بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

تولیدات جدید "خمهر"

شرکت مهر کام پارس در سال ۱۳۶۹ به عنوان شرکت طراحي و مهندسي قطعات تزئيني خودرو به ثبت رسيد و از سال ۱۳۷۲ به جرگه توليد کنندگان مجموعه قطعات تزئيني پليمري خودروهاي گروه صنعتي ايران خودرو پيوست.
کد خبر : ۱۶۸۱۸۷
شرکت مهر کام پارس در سال 1369 به عنوان شرکت طراحي و مهندسي قطعات تزئيني خودرو به ثبت رسيد و از سال 1372 به جرگه توليد کنندگان مجموعه قطعات تزئيني پليمري خودروهاي گروه صنعتي ايران خودرو پيوست. این شرکت هم اکنون محصولاتی در گروه سپر، داشبورد، رودری، تهویه مطبوع، صندلی و کنسول تولید می کند.

این شرکت در سال گذشته 56 ریال سود ساخته است و برای سال جاری در حالی 61 ریال سود پیش بینی کرده که در سه ماهه نخست 12 ریال از آن را محقق نموده است. حاشیه سود شرکت در سه ماه نخست در حالی 6 درصد بوده است که شرکت پیش بینی تحقق حاشیه سود 8 درصدی دارد و این امر منجر به پوشش 14 درصدی سود عملیاتی در سه ماه اول شده است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، نکته اینجاست که خمهر با 187 میلیارد ريال سود خالص عملیاتی، 156 میلیارد ريال هزینه مالی دارد که البته در سه ماه نخست تنها 13 درصد از آن پوشش یافته است. بنابراین شرکت در صورتی که بتواند هزینهها را مدیریت کند و یا به هر نحوی تسهیلات بانکی خود را کاهش دهد، قادر به رشد سودآوری خواهد بود. بر اساس ترازنامه، این شرکت کاهشی در تسهیلات بانکی نداشته اما بر اساس گزارش جریان وجوه نقد، فرع تسهیلات را نقدی پرداخت می‌نماید. بنابراین قادر است ضمن تسویه وام‌های گران قیمت نسبت به دریافت وام‌های جدید با نرخ بهره ۱۸ درصد اقدام نموده و انتظار این است که تأثیر مثبت این رویداد در نیمه دوم سال بیشتر نمایان شود.

تولیدات جدید

اما در ادامه به سراغ بررسی نمودار قیمت سهم رفته‌ایم. در نمودار قیمت نماد "خمهر" در تایم فریم هفتگی قیمت در حالی به خط میانی چنگال اندرو رسیده است که تراز 61.8 درصد فیبوناچی ریتریسمنت(اصلاحی) در این محدوده قرار گرفته است و از سوی دیگر در بررسی مدت زمان حرکات قیمت شاهد این هستیم که زمانی که برای صعود صرف شده است 11 هفته بوده و در مقابل زمان حرکت نزولی 23 هفته می‌باشد که نشان از اصلاحی بودن حرکت نزولی دارد. از طرفی این محدوده قیمتی در سمت چپ نمودار یک محدوده مقاومتی بوده است که اکنون می‌تواند به حمایت سهم تبدیل شود. همچنین بررسی رفتار قیمت در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد قیمت به انتهای امواج اصلاحی خود نزدیک شده است و می‌توان منتظر شروع یک رالی صعودی پایدار در این نماد بود. سطح بی اعتباری تحلیل را می‌توان در زیر 150 تومان در نظر داشت و هدف اول را باند بالایی چنگال اندرو در نظر گرفت. بدیهی است هدف قیمتی دقیق بستگی به زاویه حرکت صعود قیمت دارد.تولیدات جدید

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

ولید هلالات مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر