بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
در برخی از مواقع بانی و عامل اصلی افت بازار سرمایه برخی از افراد بیرونی یا دلالانی که از آب گل آلود ماهی می گیرند و از فرصت های ایجاد شده به نفع خود استفاده می کنند، عنوان می شود و در این شرایط انجام بعضی از مصاحبه ها از سوی مقامات و نمایندگان دولتی موجب تزلزل بیشتر شرایط بازار سرمایه شده است.
کد خبر : ۱۶۸۰۰۷
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در حالی طی دوره زمانی روند صعودی  را سپری نمود و بموجب آن تعداد زیادی از سرمایه گذاران جذب این بازار شدند که متأسفانه دخالت برخی از افراد و مقامات مسئول طی سال های اخیر موجب شد تا بازار سرمایه روند نزولی در پیش بگیرد یا ثبات نسبی آنطور که باید و شاید در آن ایجاد نشود.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در برخی از مواقع بانی و عامل اصلی افت بازار سرمایه برخی از افراد بیرونی یا دلالانی که از آب گل آلود ماهی می گیرند و از فرصت های ایجاد شده به نفع خود استفاده می کنند، عنوان می شود و در این شرایط انجام بعضی از مصاحبه ها از سوی مقامات و نمایندگان دولتی موجب تزلزل بیشتر شرایط بازار سرمایه شده است. حال آنکه به نظر می رسد در صورتیکه از این بازار حمایت های لازم در راستای ایجاد رونق نسبی صورت بگیرد، آنگاه بورس نقش قابل توجهی در جهت رشد اقتصادی کشور و خروج از رکود ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس جهت بهبود شرایط بازار سرمایه اظهار داشت: این کمیسیون در نظر دارد تا جلسه ای با وزیر اقتصاد و دارایی و نیز برخی از نمایندگان شرکت های بورسی به منظور بررسی و رفع مشکلات موجود در بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز سازمان امور مالیاتی برگزار کند تا عوامل موثر در ایجاد رکود صنایع و بروز موانع بر سر راه تولید کنندگان بررسی و مرتفع گردد که متأسفانه این جلسه به دلیل سفرهای داخلی و خارجی وزیر اقتصاد و مصادف شدن با هفته دولت برگزار نشد. بر این اساس در حال انجام برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه مذکور در اولین فرصت هستیم تا مباحث و مشکلات بازار سرمایه توسط اعضای کمیسیون و دولت بررسی شود و راهکاریی جهت رفع آن ارائه گردد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تمدید معافیت مالیاتی شرکت ها جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها که یکی از معضلات و دغدغه های اصلی اهالی بازار سرمایه و شرکت ها به شمار می رود، در جلسه کمیسیون اقتصادی بررسی می شود؟، اظهار داشت: همانطور که عنوان شد اغلب مشکلات موجود در بازار سرمایه و موانع پیش روی شرکت ها مورد بررسی قرار می گیرد از همین رو موضوع تمدید معافیت مالیاتی شرکت ها جهت انجام برنامه افزایش سرمایه از محل مذکور نیز بازنگری خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی به لزوم کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دلیل اعلام نرخ سود بالای سپرده های بانکی را نرخ بالای تورم عنوان می کنند. حال آنکه انتظار می رود تا در شرایط فعلی که نرخ تورم بر اساس اطلاعات مرکز آمار کشور به 8.7 درصد رسیده انتظار می رود تا سود سپرده ها و تسهیلات بانکی نیز متناسب با نرخ تورم تعیین شود. چرا که در صورتیکه نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی مجدداً کاهش یابد و این امر توسط بانک ها اجرایی شود قدرت رقابت تولید کنندگان در بازارهای جهانی افزایش می یابد و یکی از عوامل اصلی رکود صنایع یعنی هزینه بالای تولید ناشی از دریافت تسهیلات بانکی با بهره بالا از میان برداشته می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بهای تمام شده تولید برای تولید کنندگان داخلی در برخی از موارد حتی با وجود وضع تعرفه واردات کالا همچنان از هزینه تولید کالا برای تولید کنندگان خارجی بیشتر است و تقاضا برای خرید محصولات داخلی کمتر از تولید خارجی است. چرا که هزینه تولید در کشورهای خارجی با توجه به نرخ بهره پایین تسهیلات بانکی بسیار کمتر از هزینه تولید در داخل کشور است و این موضوع باعث می شود تا تولید کنندگان خارجی در رقابت با تولید داخلی موفق باشند. بر این اساس کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی در راستای افزایش رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی لازم به نظر می رسد و می بایست این موضوع اجرایی گردد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه در واکنش به این سال که دیدگاه این کمیسیون در خصوص بازار سرمایه و پتانسیل های آن برای رشد، رونق چگونه است؟