بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر : ۱۶۷۸۱۶
دیوید پلاف، مدیر کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2008 که بعداً در دولت هم مشاور ارشد وی بود روز یکشنبه در مصاحبه ای که با شبکه NBC داشت دونالد ترامپ را «فردی روانی نامید که کاندیدای ریاست جمهوری شده است».

به گزارش انتخاب به نقل از سایت هیل، چاک تاد، مجری شبکه NBC که از این صحبت پلاف درباره روانی بودن کاندیدای یکی از احزاب بزرگ کشور تعجب کرده بود، علت این نام گذاری را پرسید.

پلاف ضمن دفاع از عقیده اش به شاخص های یک شخص روانی اشاره کرد: «خوب، گوش کنید، این معیارها شامل تعریف پر آب و تاب از خود، دروغ گفتن ذاتی و عدم همدلی و ندامت می شود.»
اگرچه وقتی چاک تاد درباره صلاحیت وی درباره تشخیص این بیماری سوال کرد پلاف گفت: «درست است من مدرک روانشناسی ندارم.»

پلاف شرایط روانی غیر طبیعی ترامپ را دلیل اصلی کمپین ضعیف کاندیدای جمهوری خواه در دو ایالت رقابتی کلرادو و ویرجینیا، جایی که هیلاری کلینتون برتری قاطعی دارد، می داند.

پلاف می گوید در ابتدا فکر می کرد که کلرادو و ویرجینیا ایالت های سختی برای کلینتون باشند، چون ترامپ تمام تلاشش را می کند تا به قسمتی از رای دهندگان از جمله ساکنین حومه شهر و زنان تحصیل کرده دست پیدا کند، اما در عوض تحلیلگران سیاسی از هر دو حزب هم اکنون معتقدند که ترامپ توان دستیابی به رای افراد تحصیلکرده و زنان را ندارد.

پس از این اظهار نظر پلاف، به نقل از پولیتیکو، میکا برژینسکی مجری شبکه MSNBC هم گفت که یک روانپزشک باید ترامپ را معاینه کند. این صحبت برژینسکی در واکنش به یک اظهار نظر ترامپ صورت گرفت.

داستان از این قرار است که ترامپ در توییترش به مرگ پسر عموی دواین وید، ستاره بسکتبال بر اثر سلاح در شیکاگو اشاره کرد و گفت رای دهندگان سیاهپوست از وی حمایت خواهند کرد و با اشاره به معضل تیراندازی به این نکته اشاره کرد که آن را حل خواهد کرد.

برژیسنکی به این موضوع اشاره کرد که: «سلامت روانی همانند دیابت یا هرگونه وضعیت سلامت جسمانی اهمیت دارد و مسئله ای نیست که من بخواهم درباره آن شوخی کنم.»

ریک تیلور، سخنگوی سابق تد کروز هم پیشنهاد داده است که بررسی سلامت روانی هم باید جز مواردی باشد که کاندیداها در رابطه با آن مورد تحقیق قرار می گیرند.
منبع: عصرایران
اشتراک گذاری :
ارسال نظر