بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۶۸۲۳۳


خبرگزاری فارس: موضوع برخورد با شیطان‌پرستی در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مدارس سفیران هدایت، ‏حوزه‌های جدیدی هستند که با طراحی و برنامه‌ریزی‌های نوین در راستای تربیت مبلغ و به منظور نشر احکام ‏و معارف اسلامی در جامعه از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.‏

وی افزود: مدارس سفیران هدایت با هدف کلان تربیت مبلغ و به منظور نشر احکام و ‏معارف اسلامی در سطح عموم راه‌اندازی شده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم ادامه داد: تاکنون 115 مدرسه سفیران هدایت در کشور تاسیس شده است که در خراسان رضوی در دو بخش خواهران و برادران در حال فعالیت است اما در دیگر نقاط کشور فقط در بخش برادران فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

نبوی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی مدارس سفیران هدایت به دلیل اینکه خراسانی‌ها مستقل بودند خیلی ورود نکردیم، تصریح کرد: با پیگیری‌های حاج آقای عارفی در جریان دیدار با رهبری ما را مجاب کرد که در خراسان جنوبی هم مجوز تاسیس مدرسه سفیران هدایت را صادر کنیم.

وی گفت: مدرسه سفیران بیرجند یکی از بهترین مدارس حوزه علمیه در سطح کشور است که تعداد زیادی از مدارس مساجد و حسینه‌ها را تحت پوشش خود قرار داده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم افزود: در طرح هجرت از استان خراسان جنوبی 88 طلبه فعالیت می‌کنند که از یک سال تا 14 سال در این مناطق مشغول خدمت به مردم هستند و این کار بسیار با ارزش و پسندیده‌ای است.

نبوی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های حوزه علمیه در مدارس هدایت بحث مدارس امین بوده که یک کار تبلیغی و فرهنگی در مدارس کشور است، اذعان داشت: هم‌ اکنون یک‌هزار و 623 مدرسه امین در کشور فعالیت دارند که این خود یک حرکت بزرگ و با ارزشی است و تا به حدی دشمنان را نگران کرده که بی‌بی‌سی فارسی در این زمینه برنامه‌های متعددی تهیه کرده است.

وی ادامه داد: طرح بینات یکی دیگر از مجموعه کارهای سفیران هدایت است که باید حداقل 50 واحد فرهنگی را سرویس‌دهی کند اعم از مسجد و دانشگاه و حسینیه.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم افزود: این طرح بیشتر کمک منطقه‌ای را می‌طلبد چون بودجه در این حوزه بسیار کم است و خوشبختانه طرح بینات در بسیاری از استان‌های کشور فعال بوده که شایسته تقدیر است.

نبوی با بیان اینکه امروزه یکی از تهدیداتی که جهان تشیع را با خطر جدی روبه‌رو کرده است بحث فرقه‌گرایی و شیطان‌پرستی است، گفت: متاسفانه شیطان‌پرستی در بسیاری از دانشگاه‌های ما رخنه کرده است هر چند با توجه به فرهنگ شیعی گسترش زیادی ندارد ولی همین اندازه هم بسیار خطرناک است و باید جلوی این افکار پلید و منحرف از جامعه اسلامی به طور کامل خشکانده شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از کارهای مفیدی که در حوزه‌های علمیه به ویژه قم آغاز شده بحث مبلغان اینترنتی است که با ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی توانسته است عده‌ای زیاد از جوانان را جذب خود کند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه 360 سایت مبلغ مسحیت به زبان فارسی در فضای مجازی وجود دارد که اگر جلوی این کار گرفته نشود در آینده با مشکل اساسی روبه‌رو خواهیم شد.

نبوی در پایان اشاره‌ای به بحث پیوند‌های آسمانی داشت و گفت: یکی دیگر از کار‌های مفید و با ارزشی که سفیران هدایت در بین مناطق مختلف کشور پیاده کردند بحث پیوندهای آسمانی است که تاکنون مفید و رضایت‌بخش بوده است.

انتهای پیام/69045/آ 40/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر