بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر : ۱۶۸۵۹۹
سفیر کشورمان در انگلستان گفت: شرکت ایران در اجلاس انجمن جهانی هسته‌ای به خوبی می‌رساند که پیشرفت دانشمندان هسته‌ای کشورمان در پسابرجام بیشتر مورد تقدیر کشورهای بزرگ جهان قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مطلبی در صفحه تلگرام خود نوشت: امروز یک تحول مهم در خصوص ارتقاء بحث صنعت هسته‌ای ایران در دوره پسابرجام اتفاق افتاد. ایران که برای سال‌های سال نمی‌توانست در جمع بین‌المللی شرکت‌ها و کمپانی‌های عمده جهانی در توسعه انرژی هسته‌ای حضور یابد، امروز در بالاترین سطح در جلسه بین‌المللی انجمن جهانی هسته‌ای که در لندن برگزار می‌شود شرکت کرد.

وی افزود: در این انجمن همه بزرگان توسعه جنبه‌های مختلف انرژی هسته‌ای از ۳۵ کشور جهان جمع هستند، جمعی که کشورهای آنها جمعا بیش از ۸۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. کمپانی‌ها و شرکت‌های غول هسته‌ای مانند «روس اتم» از روسیه، «یورنکو» از اروپا، آژانس‌های انرژی اتمی از چین، آمریکا، ژاپن، انگلستان، فرانسه، قزاقستان و البته حالا ایران در انجمنی گرد آمده‌اند تا در خصوص جنبه‌های مختلف به کارگیری از انرژی هسته‌ای از استخراج سنگ معدن اورانیوم گرفته تا غنی سازی اورانیوم، و تولید مواد غنی شده و تولید سوخت هسته‌ای تا انبار کردن و انهدام سوخت مصرف شده با هم به تبادل نظر و همکاری بپردازند. این انجمن با تشکیل گروه‌های کاری همه ساله کمک زیادی به استفاده بهتر و موثرتر از انرژی هسته‌ای می‌کند.

بعیدی‌نژاد اضافه کرد: شرکت ایران در این اجلاس به خوبی می‌رساند که پیشرفت دانشمندان هسته‌ای کشورمان که پیچیده‌ترین قله‌های دانش هسته‌ای را فتح کرده‌اند، حالا در دوره پسابرجام بیش از پیش مورد تقدیر کشورهای بزرگ جهان قرار می‌گیرد و این انجمن به همین دلیل از آقای دکتر صالحی به عنوان ریاست سازمانی که در تمامی عرصه‌های هسته‌ای از استخراج معدن اورانیوم تا تولید سوخت هسته‌ای تا انبار و سوخت مصرف شده برنامه‌های مدونی دارد، برای شرکت و سخنرانی در انجمن دعوت بعمل می‌آورد.

سفیر کشورمان در انگلستان خاطر نشان کرد: خوشحالیم که در دوره پسابرجام شاهد حضور ایران در عالی‌ترین سطح همکاری‌های فنی و علمی توسعه انرژی هسته‌ای هستیم که خود به استفاده دانشمندان ایرانی از آخرین فناوری‌های جهان کمک خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
AUSTRIA
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
آقای دیپلمات!‌ تو که کارت را کردی و پاداشت را هم گرفتی! دیگر بی‌خیال شو و نمک روی زخم ما نپاش! سفارت انگلیس «ملک ری» برایت کافی نیست!‌ میخواهی با این چاپلوسی‌های دیگر چه چیزی بگیری؟!