بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۶۷۸۳۴

سهامداران در جریان معاملات روز جاری شاهد دادوستد 171.6 میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران بودند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز سه‌شنبه نهم شهریورماه تعداد 171.6 میلیون ورقه در 15 هزار و 903 دفعه در بازارهای فرابورس مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن به رقم یک هزار و 27 میلیارد ریال رسید.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری نزدیک به 500 هزار ورقه دست به دست شد که ارزش آن بالغ بر 504.9 میلیارد ریال بود. در این بازار اوراق اجاره رایتل با نماد "صایتل" در پی دادوستد 226 هزار و 870 ورقه به ارزش 233 میلیارد ریال در صدر اوراق مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال در بازار سهام فرابورس ایران نیز امروز بیش از 110 میلیون سهم به ارزش 292.8 میلیارد ریال خرید و فروش شد که نماد معاملاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نقل و انتقال 10 میلیون سهم به ارزش 26.9 میلیارد ریال، بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات این بازار را در مقایسه با سایر نمادها تجربه کرد.

در این بازار در حالی نماد آتیه داده پرداز و دامداری تلیسه نمونه به‌عنوان نمادهای پربازدید شناخته شدند که نماد تلیسه نیز بالاترین افزایش قیمت روزانه سهام را شاهد بود.

طبق این گزارش؛ همچنین پس از چند روز روند صعودی شاخص کل امروز آیفکس با عقبگردی 3.6 واحدی (معادل 0.44 درصد) به عدد 816 واحد رسید. نماد "دماوند"، "شتران" و "ذوب" در حالی بالاترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشتند که نماد "بمپنا" بیشترین تاثیر مثبت را از خود به جا گذاشت.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز امروز در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ایستاد و با دادوستد 4.9 میلیون ورقه بهادار به ارزش 68 میلیارد ریال روبه‌رو شد.

لازم به ذکر است؛ طی دیروز و امروز دو شرکت با نام‌های شرکت صنایع تجهیزات نفت و شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در بازار دوم فرابورس ایران درج شده‌اند که به این ترتیب شهریور را می‌توان ماه رونق درج شرکت‌ها در فرابورس ایران دانست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر