بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
دوست و دشمن در منطقه به امنیت ایران اعتراف می‌کنند - مورد توجه تمام دنیا قرار داریم.
کد خبر : ۱۶۸۲۳۴

به گزارش خبرگزاری بورس نیوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی استان قزوین که صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی استان قزوین اظهار کرد: این استان بیش از ۳ هزار شهید را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: باید وضعیت کشور را در شرایط مختلف به ویژه در شرایط تحریم‌ها بسنجیم و بدانیم که در حال حاضر به کجا رسیده و در چه جایگاهی قرار داریم.

وزیر کشور بیان کرد: تعهد‌هایی را نسبت به انقلاب اسلامی از جمله تعهد اجتماعی، تاریخی و دینی بر عهده داریم که باید نسبت به عمکرد آن اقدام کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: امام خمینی (ره) نقش مهمی را در پیشرفت‌های کشور با هدایت و راهنمایی مردم بر عهده داشته است که توانسته‌ایم تا به امروز در تمام دنیا به عنوان کشوری نمونه باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما حافظ و صیانت‌کننده ارزش‌های اسلامی هستیم و هر مسؤولی باید به نوبه خود از این ارزش‌ها دفاع و محافظت کند، تصریح کرد: امیدواریم خداوند به مسؤولان توفیقی دهد تا به خوبی به مردم خدمت کرده و وظیفه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم جایگاه خود را بشناسیم و قدردان باشیم که تحقق این مهم خدمت به مردم است، ادامه داد: در یک جایگاهی از دنیا ایستاده‌ایم که مورد توجه تمام دنیا قرار داریم چراکه مرحله به مرحله آب دیده‌تر شده و در این راستا قدردان زحمات رهبری هستیم.

وزیر کشور گفت: با وجود توطئه‌های چند ساله از سوی دشمنان، ایران به عنوان کشوری مستقل یاد می‌شود و در منطقه دوست و دشمن به امنیت کشور ایران اعتراف می‌کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه رسیدن به امنیت زمان‌بر بوده و ایران این امنیت را دارا است، عنوان کرد: دشمنان انقلاب بدانند که مردم پشت جمهوری اسلامی ایران ایستاده و طبق فرامین رهبری عمل می‌کنند.

وی با اشاره به هجمه دشمن و نفوذ آن در منطقه تصریح کرد: اگر از انقلاب اسلامی دست برداریم و انسجام از بین رود، واقعیتی بدتر از سایر کشور‌ها خواهیم داشت.

وزیر کشور تشریح کرد: تمام استان‌ها می‌تواند در توان اداره کشور نقش بسزایی را ایفا کند که در این میان استان قزوین جزو اولویت‌های رو به جلو است و ظرفیت‌های مهمی را در حوزه‌های منابع آب، کشاورزی، ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و سرمایه‌گذاری به خود اختصاص می‌دهد.

وی یادآور شد: شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی کشور در راستای محور توسعه پایدار باید پیشگام شوند چراکه راه چرخه اقتصاد، یک نسخه شفابخش انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور تصریح کرد: درحوزه اقتصاد مقاومتی هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و این اقتصاد به عنوان یک نگاه کاملاً علمی بوده و از نظر سیاسی بسیار مهم است چراکه موجب انسجام وحدت، همدلی و همگرایی می‌شود.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از نظر مردم به عنوان یک تکلیف محسوب می‌شود چراکه مردم نیاز‌های متفاوتی همچون رفاه و زندگی با آرامش می‌خواهند.

وی مطرح کرد: از نظر امنیتی اقتصاد مقاومتی یک اولویت محسوب می‌شود و وجود توانمندی‌های نظامی، دفاعی و ظرفیت‌های بالا نشان‌دهنده یک اقتصاد در کشور است.

وزیر کشور افزود: اصلی‌ترین مقوله‌های مهم در مقامات کشوری، اقتصاد مقاومتی است و دولت و شخص رئیس جمهور ایمان به تحقق این اقتصاد دارد که بر این اساس قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است و نظارت مستمر بر آن صورت می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی تشریح کرد: شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی کشور به عنوان هدایت‌گر‌های اقتصاد مقاومتی هستند که بار اصلی این اقتصاد بر دوش مردم است و باید برای مردم اندیشه، جایگاه و احترام و گفتمان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مجموع اندیشه‌های شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی باید تأثیرگذار بر تمام افراد کشور و استان‌ها باشد و باید در یک رقابت نفس‌گیر و جدی در راستای اقتصاد مقاومتی وارد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی تولید و سرمایه‌گذاری پایدار است که می‌توان با تشویق مردم در این امر موفق بود و مردم باید بدانند که سرمایه‌ها می‌تواند به شغل تبدیل شود که در این راستا باید برای خلاقیت‌های مردم ارزش قائل شد.

رحمانی‌فضلی گفت: ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری‌ها در بین مردم از مقوله‌های مهمی است که باید توجه شود و در این زمینه مردم را به سرمایه‌گذاری سوق داد و پروژه‌های کوچک خانگی تولید و ایجاد کرد چراکه تعداد واحد کوچک سرمایه‌گذاری می‌تواند به دو برابر برسد.

وی با بیان اینکه باید از روش‌های مختلف برای تأمین منابع از جمله تبدیل دارایی‌ها به سرمایه استفاده کنیم، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نیاز به جهش دارد و دهیاران باید در راستای دانش‌بنیان حرکت کنند تا این مهم در عمق روستا‌ها وارد شود.

رحمانی‌فضلی مطرح کرد: نمی‌توان به صندلی‌ها تکیه داد و ادعای خدمت‌رسانی به مردم کرد چراکه باید در عمل و در قبال مسؤولیت‌ها پاسخگو باشیم و فعالیت‌ها را با جدیت و اثرگذاری پیگیری کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: اصلی‌ترین عامل نارضایتی در شرایط فعلی موضوع اشتغال و بیکاری است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است و باید محصولی تولید کرد که قابل رقابت با همتای خارجی باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
اگر نارضایتی مردم به علت بیکاری و فقر , افزایش یابد, اوضاع کشور به سمت بی ثباتی و هرج و مرج پیش میرود چون صبر مردم هم اندازه ای دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
نمی توان باور کرد آتش سوزی های سریالی در صنایع پتروشیمی ماهشهر, همدان,...به شکل کاملا اتفاقی رخ داده باشد که خسارت چندین میلیون دلاری به بار آورده باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
یک وزیر نالایق و ناکارآمد و خودرای و انتقاد ناپذیر با تفسیر اشتباه از ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان و حذف سیستم ارجاع کار نوبتی, باعث بیکاری ده ها هزار نفر از مهندسان مجری نظام مهندسی شده و موجبات نارضایتی مهندسان و خانواده اشان را فراهم آورده , که کمپین ممنوعیت اشتغال کارمندان دولتی در سازمان نظام مهندسی فقط گوشه ای از این نارضایتی اقشار متوسط و تحصیل کرده نسبت به عملکرد دولت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
این امنیت تا زمانی برقرار است که شکم مردم سیر باشد, وقتی کارخانه جات بزرگ مثل هپکو و واگن پارس و کمباین سازی و آونگان,... یکی پس از دیگری ورشکست شوند و کارگرانشان بیکار شوند, اون موقع همین آقای وزیر در خونه خودش امنیت نخواهد داشت,چون رکود و بیکاری و فقر عامل دزدی و سرقت مسلحانه و زورگیری و رشوه گیری است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
متاسفانه کابینه دولت به خانه سالمندان و محفلی برای دور هم بودن فسیل های ۲۴ شغله و هشتاد ساله تبدیل شده که با سومدیریت خود, ضرر و زیان زیادی به جا گذاشتند