، اظهار داشت: بنده از طرف نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی بویژه اعضای کمیسیون اقتصادی اعلام می کنم که مجلس شورای اسلامی به طور قطع از بازار سهام حمایت می کند که البته در این راستا دولت نیز می بایست گام بردارد. حال باید دید نظر اعضای و سخنگوی دولت در خصوص حمایت از بازار سهام جهت ایجاد رونق نسبی در آن نیز جویا شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
هر بار آقای طیب نیا تصمیم گرفتن به مشکلات بورس رسیدگی کنن فقط اوضاع خرابتر شد !!! آقا مرا به خیرت امید نیست شر مرسان . راستی یه بار دیگه بگی قیمتها در کف هستن ......
ناشناس
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
عصبانی نشو ! منظورش احتمالن اینه که خود قیمتها هم دیگه کف کردند از بس پایین اومدند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
قحط الرجال است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
باسلام
بازار سرمایه باید از قید و بند آزاد شود و همیشه قول دادن قانون بازار را درست میکند البته گویا تا به حال همه اش حرف بوده مانند دیگران پس بورس ایران جای سرمایه دار خارجی هم نیست چون نمیشود در بورس گروهی هم رانت داشته باشند و از همه مهمتر قانون بورس هم در اختیارشان باشد ........ آقایان بورس باید با قانون آزد فعالیت کند گول بهانه ها و ترس از قانون آزاد شدن بورس را نخورید .... هزار گفته چون نیم کردار نیست .
حسن سرایداری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
ساعت 9:47 معاملات صوری با 60 میلیون سهم مبین و اخابر به ارزش 20 میلیارد تومان از سر گرفته شد ، این کار برای تزریق آرام و زیر پوستی زیان به سهامدار حقیقی بی پناه و بدون غمخوار است ، وزیر و یار غارش از اعتراضات سابق به کاهش شدید شاخص درس گرفته اند و اینبار همان کار را به این شکل عملی می کنند تا در آخر سال و نزدیک به انتخابات دستشان برای دادن درصدی ناچیز از زیان شما بدون اینکه هزینه ای برای تبلیغات انتخابی کرده باشند بنام سود و رشد شاخص و این بار نه آرام و زیر پوستی بلکه با فریاد و انعکاس هزار رسانه ای به منصه ظهور برسانند ولی یادشان رفته که آه مظلومان خانمان برانداز است و " وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ "
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
در حالیکه در همه دنیا بورس ها محور معاملات و منبع اصلی تامین مالی شرکت ها محسوب می شوند معلوم نیست که در ایران چرا نه فقط تقریبا هیچ کاری برای بورس انجام نمی شود بلکه در هر فرصت ممکن مسئولین سعی در ریشه کن کردن آن دارند؟
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
در طول این سه سال از دولت در رابطه با بازار بورس که خیری ندیدیم و انشااله در انتخابات جواب این رفتار دولت و اعضای اقتصادی دولت را میدهیم انشااله اما حالا ببینیم نماینده مجلس چکار میکند و ایا به وعده اش عمل میکند و یا خیر / یاداور شوم که درطی این سه سال دولت بدترین دوران زندگی 99 درصد سهامداران بود ووقتی دولت متوجه این مسئله نمیشود یعنی اصلا خبر از مملکت و زندگی مردم ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
بورس محل سرمایه گذاری می باشد آقایان به قولی که می دهند پایبند باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
فقط همه سرکاریم وسلام...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
این بابا چه کاره بورس است؟
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
طیب نیا بگوید چند باردیگر بورس به کف میرسد؟باآماردروغ کشور اداره نمیشود کو رشد اقتصادی ؟درحالی که صنایع بزرگ خودرو و فولاد زیان ده هستند؟
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
فرار کنید میخوان مشکل بورس رو درست کنن .البته خودتون میدونید که چه جوری درست میکنن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
بخدا اگر سرمايمون رو تو بورس افغانستان سرمايه گذاري ميكرديم الان تو سود بوديم نه تو ايران كه الان زيان 50درصدي زيان حداقلي باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
دوباره طيب نيا ، خدا رحم كند
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
به عقیده سهامداران خرد و متضرر بورس که گوششان از وعده های پوچ و بی اساس و تکراری طیب نیا طی سه سال گذشته پر است "بدون حضور خود طیب نیا" احتمال مثمر ثمر بودن جلسه رفع مشکلات بورس بیشتر است، زیرا خود ایشان و تصمیمات بد و غلط اقتصادی ایشان بخش اعظم و اصلی این مشکلات هستند!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
یک کلام ختم کلام اگر بداد بازار نرسید بیشک تمام حقیقی ها با ضرر خارج میشوند
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
بزودی شاخص هم تک رقمی میشود
دهستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
با سلام اگر به داد بازار نرسند این نوسان گیران ورابطین وکارگزاریها و.....هستند که از آب گلالود ماهی گرفته فلذا با خرید روزانه در پایین وفروش آبشاری در بازه همان روز با درصد مثبت ،جلو رشد بورس را می گیرند .
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
احسنت بشما فقط شما را کم داشتیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
اهنگری تراکتور قبل و بعد تجدید ارزیابی چرا زیاد رشد کرد؟ اکثر بازار تو ضررن بدبخت شدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
ابدا این دولت و تیم اقتصادی اش به بورس اعتقاد ندارد و فقط برای عوامفریبی میخواهد با نابوذی سهامداران هم شده (که نا بحال انجام شده) با تخلیه نقدیندگی مردم یا حبس ان در بانکهای مجاز و غر مجاز بتواند تورم را کنترل کند.
بیخودی به حرفهای تکراری و کلاشانه مسئوالان دولتی گوش نکنیم و به انها ابدا رای ندهیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
مشکل اصلی خود طیب نیای ضد بورس و ضد تولید هست.لابد باز نقشه شومی مثل دفعه های قبل برای نابودی بیشتر سرمایه ها تو بورس داره.مراقب باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
دفعات قبل که طیب نیا گفت به بورس کمک میکنه هر بار 20-30 درصد افت قیمت بوجود اوردن مواطب این باشید.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
دیگه حالم از این وعده ووعیدها بهم می خوره
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
نمیدونم چرا واقعا معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از ارزیابی داراییهارو بر داشتن ؟!!
نکنه فکر کردم اگه معافیت بر دارند شرکت های میان افزایش سرمایه از ارزیابی میدن و به دولت مالیات میدن ؟!!!
باز خدا پدر احمدی نژاد رحمت کنه که این معافیت گذاشته بود
حسين
ROMANIA
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
هر جا صحبت از طيب نيا هست بازار خراب است
واقعا" نظر نسبت به اين وزير برگشت .
خدايا پيش كي شكايتم رو ببرم؟؟؟
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
تیم اقتصادی دولت به خود دولت بدترین خیانت را کرد چون حرف اول را در زندگی اقتصاد میزند این آقایان اقتصادی خوب خبر دارند چی با خلق الله کردند وحالا منتظر نتیجه عملشان در انتخابات میباشند اون از رکود مسکن وبازار سرمایه وهمه کسبه بازار از دولت کنونی راضی نیستند اصلا منظور از توافق چی بود مگر نه اینکه خواستید اقتصاد درست شود اقتصاد زمان احمدینژاد که بهتر بودگرانی بود ولی جیب کاسب جماعت خالی نبود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
آقایان تدبیر و امید(!) جلسه، همایش و سخنرانی‌های ژرنالییستی زیبا زیاد انجام داده و میدهند اما بدبختانه عملشان مغایر آن است!! و صداقت ندارند! در واقع باید گفت «ما را بخیر شما امیدی نیست،‌ شر مرسانید»!! تصمیمات غلطی مانند بهره مالکانه معدنیها که ۳ سال است تمایم شرکتهای معدنی را نابود کرده!!