بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
مدیریت توسعه بازار و فروش شرکت سبد گردان هدف عنوان کرد:

رشد بازار سرمایه همگام با توسعه اقتصادی هدف اصلی دولت

به نظر می رسد افزایش سقف سرمایه گذاری های صندوق ها از 10 به 15 درصد در تزریق نقدینگی جدید به بورس اثر گذار نخواهد بود. چرا که سیاست دولت و اغلب مدیران اجرایی آن بر این امر بنا نهاده شده که از رشد قیمت ها جلوگیری به عمل آید.
کد خبر : ۱۶۸۶۲۸
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در حالی از کمبود نقدینگی رنج می برد که طی اقدام اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق های سرمایه گذاری مشترک موظف شدند تا سقف 15 درصد از نقدینگی در اختیار خود را به سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی اختصاص دهند تا از این طریق سرمایه های جدیدی از سوی صندوق ها وارد بازار سرمایه شود. این در حالی است که این موضوع از سوی کارشناسان بازار سرمایه مورد انتقاد قرار گرفته و برخی از آنها معقدند که اقدام اخیر سازمان بورس در راستای افزایش نقدنگی در بورس و رشد حجم و ارزش معاملات کارساز نخواهد بود.

در همین ارتباط، مدیریت توسعه بازار و فروش شرکت سبد گردان هدف در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد افزایش سقف سرمایه گذاری های صندوق ها از 10 به 15 درصد در تزریق نقدینگی جدید به بورس اثر گذار نخواهد بود. چرا که سیاست دولت و اغلب مدیران اجرایی آن بر این امر بنا نهاده شده که از رشد قیمت ها جلوگیری به عمل آید.

آرش فرید زاد افزود: در ماه های پایانی فعالیت دولت قبل شاهد افزایش قیمت سهام شرکت ها در بورس بودیم، حال آنکه شرایط اقتصادی کشور نا مناسب و رشد اقتصادی منفی بود. به گونه ای که فشار نقدینگی موجب شد تا شاخص کل بورس پله های صعودی را یکی پس از دیگری بپیماید و رکودهای خوبی را در این مسیر به ثبت برساند. این در حالی است که دولت فعلی و کابینه اقتصادی درصدد آن هستند تا بازار سرمایه همگام با رشد اقتصادی کشور پیش برود.

وی به لغو برگزاری مجامع عمومی عای سالیانه سهامداران بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در حالی از برگزاری مجامع عمومی عادی بانک ها جلوگیری کرد که این بانک خود از درآمد حاصل از برگزاری مجامع ذینفع است، اما به دلیل وضعیت صورت های مالی بانک ها به منظور رفع موانع موجود اقدام به انجام این امر نمود. از این رو به نظر می رسد می بایست شرایط نامناسب فعلی را پشت سر گذاشت تا مسائل و مشکلات رفع شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند آتی بازار سرمایه اظهار داشت: در شرایط فعلی برخی از اخبار مثبت همچون احداث شرکت های نمایندگی از سوی شرکت های خارجی در مناطق مختلف پایتخت و نیز اعطای مجوز تأسیس شرکت های هواپیمایی در گوشه و کنار به صورت چراغ خاموش منتشر می شد که نوید روزهای خوب در بازار سرمایه را می دهند و بیانگر این امر است که منظم ترین تیم اقتصادی در دولت فعلی مشغول فعالیت هستند.

مدیریت توسعه بازار و فروش شرکت سبد گردان هدف در خصوص اثر گذاری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز ایران در ماه های آتی بر وضعیت بورس گفت: موارد مذکور اثرات چندانی بر روند بازار سرمایه بر جای نخواهد گذاشت و در این دوره روند متعادلی خواهد داشت. از این رو می توان گفت در پی اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت بازار سرمایه سال پر رونقی را در سال آینده سپری خواهد کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
نماد بانکها را باز کنید لطفااااااااااا
چرا قبل از مجمع ها صورتهای مالی تنظیم نشده است ؟؟؟؟؟؟
ما نمیدونستیم ، شما که می دونستید چرا؟؟؟؟،؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
بانک صادراتو سال 92 خریدم 130 تومن 80 تومن بسته شده وچند ماهه بسته هست. تو این چند سال هم حتی به اندازه سود بانکی هم سود نداده.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به جرات میتوان گفت خسارت این سه سال فقط از سوی دولت یازدهم به سهامداران خرد بوده به بهانه جلوگیری از تورم سرمایه های مردم را در بازار سرمایه آتش زدند سوال از این آقایان محترم این است که اگر در ماه هزار تومان از دستمزد شما کم شود آیا یک بازار را آتش نمی زنید پس چرااموال مردم را آتش زدید
فتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
دولت اینقدر مشکلات دارد که نه میتونه در مورد بازار بورس کاری بکند نه اقتصاد کشور در وضعیتی است که باعث رشد بازار بورس شود. و اقتصاد هم موقعه ای رونق پیدا میکند که با دنیا بخصوص همسایه ها رابطه خوب داشته باشیم که با وجود جنگ در سوریه و سیاست های ایران تمام کشورهای منطقه بجز دوسه کشور بقیه ایران را تحریم نانوشته کرده اند اروپاه هم بدلیل دوری ده ساله و مشکلاتی که در ایران است دیگه مثل گذشته اشتیاق سرمایه گذاری در ایران را ندارند .و درکل بیشتر کشورها ایران را کشوری پر دردوسر میدانند و این مشکلات دلیلش سیاست های اشتباه نظام در قبال دنیا و کشورهای منطقه میباشد.پس سختی اوضاع اقتصادی و مشکلات بیکاری و فقر و از دست رفتن سرمایه در بورس را تحمل کنید که چاره ای نیست .
رحیم
UNITED STATES
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
باسلام و احترام
در گروه خودرو مدتها است سهامداران زامیاد را بیش از 50% متضرر کردند لطفا بررسی کنید چرا جلوی رشد این سهم را گرفته اند فعلا این سهم خودروی زیر 100 است چرا ؟؟؟؟؟؟
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
این نظر یعنی وقتی رشد اقتصادی نیست منتظر رشد بورس هم نباشید . بیشتر شرکت های بورس مشکل دارند و تولیدات در انبارها خاک میخورد کدام رشد بورس همگام با رشد اقتصادی / اگر رشد اقتصادی داشتیم که هروز رکود عمیق تر نمیشد .به کسی رای دادیم که اصلا به بورس اعتقادی نداشت چه اشتباه بزرگی کردیم و سرمایه و هستیمان را به این دولت باختیم .
سهامدار
UNITED STATES
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
سایپا سهامدار عمده زامیاد است به جای اینکه سهم زامیاد آزاد شود که قیمتش بالا رود تا سهامدار سود کند و قیمت سایپا بالا بکشد ولی مرتب زامیاد را میکوبند تا سایپا از رشد زیر مجموعه ها نفعی نبرد چرا ؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
این بازی تکرار میشه قیمت سهام وتا جایی که دلشون میخاد میارن پایین بعد میخرن مجددا تا جایی که دلشون میخاد میبرن بالا وسود میکنن وخاج میشن حالا اینها کی هستن؟ اگه گفتی ؟ ما که نیستیم نه پولشو داریم نه قدرتشو پس کیه؟ اهان گرگ وال استریت ؟ نه پس کی ؟ بله دولت خدمتگزتر که قراره هزینه تبلیغاتش در بیاد وعده ای از دوستانش
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
شما هدف اصلی تونو بزارین جمع آوری دزدا بورس خودش درست میشه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
سلام:این دولت هدفی جز فقیرکردن بیش از پیش فقرا وثروتمند کردن ثروتمندان راندارد.تاثروتمندان درانتخابات اینده برایش پول خرج کنند ونام انرا حمایت مردمی بگذارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
هدف دولت تنها از بین بردن پس انداز مردم و فقیر کردن ملت است تا همه محتاج باشن و سر و گوششون نجنبه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
سلام
هدف دولت باید آزاد سازی قانون بورس باشد تا از دست گروهی و قشری که هم رانت دارند و هم قانون اهرم محور را در دست دارند باشد . روز اول ریس جدید قول داد حجم مبنا و 5% را را اصلاح کند و غیره ولی خبری نیست پس باید گفت جناب چه وقت باز هم حرف و حرف بدبخت سهامدار جز که اسیر هیجان این قانون ظالمان است .....
محمدراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
چه روئی دارین؟؟ بازار بورس خرابه خب بفروشید برید !!!!

بانکها و سپرده ها رو که نمیشه فدای یه بازار داغون و بی انصاف و تمام کلک مثل بورس کرد......