بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
کد خبر : ۱۶۸۲۳۹

درباره لايحه جامع وكالت 

 عبدالرضا ديوسالار 

وکیل ملت: حرفه ما وكالت است. و استراتژي دفاع و حمله در دادگاه را ميشناسيم. اينكه ما همه ابزارهاي خود در يك دعوا را بشناسيم و با همين ابزارها پلن يا برنامه مشخصي براي حمله يا دفاع در يك پرونده داشته باشيم، از بديهيات كار و از مسلمات تفكر وكالتي ماست. 

تاریخ انتشار: 19شهريور1395|01:13 

درباره لايحه جامع وكالت
   | کد خبر: 191640 

حتي ما در برخي جلسات پلن الف و پلن ب و حتي جيم داريم. اين نوع برنامه ريزي بخصوص در مواردي كه قرار است با يك همكار ديگر مجتمعا وكالت نماييم نمود خارجي خاص و گاها دلچسبي پيدا ميكند. يك استراتژي دقيق انتخاب ميكنيم و يك تقسيم كار با توجه به توانايي هاي خود و همكار بنا ميكنيم. ( از بيان اين نوع تفكر و برنامه ريزي هم لذت ميبرم)


در خصوص روش كار كانون وكلا در خصوص موضوع لايحه جامع اما، من هيچ اثري از اين توان و رسوب تجربه نميبينم. نه اينكه از موضوع دورِ دور هستم و نبينم. بلكه تا حدي دست بر اتش دارم و نميبينم.
روشي وجود ندارد، در حدي كه كار را همانند فعاليتهاي زير زميني و پارتيزاني ميتوانم تعريف كنم. هيچ برنامه مشخصي وجود ندارد.هيچ پلني وجود ندارد.


ما دقيقا برنامه مان چيست؟
در حدي سردرگم ميبينم كه نميدانم اين سوال را دقيقا از كه بايد بپرسم.
جلساتي را اسكودا برگزار مينمايد. و هرازگاهي با اب و تاب گزارشي منتشر ميشود( كه عموما در نتيجه بالا رفتن تب مباحث مربوطه است) كه اخرش هيچ نتيجه مشخصي به من نميدهد كه در مرتبه بعدي من از كدام مقصد بايد بحث را ادامه دهم.


همچنين زماني كه مطرح ميكنيم كه كاري نشده، اين جمله را ميشنوم كه جناب دكتر مالكي و جناب استاد ثابت قدم گامهاي خوبي برداشته اند و بسيار به مجلس رفت و امد داشتند. اما باز هم نميدانم قدمي كه برداشته شد ما را به كدام منزل رسانده، و قدم بعدي ما از كدام منزل به كدام منزل خواهد بود.


و يا اينكه ميبينيم جلسه اي برگزار شده است توسط برخي اعضاء هيات مديره محترم با نمايندگان محترم مجلس، كه اين فقره نيز از حيث نتيجه شبيه دو مورد بالاست!


سوال هاي بسياري وجود دارد. اما مهمترين سوال هايي كه ذهنم را به شدت مشغول ساخته اينست:
- چه كسي يا مرجعي استراتژي كار را ميريزد. و تقسيم كار ميكند. چه مرجعي مرجع ثابت پيگيري موضوع است؟ پلن الف و ب و جيم ما را در مقابل سه طرح و لايحه موجود چه مرجعي شكل ميدهد؟
- ايا اصولا كسي غمِ ما را ميخورد؟


- ايا نمايندگان ما خود راضي هستند در خصوص پيگيري هاي احتمالي كه انجام ميشود؟


اگر غاغلگير شويم من خود را نميبخشم.و همچنين اگر غافلگير شويم نگران وجدان نمايندگان خود هستم.
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر