بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
در بورس ایران هیچگاه روندها قابل پیش بینی نبودند و اتفاقات مثبت و منفی بدون هیچ علامت خاصی به یکباره آغاز شده است امروز هم بر مبنای همین اصل و سنت قدیمی اهالی تالار خوشبین به ماه مهر بورس هستند چراکه تا پایان زمان معاملات امروز بورس هیچ نشانه ای از بازگشت بورس در ماه مهر بورس دیده نشد.
کد خبر : ۱۶۸۷۶۷

آخرین روز از معاملات بازار سرمایه در فصل تابستان درحالی به پایان رسید که علی رغم رشد 178 واحدی شاخص کل اما اغلب سهام شرکت ها در گروه های مختلف روندی متعادل در نوسانات مثبت و منفی داشتند.

امروز بازار سرمایه نیمی از سال 95 را درحالی به پایان برد که کمتر سهامداری انتظار چنین بازار بی رمق و خسته کننده ای را در سال اجرای برجام داشت.

براساس گزارش بورس نیوز، در بورس ایران هیچگاه روندها قابل پیش بینی نبودند و اتفاقات مثبت و منفی بدون هیچ علامت خاصی به یکباره آغاز شده است امروز هم بر مبنای همین اصل و سنت قدیمی اهالی تالار خوشبین به ماه مهر بورس هستند چراکه تا پایان زمان معاملات امروز بورس هیچ نشانه ای از بازگشت بورس در ماه مهر بورس دیده نشد.

امروز نه حجم معاملات قابل توجه بود و نه روند بورس نشانه ای از بازگشت داشت اما در بازار سرمایه ایران اتفاقات زمانی رخ می دهد که هیچکس انتظار آنرا ندارد.

امروز گروه قندی و برخی تک سهم های بازار روند قابل قبولی را پشت سر گذاشتند روندی که گفته می شود می تواند با توجه به تداوم عوامل بنیادی ادامه دار باشد اما نکته قابل ذکر نظر اهالی تالار در خصوص مابقی سهام بورسی می باشد چراکه به گفته اهالی تالار بزودی اکثر سهام شرکت ها روندی را در پیش خواهند گرفت که گروه قندی و مابقی سهام مورد وثوق گرفته اند از همین رو انتظار بازگشت بورس به رشد و افزایش میزان شاخص های بورس از هفته آینده قابل تصور است اما اینکه این روند تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود موضوعی است که به قدرت تقاضاهای خرید در نمادهای بورسی بستگی دارد.

از سوی دیگر فعلا لیدری برای روند جدید صعودی بازار سرمایه قابل تصور نیست اما آنچه که قطعی به نظر می رسد خداحافظی سهام ایران خودرو با لیدری بورس برای مدت زمان طولانی می باشد.

مدیریت این شرکت نشان داد که نه تنها برنامه ای برای بازار سرمایه خود ندارد بلکه حتی توان گماردن مدیران با توانایی در حد معقول و منطقی برای مدیریت سهام شرکت خود در بورس را هم ندارند امروز که قیمت سهام ایرن خودرو به رقمهای قبل از اجرای برجام و توافق هسته ای رسیده می توان به نعمتی به نام مدیران توانا و خوش فکر پی برد.امروز سرمایه گذاری سمند درحالی تیشه به ریشه سرمایه عده کثیری از کارگران و کارکنان و سهامداران ایران خودرو زده است که مدیرعامل این شرکت بدون هیچ واکنشی تنها نظاره گر آب شدن سرمایه مردم در سهام شرکت مطبوع خود است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
ممنونم بورس نیوز
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
باسلام
مدير سرمايهگذاري سمند كيه كه اينقدر مديران ايران خودرو ازش حمايت ميكنن .
خب يه دولتي ديگه هست سازمان گسترش هم اهميتي براش نداره مهم اينه كه دوستاشون سر كار باشن گور باباي سهامدارها و كارگران
باعث تاسفه دولت اميد و ارزو تو هم مثل قبلي هستي از اون ايراد نگير
رضا
ROMANIA
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
سالهای 92تا94 بعدازچندماه افت های شدیدبورس تکونی می خوردولی این سال اخردولت تواین 6ماه یک روزجدی مثبت نداشته جالبه سهام پترویی وساختمانی رودرهرقیمتی خریدکردی ازاون پایین تراومده طوری که قیمتهایی که دراوج خریدی سه برابرالان بوده پالایشی فلزی ومعدنی هم اینقدرنسبت به اوجشون قیمت نازله که این 10و20درصدرشدرنگی نداره هرچندتحرکشون نسبت به دوگروه اول بهتربوده اماتوهمین دوماهه مثلا حق تقدم فملی ازروزاول گشایشش بیش از40درصدافت کرداینهاهم قیمت الانشون یک سوم اوجشون در32تا33ماه پیش هستندبانکیهاهم که درجای روبه پایین بودندنه به افتضاحیه این گروههاخودرویی هادرسته که بعضیهاروبه سودهای خوبی رسوندندامااینقدرافت کردندکه نصف قیمتهای 6ماه پیش وبعضاکمترازقیمتهای اوج 92شدندغذایهانیزنصف وثلث بیمه سرمایه گذاری سیمانی و.. هم فقط سهام کوچکی که شایددست دولت درانهاکمتره مثل دارویی انفورماتیکی برخی ازتجهیزاتیهانسبت به گذشته زیادزیان نزدندوبعضاسودرساندند
آستیا
-
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
اصلا حمایت نخواستیم، چرا ناظر جلوی این حقوقی مخفیهای این نماد را نمیگیره که فقط کار و انگیزه اونها شده جلوگیری از رشد سهم و دستکاری قیمت سهم و در نتیجه کل گروه؟
علی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کاملا درست می فرمایید سرمایه گزاری سمند به فکر منافع شخصی است
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
همیشه انرژ ی خوب بده.