بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
مستطيل شيشه اي تالار

سخنی با رئیس جمهور

طی روز جاری در بازار سرمایه همچون روزهای گذشته شاخص کل بورس سبز بود، اما قیمت سهام موجود در پرتفوی اغلب سهامداران با روندی منفی همراه شد، معاملات بازار امروز نیز بی رمق و با حجم کم به پایان رسید. در این بین اما شاهد اعتراض گسترده سهامداران بازار بورس در صفحه اینستاگرامی رئیس جمهور هستیم، به طوریکه لحظه به لحظه به تعداد کامنت های آخرین پست شخصي این مقام مسئول افزوده مي شود.
کد خبر : ۱۶۷۸۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.06.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 16 واحد افزایش به رقم 54429 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 12 واحد کاهش عدد 167430 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 4 واحد افزایش به رقم 27557 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحدکاهش به رقم 816 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1793 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1027 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری در بازار سرمایه همچون روزهای گذشته شاخص کل بورس سبز بود، اما قیمت سهام موجود در پرتفوی اغلب سهامداران با روندی منفی همراه شد، معاملات بازار امروز نیز بی رمق و با حجم کم به پایان رسید. در این بین اما شاهد اعتراض گسترده سهامداران بازار بورس در صفحه اینستاگرامی رئیس جمهور هستیم، به طوریکه لحظه به لحظه به تعداد کامنت های آخرین پست شخصي این مقام مسئول افزوده مي شود.

بر اساس این گزارش اغلب این اعتراضات در خصوص افت قیمت و بازدهی سهام شرکتهای فعال در بازار سرمایه و در مقابل انجام معاملات بلوکی  گسترده جهت مثبت نشان دادن عدد شاخص کل بورس می باشد. شاخصي كه فرمول آن از نگاه سرمايه گذاران اشتباه است و سهامداران با این کار خود خواستار حمایت دولت و تیم اقتصادی آن طی چند ماه باقی مانده از دوره چهار ساله دولت یازدهم از بورس شده اند. چراكه این روزها شاهد بلوکه شدن سرمایه اکثر سرمایه گذاران و سهامداران در برخی سهام، در بازار بورس هستیم به طوریکه احساس میشود این سهامداران نه راهی برای فرار از این وضعیت و فروش سهام دارند و نه پولي برای خريد مجدد ، آن هم در قيمت هايي كه برمبناي نسبت پي بر اي اكثر سهم ها  بسيار ارزنده و جذاب به نظر مي رسد.

به این ترتیب به نظر می رسد بازار سرمایه به ابزاری برای دولت تبدیل شده تا با انجام اين معاملات بلوكي گزارش هایی نادرست و به دور از واقعیت از شرايط اقتصادی و اوضاع بازار سرمايه نشر دهد. اما نکته جالب توجه، استفاده کنندگان این گزارش ها هستند، بطوريكه اگر این اطلاعات برای عموم مردم و سهامداران این بازار تهیه می شود باید گفت که آنها خودشان در بازار بورس حضور دارند و از نزدیک هر روز شاهد آب شدن و بلوکه شدن سرمایه شان در بورس و عدم مطابقت روند شاخص كل با بازدهي خود هستند. از طرفی اگر مخاطب این گزارشات مسئولین و سياستگذاران كشور باشند نیز باید گفت اين كار بدترین اقدامی است که می تواند بیشترین ضربه را به کشور و اقتصاد آن وارد کند، چرا که با ارايه اطلاعات اشتباه تصمیمات درستی نیز در جهت بهبود وضعیت اتخاذ نمی گردد و این امر موجب نارضایتی مردم از مسئولین و زیر سوال رفتن خودشان خواهد شد.

این اقدامات و اتفاقات در حالی رخ می دهد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پیش بینی می شد دیگر این شرایط را براي انجام معاملات بلوكي و شاخص سازي همچون دوره پيش از رياست محمد فطانت در سازمان بورس، شاهد نباشیم و به سمت افزایش رونق واقعی اقتصاد و شفافیت بازار سرمایه حرکت کنیم.بنابراین عدد شاخص ملاکی برای نمایش وضعیت بورس نمی باشد و بهتر است مسئولین به جای چک کردن صفحه اول سایت مدیریت فناوری به دیدبان بازار مراجعه کنند تا بتوانند حرف دل سهامداران را به خوبی درک کنند.

از طرف دیگر این گونه اقدامات باعث شده تا وضعیت بازار بورس به گونه ای نشان داده شود که در رسانه ملی در گفتگو با مقامات کشور، همانند برنامه «نگاه یک» در هفته جاری مصادف با هفته دولت با حضور وزیر اقتصاد، هیچ سخنی از بورس به میان نیاید، چرا که هیچ کس درک درستی از وضعیت فعلی بازار سرمایه ندارد و این در حالی است که آمارها و واقعیات اقتصادی همچون رونق اقتصادی، رشد بیش از 4 درصد و خروج از رکود هیچ یک موید وضعیت واقعي بازار سرمایه فعلی که آیینه تمام نمای اقتصادی است، نمی باشد.

لذا در پایان جا دارد تا مسئولین دولتی و اقتصادی و در رأس آنها شخص رئیس جمهور، با بررسی واقعیات بازار سرمایه ایران، طی سه سال گذشته راه چاره ای سریع الجواب و تأثیر گذار بیابند.

از اين رو پیشنهاد می گردد  دولت محترم در بررسی های مذکور معاملات بلوکی، معاملات دو طرفه و روند شاخص کل بورس را از گزارش های تحلیلی خود حذف کنند و نگاه اصلی و ویژه آنها به روند سودآوری شرکت ها در گزارش های دوره ای و مقایسه ای آنها با مدت مشابه سال مالی گذشته و نیز بازدهی قیمت سهام شرکت های بورسی باشد. قابل توجه است که بازار سرمایه ایران، امروز بیش از 460 شرکت فعال دارد که تمامی آنها دارای سهامدارانی خرد و حقیقی هستند، پس لطفاً در گزارش مورد بررسی تمامی شرکت های بورسی مد نظر قرار گیرند و نه 10 شرکت خاص و گلچین شده كه روند معاملاتشان تنها بر روند شاخص كل اثرگذار است!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارش
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
وخارزم را با 107 تومان قیمت و 30 تومان سود و با مجمعی که 1 ماه دیگر برای تقسیم سود دارد را دریابید قیمت این سهم در کفه کفه و میشه گفت در حال حاضر بهترین سهم بازار است
محمد حسین دهقانی زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
ما که دیگر هرچه گفتیم و نوشتیم بی ثمر بود آقای رئیس جمهور چند ماه دیگر رای می‌خواهد آنوقت است که تا آنجا که در توانم باشدخانواده و اطرافیان را مجاب خواهم کرد که آقایان فعلی بهیچ عنوان لیاقت حکومت داری را ندارند وفقط با آمارهای دروغ باعث وبانی خسارات و ضررهای بیحد وحصر به ما سهامداران مظلوم ومردم جامعه میشوند. والسلام
ناشناس
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
سلام با توجه به یکسان سازی نرخ باید اثرات این عمل در اقتصاد هم باید یکسان شود مثلا نرخ خوراک متناسب با ان باید اصلاح شود ویکسان سازی ارز اکر عاقلانه وخیر خواهانه انجام شود خوب است ولی از اکنون مشاهده می شود این طرح بازیجه کروهی می شود ومنافع ملی تبدیل به منافع گروهی ومغرضانه می شود مثلا نرخ وام مسکن باید نیم درصد یا یک درصد شود وبیشترازان مضر اهداف یکسان سازی نرخ ارز است یکسان سازی نرخ ارز یعنی جلوکیری از اثر عوامل سفته بازانه در اقتصاد وشفاف شدن سود دهی وعادلانه شدن سود با واقعیات روز وبرنامه ریزی برای اینده وانتضارات عاقلانه ومنطقی
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
فکرمیکنم دولت بازارسرمایه را مثل بقالی و سوپری و..... میبینه و ستادتنظیم بازار گذاشته که قیمتا بالا نره !!! اینا خیال میکنن با کنترل بورس هم جلوی تورم گرفته میشه !! وچند ماه قبل از انتخابات هم ظرف سه سوت با چندتا ازهمین بلوک زنی معمول شاخصو بیست درصد میبرن بالا و بورس ما میشه اول دنیا با سهامداران کلامتضرر !!!! که بجای صف خرید سهام میایستند توی صف برای رای دادن به دولت فخیمه برجامی !!! الیته زهی خیال باطل !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به نظر شما حسن آقا این کامنت ها رو می خونه؟ دولتی که سهامدارا رو یه مشت مفت خور می دونه که سودهای مفت گیرشون میاد به نظرتون کاری برای بهبود اوضاع می کنه؟ یه ذره فکر کن سه ساله که دولت دائم داره میگه با فلان بسته و با فلان کار و با برجام اقتصاد رو پویا می کنیم حالا اوضاع چجوریه این دولت اعتقادی به بورس نداره و اگه مجبور نبود کلا بورس رو از روزگار محو می کرد!! بورس شده جایی برای پر کردن جیب دوستان و دولت هر جا بودجه کم میاره در بازار بورس دست می بره اینا نه حمایت می کنن و نه بی خیال می شن تا بازار خودش راهشو پیدا کنه خاک بر سر من و امثال من که به این دولت اعتماد کردیم و در سه سال گذشته جز ضرر و دود شدن سرمایه مون چیز دیگه ای ندیدیم .....
رحيم صرافان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
با سلام وارزوي سلامتي همه شما زحمتكشان ميخواهم توجه شما سروران عزيز را به يك صنعت جلب كنم و ان صنعت روي است شركتهاي اين صنعت در صورت هاي مالي خود كه قيمت روي ١٦٠٠ دلار بود به ١٨٠٠ دلار تغيير و بعضي از انها تعديل بسيار كمي ابلاغ كردند اكنون متوسط قيمت اين فلز در يك ماه اخير ٢٣٠٠ دلار است و باز منفي داد و ستد ميشود بنظر اين حقير نمادهاي اصلي اين صنعت بايد بسته وتعديل مثبت اعلام كنند من توجيهي نميبنم شما قضاوت كنيد اصلا شوخي بردار نيست تفاوت قيمت ١٨٠٠ دلار با ٢٣٠٠ دلار ضمنا اضافه ميكنم اين حقير با تجربه ٤٥ سال در بورس هاي دنيا سرمايه زيادي در اين صنعت اختصاص داده ام و اولين علت اين كه تا اخر 2017 بين ٤٠٠-٥٠٠ ميليون تن كمبود در اين صنعت وجود دارد الله و اعلم با تشكر فراوان و تقديم احترامات
علي فراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
من نميدانم چه نهادي شاخص هشتاد هزاري با اين بازار سهام بيمار و عقب افتاده كه هنوز با حجم مبنا و نوسانات روزانه و بستن نمادها تا حتي يك سال و هيچكس مسئول نبودن، را درست كرده در جايي كه سهام امريكا با چندين هزار تريليون هنوز دور بر ١٨٠٠٠ واحد و المان پنج هزار واحد است. نمادهاي بانكها را باز نميكنند و الان هم صحبت از نداشتن ذخيره مالي در بانكها و به احتمال زياد ندادن سود سواي اختلاصهاي بالاي هزار ميليارد و نميدانم به عنوان يك سهامدار كه از خارج كشور در اينجا سرمايه گذاري كردم، چه توجيهي براي اين عمل خود ميتوانم داشته باشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
سلام انها که سنشان میرسد یادشان می اید اول انقلاب اموال ضد انقلابیان ودار ودستههای انها مصادره می شود وهمین عمل توسط دولتها در حق مردم اعمال می شود وحقوق مردم را دولت با شیوه مصادره اعمال می کرد جطوری یادتان هست که کوبن ودفترجه اعلام می کرد دولت وبا وحود بودن نصف کوبن ودفترجها دولت کوبن جدید اعلام می کرد وباقیه را حذف می کرد یا اقسام استخدامها وکارتها تا رسید به یک شرکت بلاک خودروساازی بلاکهای خودرو مردم را بی اعتبار اعلام می کرد ومجبور می کرد مردم بلاک جدید به کیرند با اعمال قوه قهریه ئحالا کارتهای بایان خدمت را ابطال می کنند وکسانی که در زمان جنک رفتهان کارتهایشان را باطل اعلام می کنذ ببینید رفتار دولت با اموال وحقوق مردم جه کونه است نه احترامی نه حلال وجرام ونه نه....اینکه دولت اینکاررها را می کند باینهمه حقوقدان وایت الاسلام وبازرس وغیره وکسی توجه نمی کند افتی است که باعث مفاسد بسیاری می شود وقتی مجری فانوون یک میوه از باغی بهکند معلوم است که الباقی چه بلائی سز باغ می اورند این را کفتم که بدانند همه مردم الزایمر نکرفتند ومردم فراموش نمی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
این بورس این شاخص این رئیس جمهور این بی برنامگی همه و همه ما را بدبخت کرد چرا کسی به داد ما نمیرسه فقط زمان انتخابات و یا زمان راهپیمایی به مردم نیاز دارید و الان مردم را فراموش کردید.
سید مسعود
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
ما حرفمان با رئیس جمهور فقط وفقط در روز انتخابات خرداد 96 با نوع آرائمان است والسلام حالا خود دانند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
انتقامم رو تو رای گیری می گیرم.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
هن دیگر رای به این دولت نمیدهم چون دهان ما را س........... کرده است. اصل و فرع سرمایه از بین رفت!!!! نه تدبیری و نه امیدی!!!!
مهدی
-
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
حالا از کجا مطمن بشیم که این بگوش روحانی رسیده
مهدی
-
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
حالا از کجا مطمن بشیم که این بگوش روحانی رسیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
از سال 92 که ریس جمهور مردم را دعوت به بورس کرد نه تنها سودی عایدمان نشد که بخش اعظمی از اصل سرمایه و پس اندازمون نابود شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
بورسو باید ببندیمش به تخت تااعتیادبلوک روترک کنه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
اقای ریس جمهور تمام دارایی مارو تو بورس نابود کردید خجالت بکشید چیزی به ملت نمیدهید اونیم که دارند نگیرید.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
آقای ریس جمهور انشالله که این نوشته بنده را بخوانید آقا شما را به روح بنیان گذار جمهوری اسلامی امام ره بداد ما سهامداران خرد که کل دارایمان در این سه سال از دست دادیم برسید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کو گوش شنوا!
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
خدا شاهد است اگر میدانستیم روحانی و دولتش میخواست با بازار بورس و سهامداران اینکار را بکند عمرا به بورس میامدم خیلی نامردی است که مردم را به سرمایه گزاری در بورس دعوت کنیم بعد که رای اوردیم زیر پایشان راخالی بکنیم . تمام سرمایم در بورس به فنا رفت و هیچ امیدی هم به بقیه عمر دولت نیست اما تمام توانم را برای رای نیاوردن روحانی بعنوان یک سهامدار اصلاح طلب خواهم گذاشت .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
آقای رئیس جمهور به داد مردم برس !!!!شعار تا کی؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کسی که به اعتماد کنندگانش خیانت کند مسلما اعتماد از دست رفته را نمیتواند برگرداند و تنها باقی خواهد ماند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
فقط بورس نيست كه چنين وضعي دارد كل اقتصاد كشور وضعيت اسف باري دارد.
نماینده استان کردستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی سهامداران خرد و کلان>
از انجا که شما سهامداران عزیز در دولت دهم قدر دکتر محمود احمدی نژاد را که هدفش کوچک سازی دولت و پولدار کردن مردم بود را ندانسته اید و یادمان می آید که در آخر چه کارش کردید آن هم از سایه ی سر پول های آن دوران بود که در فراوانی آن سالها جمع کرده بودید حال که کل مردم استان کردستان به روحانی رای دادند و واقعا در این سه سال هیچ کاری برای استان کردستان انجام ندادند هیچ حتی حاضر نشدند در سفر استانی هم نامه های مردم که دلشان را خوش کرده بودند جواب دهند این ریس جمهور هدفش فقیر کردن و گدا کردن مردم و پولدار کردن دولت ایت و دزدی کردن مدیران گرامی حال خود دانید رای ها از شما مردمان ساده است که سه ساله خیری از این دولت ندیده اید
ناشناس
-
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
زیاد دلتان به اقدام دولت خوش نباشد
ا گربورس رونقی هم بگیرد نزدیک انتخابات خواهد بود وهدف دولتمردان دروهله اول تبلیقات ودر وهله دوم در اوردن هزینه انتخابات خواهد بود رشد انشا.. موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
نمی دانم چرا همیشه شعار برای رفاه عمومی داده می شود حتی در زمان جنگ کوپن پخش کردند گه ارزاق به دست همگان برسد اما اواسط کار فرمودند کوپن سرمایه داران برزگ را قطع کردند با این کار ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کردند بلبه شور در اقتصاد بوچود امد برای جبران نگرفتن کوپن مسابقه گران فروشی شروع شد در وهله اول مردم کم مایه متضرر شدند در ادامه کل چامعه(سرمایه دار وضعیف بقول معروف تر وخشک دارند با هم می سوزند) با گرانی بی دلیل روبرو شده اند وحال تولید کنندگان هم مواجه با گرانی وعدم توان روبرو شده وکار خانه ها وتولیدی ها یگی بعداز دیگری تعطیل یا ضعیف شده اند ایا ان مدیری که فرمود 45000تومان قطع شود یا مدیریت ایشان یا هدف ایشان اشکال دارد
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
آی مردم آی سهامداران متضرر اگر می‌خواهید کاری صورت بگیرد باید با ورود به سایت ریاست جمهوری ودیگر مسئولان نظام با صدای بلند اعتراض خود را به این بی عدالتیها و بدبختی هایی که برسر مردم آمده بازگو کنیدبلکته گوش شنوایی پیدا شود.والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
چرا آرا مدتی است ثبت نمی شود نه مثبت و نه منفی؟
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
جناب اقای روحانی به راستی که مردم را بازی دادید در این مدت، این از بورس این از اقتصاد این از رکود.شما مردم را تشویق به اوردن سرمایه هایشان به بورس کردید و این هم وضعش حداقل 50% سرمایه مردم از دستشون رفت امیدوارم دوره اخر ریاستتان باشد من کسی بودم که به شما رای دادم و حال پشیمان درود بر احمدی نژاد حداقل دروغگو نبود مثل شما
در به در بيچاره
GERMANY
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
دولت تبخير اميد....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
دلتان خوش است........

خود اقای روحانی در مناظره قبل انتخابات,اعلام کرد:

پارس الکتریک لانه کبوتر شده ,احمدینژاد خراب کرده تولید نداره این برند.......

الان وضع بدتر از دولت قبل شده

جالب که 80% سهام پارس الکتریک متعلق به دولت است

هر 5 عضو کرسی پارس الکتریک توسط دولت تعیین میشود

این دولت نمیتواند از 100 هکتار زمین صنعتی و 200 هزار متر سوله حتی 1 ریال سود عملیاتی ایجاد کند.......

شما دنبال تدبیر و امید هستید