بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر : ۱۶۷۸۴۳
دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی در نشست خبری که امروز با خبرنگاران رسانه های داخلی داشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: هدف و برنامه اصلی ما در سال 1395 در شرکت آتیه صبا این است تا کاری نهایی نشده و اقدامات جدی صورت نگرفته، در فضای رسانه ای مطرح نشود.

به گزارش اعتدال، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، در ادامه این نشست خبری افزود: در حال حاضر مشکل بیکاری، یکی از اصلی ترین مشکلات مردم و به خصوص جوانان کشور است. این مشکل نیز حل نخواهد شد مگر با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد تحرک در حوزه مختلف درآمدزایی که یکی از اصلی ترین انها حوزه گردشگری است که توجه مطلوب به آن نشده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ایرانگردی و جهانگردی از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری می باشد، خاطرنشان کرد: یکی  از اولویت‌های آقای رییس جمهور چه در زمان تبلیغات انتخاباتی و چه در برنامه های اقتصادی دولت یازدهم، توجه بیشتر به حوزه گردشگری و ارتقای سهم ایران از بازار گردشگری بین الملی است. لذا با توجه به تاکیدات دوت یازدهم به عنوان یک اقدام عملی بازسازی و نوسازی تدریجی هتلهای مجموعه ایرانگردی و جهانگردی را دستور کار قرار داده ایم و تا کنون عملیات و مطالعات نهایی سه هتل به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود: برای افزایش سطح کیفیت خدمات هتلهای آینده و استفاده از سرمایه گذاری خارجی در بخش هتل سازی، از شرکت های معتبر و بین المللی فعال در این حوزه به همراه شرکت های داخلی استفاده شده است.

نیک کار در تشریح اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور گفت: اگر هر گردشگر خارجی در مدت اقامات خود در ایران تنها 2000 دلار هزینه کند، این معادل درآمد 100 بشکه نفت  خواهد شد. اگر بشکه نفت 40 دلار فروخت شود با احتساب 20 دلار هزینه به ازای هر بشکه، درآمد خالص 100 بشکه نفت خام، 2000 دلار می شود. به عبارت دیگر اگر روزانه تنها 30000 گردشگر وارد ایران بشود، درآمد حاصل از صنعت گردشگر با درآمد حاصل از فروش روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام برابری می کند.

این عضو هیئت مدیره آتیه صبا با تاکید بر لزوم آماده سازی زیرساخت ها گفت: در حال حاضر از یکسو خدمات ارائه شده از سوی هتلها استانداردهای جهانی را ندارند و از سوی دیگر ظرفیت و تعداد تخت های موجود کفاف حرکت به سمت این نقطه را نمی دهد. لذا برای اینکه بتوانیم اقدام عملی برای حل مشکل بیکاری انجام دهیم یکی از راه ها سرمایه گذاری در بخش هتلینگ و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری خارجی در این حوزه هستیم .

نیک کار با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان یکی دیگر از زیرمجموعه های آتیه صبا است گفت: برای ورود گردشگر خارجی یکی از مباحث دیگری که باید حل شود مساله حمل ونقل آن و افزایش امنیت و کیفیت خدمات است. در سال جاری ظرفیت جابه جایی مسافران در شرکت آسمان رشد تقریبا 100 درصدی داشته و این شرکت با تهیه قطعات و موتورهای لازم توانسته 8 فروند از هواپیماهای خود را که مدتها زمینگیر بودند، وارد ناوگان هوایی کند. به طوری که در حال حاضر شرکت آسمان با 17 هواپیما رکورددار جابه جایی در ایرلاین ها است.

نیک کار در ادامه با  ابراز امیدواری نسبت با برداشته موانع خارجی خرید هواپیماهای نو در پاسخ به خبرنگاران گفت: شرکت آسمان با تعداد زیادی شرکت های خراجی فعال و سازنده در عرصه هواپیما مذاکره داشته است و این آمادگی وجود دارد تا بعد از رفع موانع موجود هواپیماهای نو نیز برای شرکت آسمان خریداری شود ولی از آنجا که در سال «اقدام و عمل» تکرار رفتار گذشته و پر رنگ کردن قراردادهای بدون نتیجه شایسته نیست، ان شاء الله پس از اجرایی شدن خرید هواپیماهای نو و نشستن انها در ایران، حضور مردم ایران اطلاع رسانی خواهیم نمود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات مالی شرکت هواپیمایی آسمان، گفت: شرکت آسمان از جمله شرکت هایی بود که ذیل ماده 141 قرار گرفته بود و عملا به پنج باک کشور بدهی داشت. از ابتدایی که مدیریت آتیه صبا را بر عهده گرفتم یکی از دغدغه های من حل مشکلات مالی این شرکت پرسابقه و حفظ اشتغال موجود در این شرکت بود که به لطف خدا توانسته ایم تا حدود زیادی مشکلات این شرکت را حل کنیم. از جمله این اقدامات تسویه کامل بدهی آسمان به چهار بانک و انجام اقدامات نهایی برای تسویه با بانک پنجم تا بیست روز آینده هستیم. از سویی دیگر سرمایه آسمان از مبلغ 50 میلیارد تومان به 330 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نیک کار اصفهانی با اشاره به زیر مجموعه های صنعتی آتیه صبا، گفت: نوسازی، بهسازی و افزایش بهره وری در شرکت های صنعتی از دیگر اولویت های بنده در طول ماه های اخیر بوده است. افزایش تولید در شرکت کاشی آپادانا سرام و صاردات 70 هزار متر مربع از محصولات این کشور به آلمان و انعقاد قرارداد صاردات با سایر کشورها از جمله ترکیه و عمان از جمله این اقدامات است. تاسیس دانشکده کفش بنیتو ایتالیا جهت قطع وابستگی صنعت کفش کشور به طراحی ها و قالبهای خارجی از دیگر اقدامات عملی مجموعه در ماه های گذشته بوده است. که امیدواریم در این بخش و با ورود نیروهای متخصص و با دانش روز، علاوه به صرفه جویی میلیون یورویی در سال، بار دیگر برند و نشان کفش ایرانی از جمله کفش ملی در دنیا پر آوازه شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در توسعه پایدار، گفت:  هم در بخش صنعت کفش و هم در بخش صنعت گردشگری، مقوله آموزش و تربیت کادر حرفه ای و آماده ورود به بازار کار هیچگاه به صورت جدی در ایران به آن پرداخته نشده است. دانشگاه لوزان سوئیس که معتبرترین دانشگاه گردشگری در جهان است، پس از ماه ها مذاکره و انجام عملیات اجرایی، تا دو ماه دیگر جذب دانشجوی خود در ایران را آغاز خواهد نمود.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود در راستای ممانعت از افزایش آلودگی هوا قرداد واردات 1000 دستگاه خودروی هیبریدی را منعقد کردیم و اکنون تقریبا 100 دستگاه از این تعداد وارد شده و تعداد از آنها نیز در حال شماره گذاری است. این سیاست نیز به دو جهت بوده است اول کمک به کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت زندگی سالم تر و دوم استفاده از فرصت های منصفانه درآمدزایی برای مجموعه شرکت.  

نیک کار گفت: هر خودروی بنزین سوز سالانه 200 کیلوگرم مونواکسید کربن تولید می‌کند اما این خودروهای هیبریدی سالانه 70 گرم مونوواکسید تولید کرده و میزان مصرف بنزین آن حداکثر 3 لیتر در صد کیلومتر است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارن گفت: در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران نفت‌کش سهامدار هستیم و هدفگذاری مشخص این است که این دو شرکت با تجمیع سهام و یا سار روش ها مدیریت واحد داشته باشد.

نیک کار اصفهانی با بیان اینکه آتیه صبا بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: استراتژی ما کارآفرینی و حضور در عرصه‌های مختلف حمل و نقل، گردشگری، صنعت و معدن است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر