل کننده بودن بورس و اینکه چرا در این دولت بازار بورس عذاب اور شده است میگویند انوقت شما میگویید بورس رشد کرده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
منظور ایشان بورس کدام کشور است؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱
از اونجا که اسم نیاورده به احتمال خیلی زیاد منظورش بورس نیویورک بوده .
صابر
GERMANY
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
رونق؟حالت خوبه
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
یک ذره بین بیارین ببینیم این رونق کجاست . مسئولین بازار سرمایه و اقتصاد مملکت با توهم زندگی میکنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
از سال 92 70درصد تو ضرر هستسم
مصطقی تنابنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
آقای صفری سوال میکنم
شما صرف خواستید مفید رو تبلیغ بکنید یا واقعا بدون اغماض بازار سرمایه رو توضیح دادید؟