بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

آیا شایعات در "وپارس" به حقیقت خواهد پیوست؟

در غیبت بزرگان صنعت بانکداری در این روزهای بازار سرمایه، نمادهای کوچکتر بانکی در حال نزدیک شدن به سطوح حمایتی جذابی هستند که انتظار داریم.....
کد خبر : ۱۶۷۸۱۱
در غیبت بزرگان صنعت بانکداری در این روزهای بازار سرمایه، نمادهای کوچکتر بانکی در حال نزدیک شدن به سطوح حمایتی جذابی هستند که انتظار داریم رفته رفته موجبات افزایش تقاضا برای خرید با ریسک محدود را فراهم آورند. از جمله نمادهای این گروه که هم اکنون وضعیت تکنیکی مناسبی دارند می‌توان به "وپاسار"، "حکمت"، "وانصار" و "وپارس" اشاره نمود. در روز جاری اما به تحلیل نماد "وپارس" پرداخته‌ایم.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نماد "وپارس"، مضاف بر اینکه پتانسیل‌ هایی چون افزایش سرمایه و وصول مطالبات می‌تواند موجبات رشد ارزش سهم را فراهم آورد، شرایط تکنیکی خوبی را نیز شاهد هستیم که انتظارات ما را مبنی بر بازدهی مناسب در میان مدت، دو چندان می‌نماید. همان گونه که در نمودار قیمت نشان داده شده است، "وپارس" پس از آنکه در کانال ۱۰۰ تومان به خط روند صعودی رسید، با واکنش مناسبی در ماه‌های گذشته همراه شد و بازدهی بیش از ۲۰ درصدی را از خود به جای گذاشت و پس از آن در مسیر افت و اصلاح قرار گرفت. اما با توجه به آرایش صعودی اخیر که به امواج پیشرو شبیه است، انتظار داریم افت فعلی، اصلاح موج مذکور بوده و در ادامه شاهد رشد ارزش سهم باشیم. محدوده فعلی به لحاظ زمانی و قیمتی از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به آنها اشاره می‌نماییم:

* از منظر ایچیموکو قیمت موفق شده است با عبور از کیجن‌سن متناظر کف اولین سیگنال صعود را صادر نماید و به دنبال آن شاهد عبور چیکو اسپن از کندل‌های قیمت در موج نزولی بودیم. در حال حاضر چیکو به کندل‌های قیمت رسیده است و با واکنش حمایتی مناسبی همراه شده است (محدوده نارنجی رنگ). انتظار داریم به دنبال این حمایت و با توجه به سوییچ ابر کومو از نزولی به صعودی، شاهد رشد قیمت باشیم.

* از منظر ایچیموکو اما به لحاظ زمانی شاهد این هستیم که روزهای جاری به تعداد ۱۷ روز قبل از سوییچ کومو قرار دارند. با توجه به اینکه عدد ۱۷ از مجموعه اعداد زمانی ایچیموکو بوده و در گذشته نیز فاصله ۱۷ تایی از سوییچ کومو با کف سازی قیمت همراه بوده است باید بگوییم که به لحاظ زمانی نیز در مقطع کنونی پتانسیل تشکیل کف وجود دارد.

* به لحاظ گام‌های حرکتی قیمت نیز شاهد تایید تشکیل سقف با بسته شدن قیمت در تراز ۱۱۶ تومان هستیم. اگر محدوده بسته شدن کندلی که سقف را تایید نموده است اندازه گرفته و بر روی بالاترین قیمت بسته شدن بازار قرار دهیم، به باند حمایتی ۱۱۱ الی ۱۱۶ تومان می‌رسیم که منطبق بر خط روند صعودی نیز بوده و پتانسیل بالایی برای حمایت از قیمت دارد. این محدوده که بر کف ابر کومو نیز منطبق است، در گذشته نیز بارها واکنش قیمت را به همراه داشته است و اکنون با تدیل سطح، در نقش حمایت ایفای نقش می‌کند.

* قیمت در یک کانال نزولی بلند مدت در حرکت بوده است که بارها پس از برخورد به کف کانال در رسیدن به سقف کانال ناکام مانده بوده است و در آخرین موج صعودی این مهم به وقوع پیوسته و انتظار داریم در میان مدت با توجه به آرایش این موج، قیمت موفق به خروج از این کانال نیز گردد که در صورت وقوع این امر، بازدهی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به موارد مذکور و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های ذکر شده و با توجه به اینکه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی در شرکت‌های مورد معامله در روز گذشته در کل بورس در نماد وپارس رقم خورده است، انتظار داریم به زودی شاهد آغاز حرکت رو به رشد در این نماد باشیم. لذا با رعایت حد ضرر محدوده ۱۰۰ تومان (برای میان مدت) و محدوده ۱۰۷ تومان (برای کوتاه مدت)، خرید در باند حمایتی ۱۱۱ الی ۱۱۸ تومان کم ریسک ارزیابی می‌شود.

کوچکترهای بانکی دست بکار شدند

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر