بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
در گفتگو با مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون مطرح شد:

علت افزایش تقاضا برای خرید "مارون"

کل سهام شرکت پتروشیمی مارون متعلق به شرکت صنایع ملی پتروشیمی بوده است که پس از ورود "مارون" به فرابورس تعداد 14 میلیون سهم از آن باقی مانده بود. از این رو تعداد سهام باقی مانده از سوی سازمان خصوصی سازی از شنبه هفته جاری در بازار سرمایه عرضه گردید و به نظر می رسد به دلیل وضعیت مناسب سودآوری این مجموعه سهامداران بویژه حقوقی ها تمایل زیادی برای خرید سهام از خود نشان دادند و بموجب آن "مارون" با افزایش تقاضا مواجه گردید.
کد خبر : ۱۶۷۸۵۷
نویسنده :
جمشیدی

شرکت پتروشیمی مارون از جمله مجموعه هایی است که سهام آن طی هفته جاری با افزایش تقاضا برای خرید سهام و تشکیل صف خرید مواجه شده و بموجب آن رشد قیمتی را تجربه کرده است. از این رو این سوال مطرح می شود که چه عاملی موجب رشد موج تقاضا در این مجموعه پتروشیمی شده است؟

در همین ارتباط، مدیرمالی شرکت پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: کل سهام شرکت پتروشیمی مارون متعلق به شرکت صنایع ملی پتروشیمی بوده است که پس از ورود "مارون" به فرابورس تعداد 14 میلیون سهم از آن باقی مانده بود. از این رو تعداد سهام باقی مانده از سوی سازمان خصوصی سازی از شنبه هفته جاری در بازار سرمایه عرضه گردید و به نظر می رسد به دلیل وضعیت مناسب سودآوری این مجموعه سهامداران بویژه حقوقی ها تمایل زیادی برای خرید سهام از خود نشان دادند و بموجب آن "مارون" با افزایش تقاضا مواجه گردید.

مصطفی احمدزاده افزود: این مجموعه توانسته حتی در دوران رکود حاکم بر اقتصاد کشور و بازار سرمایه ارزش سهام خود را حفظ کند و با افزایش تولید محصولات اثرات منفی ناشی از شرایط نامناسب اقتصاد کشور و افت قیمت محصولات در بازارهای جهانی را جبران کند. علاوه بر این، رفته رفته سرمایه گذاری های "مارون" در طرح های توسعه ای زیر مجموعه های آن همچون پروژه راه اندازی واحد بازیابی اتان پتروشیمی بوشهر تا پایان سال جاری به ثمر می رسد و تبعات مثبت آن بر وضعیت سودآوری شرکت نمایان خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت عملیاتی شرکت پتروشیمی مارون از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: طی سال جاری تعمیرات اساسی در این مجموعه انجام شده و در کنار آن شرکت نفت نیز تعمیرات اساسی در واحدهای تولیدی خود داشته است. به گونه ای که "مارون" اقدام به تعویض کاتالیست واحد گلایکول و تعمیراتی در واحد الفین نموده که اگرچه انجام تعمیرات مذکور در این مجموعه و شرکت نفت موجب کاهش خوراک مصرفی و نیز افت تولید شد، اما طی نیمه دوم سال جاری موجب افزایش راندمان تولید خواهد شد. علاوه بر این، شرکت به طور جدی برنامه هایی جهت افزایش تولید در نیمه دوم امسال در نظر دارد.

مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون در خصوص قیمت فروش محصولات طی سال جاری گفت: نرخ فروش محصولات طی سال جاری نسبت به سال گذشته تفاوت محسوسی نداشته است. حال آنکه همواره تقاضا برای محصولات تولیدی طی نیمه دوم سال و در فصل سرما بهتر خواهد بود. علاوه بر این بهای جهانی نفت نیز با سرعت کندی در حال افزایش است و انتطار می رود تا با توجه به پیش بینی کارشناسان و موافقت برخی از کشورهای تولید کننده نفت با طرح فریز شاهد روند رو به رشد قیمت جهانی آن طی ماه های آتی باشیم. بهرحال موارد مذکور همراه با برنامه های این مجموعه جهت افزایش تولید محصولات در نیمه دوم سال جاری تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه اعمال خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
اقای ناظر محترم که فیس ناظر در می اوری من مارون نخریدم ولی چرا اسمت نا ظر است بعد از چند رور که رسانه ها حباب را مطرح کردند تو از خواب بیدار می شوی ایا ضرر وزیان خریداران را نمی دیدی چرا اقدام نکردی نمی دانم جه چیز را نظارت می کنی واقعا اگر توضیحی داری بفرما