بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر : ۱۶۸۲۱۴
نایب‌رییس مجلس دهم نسبت به مخالفان FATF واکنش نشان داد و با انتقاد از رویکرد غیرکارشناسی صداوسیما در تحلیل مسائل سیاسی و اقتصادی، گفت: تا زمانی که شفافیت نباشد، فساد اقتصادی، مالی و دزدی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان نشست خبری روز گذشته خود در تبریز که به زبان آذری و در جمع اهالی رسانه و خبرنگاران آذری‌زبان برگزار شد، با انتقاد شدید از نحوه پوشش صحبت‌های خود درباره FATF در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا، اعلام کرد: هنگامی که گروهی راجع به هرچیزی صحبت می‌کنند و هر موضوع را کارشناسی و تحلیل می‌کنند، نتیجه این می‌شود که چیزی حل نمی‌شود. صادقانه می‌گویم از این موضوع اطلاع ندارم، اما می‌دانم که در کشورهای پیشرفته به این سادگی نمی‌شود پول جابه‌جا کرد.

او ادامه داد: برخی از یک موضوع ساده یک جریان سیاسی درست می‌کنند،  اما باید جرات داشته باشیم در مورد چیزهای که تخصص نداریم بگوییم نمی‌دانم. به دولت بدگویی می‌کنند و می‌گویند فلانی از هیچ چیزی سر در نمی‌آورد. بدون اطلاعات مدیریت بی‌معنی است، برخی می‌ترسند اطلاعاتشان شفاف شود، اداره کردن مملکت شفافیت اطلاعات نیاز دارد و چپ و راست نمی‌شناسد. عده‌ای در حرکتی کاملا هدفمند تلاش می‌کنند همه دستاوردهای دولت را ناچیز جلوه دهد.

تا زمانی که شفافیت نباشد، فساد اقتصادی، مالی و دزدی ادامه دارد

نایب‌رییس نخست مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسائل بانکی و بین‌المللی علاوه بر علم کارشناسی، نیازمند تجربه است، یادآور شد: خبرنگاری که با من صحبت کرده از چیزی خبر ندارد اما به حرف‌های من تحلیل‌هایی هم اضافه می‌کند که نشان می‌دهد، صداقت ندارند و از خودشان تفسیر ارائه می‌دهند، اصلاً معلوم نیست تحصیلات و سوادشان درچه حد است، فساد اقتصادی، مالی و دزدی تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما شفافیت نداریم و در این میان یک عده از شفافیت می‌ترسند.

آمریکا، اسرائیل و عربستان با برجام و ‌FATF مخالف هستند

این عضو فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: عده‌ای مصمم هستند این دولت هر کاری که انجام می‌دهد، با استفاده از مباحث مربوط به آمریکا و اسرائیل را در بحث‌های خود آن را خراب کنند و یک عده از اینکه آمریکا انقدر برای ما بازی درمی‌آورد، خوشحال هستند.

او گفت: فراموش نکنیم آمریکا و اسرائیل و عربستان همانطور که با برجام مخالف بودند با FATF  هم مخالفت می‌کنند اما سوال این است که چرا برخی در داخل از شفافیت می‌ترسند. کسانی که از پول بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند، از بازی‌هایی که آمریکا علیه ما به راه می‌اندازد، خوشحال می‌شوند.

چرا هیچکس متوجه اختلاس ٨ هزار میلیاردی نشد؟

پزشکیان با بیان این‌که هیچ اصراری برای عقد قرارداد با کشورهای دیگر نیست، گفت: اگر از نظر شما ایراد دارد، با این افراد و گروه‌ها مراوده مالی برقرار نکنید و قرارداد نبندید، اما این مشکل را حل نمی‌کند و باید قبول کنیم که بانک‌های ما مشکل دارند. در کشور این‌همه سازمان برای مقابله با فساد درست کردیم اما باز هم می‌بینیم فساد وجود دارد. چرا کسی نمی‌پرسد ٨ هزار میلیاردی که در دولت قبل جابه‌جا شده، کجاست؟ سوال این است که چگونه ۸ هزار میلیارد جابه جا شده و کسی نفهمیده است!

کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد. اگر شفافیت وجود داشت، نمی‌شد فردا یک نفر را گرفت که ۲ میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو خورده باشد.

پزشکیان با اشاره به هم‌صدایی مخالفان طرح با عربستان و اسرائیل گفت: همان‌طور که در موضوع برجام، مخالفان داخلی و خارجی همراه شده بودند، باز هم این اتفاق در حال رخ‌دادن است. این کارها تنها برای تخریب دولت است، چرا از شفافیت می‌ترسید، زمین‌خواری‌هایی که رهبری امر می‌کنند با آن مبارزه کنید و نمی‌توانند برای این است که شفافیت وجود ندارد.

چند بچه به‌عنوان کارشناس در صداوسیما درباره سیاست و اقتصاد نظر می‌دهند

نایب‌رییس مجلس تصریح کرد: کسی که کارشناسی می‌کند باید کارشناس باشد. صداوسیما چند بچه را گذاشته درباره سیاست و اقتصاد کشور نظر بدهند. هرکس از جایش بلند شد، نمی‌شود به او گفت کارشناس. این توهین به شعور جامعه است و با همین مدل کارشناسی‌ها فساد و رانت و تورم ایجاد می‌شود. کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند.

کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند

پزشکیان با انتقاد از سیاسی‌کاری منتقدان اجرای FATF گفت: اصلا اگر نمی‌خواهید اعلام کنید که کلاً با خارج ارتباط نداشته باشیم، ولی چرا در داخل پول‌های ما شفاف نیست؟ اگر نمی‌خواهید با جهان رابطه داشته باشید، اشکالی ندارد، اما چرا قضیه را سیاسی می‌کنید و به دولت حمله می‌کنید؟ کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند، معلوم است که باید از شفافیت بترسند، هم حقوق می‌گیرند، هم می‌خورند، هم مالیات نمی‌دهند.

مملکت را گرفتیم و جوانان را بیکار نگه‌داشتیم

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نامه سرگشاده‌ای که علیه او در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا منتشر شد، گفت: می‌گویند تن ستارخان را در قبر به لرزه انداختی؛ تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده است! چون مملکت را ما گرفته‌ایم و جوانان را بیکار نگه داشتیم، بازار را خراب کردیم! قراربود کشور را بسازیم، به جوانان کار بدهیم، فساد و فحشا را جمع کنیم، رشوه و رانت و قاچاق در کشور نباشد، ولی هست. تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده است.

او اضافه کرد: دلار در دولت احمدی‌نژاد بیش از سه‌هزار تومان شد، جلوی افزایش قیمت دلار و نرخ تورم را چه کسی گرفت؟ چه کسی تورم را کاهش داد؟ اگر مرد هستند بیایند اینها را بگویند، بگویند اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، حالا قیمت دلار چند تومان بود؟! فرهنگ و سیاست و اقتصاد را چه کسی خراب کرده؟ ادارات ما را که آمریکا خراب نکرده، این همه قاچاق و مشکلاتی که وجود دارد تقصیر همه ماست ولی کسی قبول نمی‌کند.

هرکسی بله‌قربان‌گو  نباشد را ضد انقلاب معرفی می‌کنند

این عضو فراکسیون امید در مجلس با تاکید بر اهمیت تخصص‌گرایی در مجلس، ادعای برخی که می‌گویند او به سپاه توهین کرده پرداخت را هدفمند دانست و گفت: بارها گفتم کشور، بدون وجود سپاه و بسیج نابود می‌شد. حرف من این است که برای حل مشکل سپاه باید توسط کارشناسان راهکار پیدا شود، راهکار توسط من پیدا نمی‌شود، اینکه می‌گویم راه‌حل را باید کارشناس بدهد؛ یعنی من با سپاه مشکل دارم؟ برخی افراد از روی عمد این کار را می‌کنند که بگویند به فلانی توهین کردی و رقیب خود را از میدان به در کنند، درحالی‌که حرف من هیچ ربطی به سپاه ندارد. هرکس بله‌قربان‌گو نباشد می‌خواهند او را ضدانقلاب معرفی کنند

مردم در انتخابات خلاف خواست صداوسیما عمل کردند

او اضافه کرد: بخاطر همین دروغ‌ها است که مردم خلاف خواست آن‌ها عمل می‌کنند، نمونه بارز آن انتخابات مجلس در تهران بود، رسانه ملی می‌گفت فلان کار را بکنید ولی مردم خلاف آن عمل کردند و این خوب نیست که مردم به رسانه اعتماد نکنند.

چرخش مالی در کشور ما شفاف نیست

نایب‌رییس اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که اساس FATF شفاف‌سازی است، خاطرنشان کرد: فارغ از این‌که باید با دنیا همکاری کنیم و قرارداد ببندیم یا نه، حرف من این است که چرخش پول ما شفاف نیست، بانک‌ها شفاف نیستند، هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد.

او گفت: صداوسیما فردی را به عنوان کارشناس معرفی می‌کند که حتی نمی‌تواند تعهد سیاسی را تفسیر کند. تعهد سیاسی یعنی اینکه ما برای تصویب در مجلس پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم نه اینکه تضمین می‌دهیم. کسی که در عمرش یک معاهده امضا نکرده، چگونه می‌گوید من کارشناس هستم؟

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس دهم با اشاره به تلاش برخی منتقدان FATF به‌منظور تصویب آن در مجلس، اعلام کرد: درصورتی که لازم باشد برای تصویب به مجلس می‌آید؛ ولی اگر برخلاف امنیت ملی باشد، شورای‌عالی امنیت ملی خودش می‌تواند وارد شود.

شورای‌عالی امنیت ملی برای حصر از کسی مجوز نگرفت

او با اشاره به موضوع حصر گفت: مگر هنگامی که موضوع حصر پیش آمد، شورای‌عالی از کسی مجوز گرفت؟ خودشان نشستند، حصر را تصویب کردند. اگر این قرارداد به صلاح کشور نیست شورای‌عالی امنیت ملی بگوید به صلاح نیست. چرا این رسانه‌ها هدفمند این اقدامات را انجام می‌دهند و می‌گویند که اینها ضدفلان هستند؟ این حرف‌ها برای تخریب دولت است و معنی دیگری ندارد.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: جایی که قرار است دراین مورد تصمیم‌گیری شود، محل حضور صاحب‌نظران است. اگر قرار است مردم نظر بدهند خیلی خب رای‌گیری کنند؛ ولی وقتی قرار نیست مردم رای بدهند. چرا برخی‌ها می‌خواهند به این وسیله روی افکار مردم در آستانه انتخابات تاثیر بگذارند؟

نمی‌شود یک نفر راحت سخنرانی کند، یک نفر نتواند از خانه‌اش خارج شود

نایب رییس مجلس در پاسخ به سوالی در مورد سفرهای انتخاباتی احمدی‌نژاد اینگونه توضیح داد: اگر این سفرها انتخاباتی است که خلاف قانون است. اما ما نباید ذهنیت‌خوانی و نیت‌خوانی کنیم. اگرچه مشلات اصلی امروز ما از احمدی‌نژاد است، ولی او به عنوان یک فرد می‌تواند سخنرانی داشته باشد. اما باید به افراد دیگر هم این اجازه داده شود؛ نه اینکه یک نفر راحت برود سخنرانی کند و یک نفر حتی نتواند از خانه‌اش خارج شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
فساد اداری و مالی ناشی از حضور مدیران چندشغله و بازنشستگان چندشغله در سیستم دولتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
تمام پول و رفاه و امکانات در دست عده ای ثروتمند و چندشغله و سرمایه دار است که بین خودشان دست به دست میشود و بچه های بیکار مردم در غم و حسرت تنهایی و بی پولی و نداری خود دست و پا می زنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
به علت حضور جناب اکبر ترکان ۲۴ شغله در مسند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان, تا کنون نه سازمان بازرسی کل کشور نه دادگستری به تخلفات مالی و اداری اعضای چندشغله هیات مدیره سازمان نظام مهندسی, ورود پیدا نکردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور با بودجه ای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت ساختمان در جریان است که می‌تواند جایگزین خوبی برای صنعت نفت باشد.

علی فرخزاد در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت ساختمان با بودجه ای بیش از 120 هزار میلیارد تومان در جریان است که با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، صنعت ساختمان می‌تواند جایگزین خوبی برای صنعت نفت باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
تمام استخدام های دولتی با پارتی بازی و سهمیه بازی است و بچه های بیکار مردم که نه پول دارند نه سرمایه نه پارتی نه سهمیه باید غاز بچرونند, این حکومت عدل علی است ؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
به بهانه یک حرق درست و حق، مراد و منظور نادرست خود را پیش میبرند! آقای نماینده، ایجاد شفافیت چه ربطی به دادن تعهد به کشورهای بیگانه دارد؟! در این ۳ سال حکمرانی اعوان و انصار شما، بیشترین انتقاد از جناح شما عدم شفافیت بوده و تمامی کارهای مشکل‌دار ، همانهایی بوده محرمانه اعلام شده! شفاف‌سازی چه ربطی به بیگانگان دارد؟!‌ چرا تا الان بفکر شفاف سازی نبودید؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
نامه سرگشاده مهندسان نظام مهندسی خطاب به علی لاریجانی/غوغای بیکاری مهندسان در کشور!
اجتماعی / خبر - چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
جمع زیادی از مهندسين عضو سازمان هاي نظام مهندسي در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت کار و معیشتشان شدند.
به گزارش اختصاصی اطلاعات روز#جمع زیادی از مهندسين عضو سازمان هاي نظام مهندسي در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت کار و معیشتشان شدند.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
زنده باشی , روح ستار خان و باقر خان هم از دلیر مردانی چون شما و مطهری ودیگر نمایندگان شجاع خق طلب راضی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
من جوان ۲۹ ساله با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی, بیکار هستم ولی دو نفر از دوستان بنده, به علت اینکه پدرانشان در شهرداری و اداره برق باختر کار می کردند, از سهمیه پدر, استفاده کردند و با سهمیه استخدام شدند, جدیدا شرکت برق باختر, سهمیه فرزندان کارمندان خود را در آزمون استخدامی لحاظ می کند که این روش, غیرقانونی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
اگر مملکت رو حساب و کتاب بود, باید قانونی تصویب میشد که فرزندان کارمندان و بازنشستگان دولت از استخدام ارگان های دولتی منع شوند تا لااقل اون جوان بیکاری که نه پدر و مادر کارمند دارد نه پشتوانه مالی, از فرصت استخدام و اشتغال دولتی برخوردار شود تا بدین شکل, عدالت برقرار شود, متاسفانه در حال حاضر استخدام مشاغل دولتی به شکل موروثی درآمده و فرصت های کاری و مالی بین پسر و پدر کارمند جابه جا میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
مردم باشعار ووعده های سر خرمن سرکارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
الان کار به جایی رسیده که حتی شرکت پتروشیمی شازند برای فرزندان کارکنان خود, اولویت استخدامی در نظر گرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
نباید هم شفاف باشه. آخه کارگر و کارمند جماعت چیزی برای پنهان کاری ندارند.
مسئولین هستند که نگران شفافیت هستند.