بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
وضعیت عملیاتی و سودآوری تعداد زیادی از شرکت های فعال در بورس به وضعیت بازارهای جهانی و شرکت های تولید کننده خارجی وابسته است و از این رو در شرایطی که چشم انداز مثبتی برای اقتصاد جهانی متصور نیست نمی توان چشم انداز آتی شرکت های داخلی را مثبت برآورد کرد.
کد خبر : ۱۶۸۰۵۷
نویسنده :
جمشیدی

در شرایط فعلی در حالی تمام توان، فکر، تلاش و سرمایه سهامداران صرف ساماندهی بازار سرمایه شده که به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه از این نکته غافل مانده اند که وضعیت بورس بازتاب شرایط اقتصادی است.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: وضعیت عملیاتی و سودآوری تعداد زیادی از شرکت های فعال در بورس به وضعیت بازارهای جهانی و شرکت های تولید کننده خارجی وابسته است و از این رو در شرایطی که چشم انداز مثبتی برای اقتصاد جهانی متصور نیست نمی توان چشم انداز آتی شرکت های داخلی را مثبت برآورد کرد.

احسان مردای افزود: طی دوره زمانی انتظار می رفت تا شرایط اقتصادی کشور و وضعیت صنایع به موجب اجرای طرح برجام بهبود یابد و به واسطه انتظارات مثبت سهامداران و افزایش تقاضا برای خرید سهام نسبت پی بر ای بازار سرمایه یک واحد افزایش یافت. حال آنکه متأسفانه اغلب انتظارات و برآوردهای مثبت محقق نشد و بازار سرمایه طی دوره ای وارد مدار نزولی شده است.

وی به تمایل اغلب سرمایه گذاران جهت سپرده گذاری در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت امر این است که در شرایط فعلی سرمایه گذاران می توانند به راحتی و بدون ریسک بازدهی مطلوب 20 درصدی را از سپرده گذاری در بانک ها دریافت کنند و به طور قطع در شرایطی که بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی منفی سه درصدی محقق ساخته، توجه و نگاه ها به سمت بازار پول معطوف می شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص اثر گذاری وقوع اتفاقاتی همچون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه گفت: می بایست این تفکر که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان یا کشور آمریکا تبعات مثبتی بر وضعیت بورس اعمال می کند از ذهن فعالان بازار سرمایه خارج شود. چرا که دولت باید برای بهبود شرایط اقتصادی و بازار سرمایه گام بردارد که البته در این راستا اقدامات مهم و مطلوبی همچون پرداخت بدهی به بانک ها و پیمانکاران انجام پذیرفته است و به نظر می رسد در صورتیکه این اقدامات با سرعت بیشتری صورت پذیرد تبعات مثبت آن در بازار سرمایه نیز نمایان خواهد شد.

مرادی افزود: پرداخت طلب بانک ها و پیمانکاران از سوی دولت موجب افزایش نقدینگی این مجموعه ها می شود و با توجه به کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی می توان امیدوار بود تا طرح های توسعه ای شرکت های بزرگ اجرایی شود و مشکل نقدینگی آن ها برطرف گردد.

وی در خاتمه پیرامون چشم انداز آتی بازار سرمایه گفت: به طور قطع این بازار از پتانسیل های زیادی برای رشد و بالندگی برخوردار است و به نظر می رسد اوضاع بورس در سه ماهه پایانی سال جاری در پی انتشار گزارش عملکرد 9 ماهه شرکت ها و نمود اقدامات مثبت دولت جهت بهبود شرایط اقتصادی بر عملکرد شرکت ها بسامان خواهد شد و از روند نزولی فاصله خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
تا چند روز پیش میگفتن رونق بورس در 6ماه دوم حالا میگن در 3ماه آخر سال. مشخصه همه سر کاریم خخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
ای بابا شما هم که همش وعده سر خرمن میدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
اقدامات مثبت دولت!!!!! لطفا دقیقا بفرمایید این اقدامات که در بوق و کرنا کردن و در روزنامه ها و سایت ها نوشتن کدام است؟ نکنه اینا هم از آمریکایی ها در برجام یاد گرفتن که روی کاغذ همه چی حله دیگه اجرا می خواد چه کار کنه؟؟؟؟ مرد حسابی کاسبا ورشکست شدن کارمندا به جز ذخایر نظام هر روز فقیر تر میشن اون بدبختهایی که زیر خط فقرن هم که دیگه محو شدن و در صفحه نیستن که مشخص بشه کجای خطن!!! البته دولت با این وجود حاضر نیست یارانه امانتداران نظام و ثروتمندان رو قطع کنه چون ....
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
اصلا ببينيد تا 3ماه آينده پولي براي ما ميمونه الان كه 50درصد تو ضرر هستيم تا 3ماه ديگه فكر نميكنم سرمايه اي باقي بمونه كه بخواهد رشدي هم بكنه
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
پس با این وضع بهتر آقای ریئس جمهور در انتخابات بعدی جاشونو بدن به یه نفر دیگه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
نه تدبیر نه خالی .بده به ما یه حالی
یعنی 70درصد ضرر ما تو سهام خودرویی اونم از عید به اینور رو تبدیل به سود کن.