بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
مدیر مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران عنوان کرد:

زمان عرضه اولیه "غگلستا"/ واگذاری یک زیر مجموعه دیگر در شهریور ماه جاری

این مجموعه در نظر دارد تا سه شرکت زیر مجموعه خود همچون شیر پگاه گلستان، گلپایگان و آذربایجان شرقی را طی سال جاری در بازار سرمایه عرضه کند که در حال حاضر مراحل درج و پذیرش شرکت شیر پگاه گلستان انجام پذیرفته و مقرر شده تا 10 درصد از سهام مجموعه مذکور طی هفته جاری یا آینده عرضه گردد.
کد خبر : ۱۶۷۸۰۶
نویسنده :
جمشیدی

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان پس از احراز شرایط به عنوان یکصد و چهل و سومین نماد معاملاتی در بازار فرابورس درج گردید و طی آن مقرر گردید تا "غگلستا" از سوی سهامدار عمده آن یعنی شرکت صنایع شیر ایران در بازار سرمایه عرضه شود.

در همین ارتباط، مدیر مالی و سرمایه گذاری صنایع شیر ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد تا سه شرکت زیر مجموعه خود همچون شیر پگاه گلستان، گلپایگان و آذربایجان شرقی را طی سال جاری در بازار سرمایه عرضه کند که در حال حاضر مراحل درج و پذیرش شرکت شیر پگاه گلستان انجام پذیرفته و مقرر شده تا 10 درصد از سهام مجموعه مذکور طی هفته جاری یا آینده عرضه گردد.

سید وحید وحیدی افزود: شرکت شیر پگاه گلپایگان نیز مراحل درج و پذیرش در بازار فرابورس را سپری می کند که البته این امر با مشکل کوچکی مواجه شده و پس از رفع آن 10 درصد از سهام مجموعه مذکور طی شهریور ماه امسال واگذار می شود.

پس از انجام برنامه عرضه اولیه دو شرکت مذکور، در نظر داریم تا 10 درصد از سهام شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی را طی سال جاری عرضه کنیم.

وی در خصوص وضعیت عملیاتی شرکت های زیرمجموعه صنایع شیر ایران اظهار داشت: سه زیر مجموعه شرکت صنایع شیر ایران بودجه سه ماهه اول سال مالی جاری خود را پوشش داده اند و وضعیت تولید و فروش آنها مناسب ارزیابی می شود. همچنین شرکت های زیر مجموعه در حوزه صادرات محصولات به کشورهای خارجی فعالیت دارند. آنچنان که شرکت شیر پگاه گلستان با توجه به هم مرز بودن با کشور ترکمنستان، بخشی از تولیدات خود را به این کشور صادر می کند و در کنار آن شیر پگاه گلپایگان نیز علاوه بر صادرات محصولات به کشورهای عراق و افغانستان برنامه هایی جهت حضور در بازارهای فروش کشور روسیه در نظر دارد.

مدیر مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در خصوص نحوه حمایت سهامدار عمده از روند قیمت سهام زیر مجموعه های آن پس از ورود به بازار سرمایه اظهار داشت: به طور قطع برنامه عرضه اولیه و کشف قیمت سهام به نحوی انجام می پذیرد که مورد قبول اهالی بازار سرمایه و سهامداران باشد و حمایت های لازم از روند قیمت سهام در مواقع لزوم انجام می پذیرد.

همچنین این مجموعه متعهد است تا 10 درصد از سهام زیر مجموعه های خود را در بازار سرمایه عرضه کند و عرضه مجدد سهام با توجه به وضعیت و کشش بازار سرمایه صورت می پذیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر