بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر : ۱۶۸۷۶۶

این روزها واسطه‌های ملکی برای ترغیب متقاضیان مسکن به نهایی کردن تصمیم خود برای خرید آپارتمان از یک فرمول مشوق استفاده می‌کنند. در حالی که با افزایش نسبی حجم معاملات مسکن طی ماه‌های اخیر بازار خرید و فروش آپارتمان از حالت رکود عمیق دو سال گذشته خارج شده است واسطه‌های ملکی کماکان برای ترغیب متقاضیان به خرید مسکن و رونق بخشی به معاملات خرید ملک در تلاش هستند.

آگهی‌های فروش آپارتمان که این روزها از طرف مشاوران املاک و دلالان ملکی و بعضا برخی سازندگان یا مالکان آپارتمان‌های مسکونی در بازار مسکن منتشر می‌شود اغلب دربردارنده یک فرمول مشترک برای کمک به تامین هزینه خرید آپارتمان مورد نظر (شامل پول نقد + وام بانکی + رهن) برای متقاضیان است.

مشاوران املاک علاوه بر امکان استفاده از وام بانکی به متقاضیانی که قدرت خرید آنان کفاف تامین هزینه خرید آپارتمان مورد نظر را نمی‌دهد، توصیه می‌کنند حداقل برای یکسال و برای تکمیل قیمت خرید آپارتمان، واحد مذکور را با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه کنند. این توصیه هم اکنون به شکل یک روش عمده برای تبلیغات ملکی و ترغیب متقاضیان کم پول به خرید آپارتمان تبدیل شده است. تا جایی که بعضا به گفته واسطه‌های ملکی تا یک چهارم هزینه خرید آپارتمان از این طریق تامین می‌شود.

به‌عنوان مثال، یکی از بنگاه‌های زنجیره‌ای واقع در غرب تهران، آپارتمان 51 مترمربعی در محدوده پونک را با شرایط پرداخت 110 میلیون تومان پول نقد به متقاضیان معرفی کرده است. مطابق با ادعای صورت گرفته در این آگهی مابقی قیمت این آپارتمان با دریافت 70 میلیون وام از طرف خریدار و همچنین رهن 50 میلیونی آن از طرف بنگاه، تامین خواهد شد. مشاور املاک دیگری در محدوده خیابان پیروزی به متقاضیان توصیه کرده است واحد نوساز 60 متری را می‌توانند با 132 میلیون تومان پول نقد خریداری کنند؛ این مشاور املاک به خریداران اعلام کرده که 40 میلیون تومان مابقی قیمت خرید این ملک از طریق رهن واحد در بازار اجاره تامین می‌شود.

hkjbuzkethppdmw3rvse.jpg

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
خانه شیک در منطقه زیبای الانیا 150 میلیون بعد ملک درپیت و داغون در تهران 115 میلیون قیمتا را بیارید پایین بجای اینکه هر روز دلار گران کنید یاد یک سالها زمان شاه و دلار 7 تومنی بخیر اونوقتا ترکا لب جاده می نشستن فقط عظمت ناوگان ایران را میدیدن حالا من رویام شده برم حیف پولم زیر صد میلیونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
واقعا چرا ما ایرانی ها تفکر غلط داریم ودنباله رو وصف نشین زمانی همه بدنبال خرید اپارتمان بودیم وان هایی که سیاست تخریب مملکت را داشتند با تحریک مردم به سرمایه گذاری در امر مسکن وگران کردن بی رویه قیمت مسکن حال عده ای فاقد مسکن عده با داشتن چندین وچند واحد بدنبال مشتری مشائران املاک هم زبان در کام گرفته وخوشحال از کمسیون بیشتر (موریانه ها بفکر زمستان خود هستند ولی مشاوران املاک در رویا حال املاکی ها بخاطر کسادی بازار همه مغمون ومضطرب در نتیجه بسته شدن محل کسب وکار )وچنین شد که همه با هم ناراضی از وضع موجود ووقفه در امور دیگر وحتی تعطیلی مراکز حرف وافت تولیدات وبیکاری قشری از افراد جامعه شاعر می فرماید چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی تمامی این معضلات بر می گردد به عدم مدیریت تا جایی که توزیع سکه در بانک ها شروع می شود افت کسب وکار صف خرید سکه من که به شخصه ضمن ارسال نامه بولایت در نامه تاکید کردم حال که به فرش ماشین لبلس شویی وزمین در تهران نرسیدید به صف سکه به پیوندید که دیر نشود که بلافاصله جواب رسید علی قلی خروسش را برای این امر مقدس فروخت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
خرید مسکن تا پنج سال آینده اشتباهه پول نقدتونو تو تله نندازید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
اخه بر مبنای چه پیش بینی اینجور نظر دادید؟