بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ عنوان کرد:

سرمایه گذاران، در انتظار کاهش واقعی نرخ سود بانکی

پایان مهلت تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری و تزریق نقدینگی جدید از سوی شرکت های کارگزاری یکی از دلایل روند صعودی قیمت ها در روز گذشته به شمار می رود. این در حالی است که موضوع امکان تداوم روند مثبت شکل گرفته در بورس قابل پیش بینی نیست و به بسیاری از عوامل و شرایط بستگی دارد.
کد خبر : ۱۶۸۸۸۰
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در اولین هفته از مهر ماه جاری با روند صعودی اغلب گروه ها سپری شد و در شرایطی که مهلت تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری به اتمام رسید، انتشار اخبار مثبت از سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک در کنار انعقاد قرارداد هواپیمایی ایرباس با شرکت بوئینگ سبب شد تا سهامداران طی روز گذشته بازاری سراسر سبز را به نظاره بنشینند. در این شرایط این سوال مطرح می شود که آیا این روند صعودی شکل گرفته طی روزها یا ماه های آتی ادامه دار خواهد بود و نیمه دوم سال جاری در بورس از نگاه کارشناسان چگونه برآورد می شود؟

در همین ارتباط، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: پایان مهلت تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری و تزریق نقدینگی جدید از سوی شرکت های کارگزاری یکی از دلایل روند صعودی قیمت ها در روز گذشته به شمار می رود. این در حالی است که موضوع امکان تداوم روند مثبت شکل گرفته در بورس قابل پیش بینی نیست و به بسیاری از عوامل و شرایط بستگی دارد.

رضا زنگنه با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری بسیار بهتر از نیمه اول خواهد بود، ادامه داد: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و نیز بهره تسهیلات بانکی یکی از مواردی است که فعالان بازار سرمایه منتظر آن هستند. چرا که در شرایط فعلی نرخ سود سپرده های بانکی از سوی اغلب بانک ها بالا اعلام می شود و سرمایه گذاران با منابع مالی قابل توجه می توانند بازدهی قابل قبول بدون ریسک از سپرده گذاری در بانک بدست آورند.

در این شرایط اوراق مشارکت نیز در بازار سرمایه با سودهای قابل توجه 19 تا 21 درصدی عرضه می شود و همه عوامل مذکور سبب شده تا بورس جایگاه اصلی خود را میان سرمایه گذاران پیدا نکند.

وی افزود: امیدواریم تا نرخ سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت به صورت واقعی رخ دهد و در صورت تحقق آن می توان گفت اتفاق خوبی برای رونق بازار سرمایه خواهد بود که البته با توجه به وجود مشکلات عمیق بانکی تحقق آن کمی دور از انتظار است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص گروه های پر پتانسیل بورس اظهار داشت: به نظر می رشد شرکت های فعال در گروه معدنی و فلزات اساسی با توجه به رشد قیمت های جهانی در نیمه اول امسال از پتانسل رشد سودآوری برخوردارند و بموجب آن گزارش های مناسبی از عملکرد میاندوره ای شش ماهه اول خود منتشر می کنند که به طور قطع این امر بر روند قیمت سهام آنها اثر گذار خواهد بود. از این رو می توان گفت گروه مذکور از لحاظ بنیادی و حجم معاملات از پتانسیل رشد سودآوری و صعود قیمت سهام برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در خصوص گروه پالایشی گفت: شرکت های فعال در گروه پالایشی همواره به روند بهای جهانی نفت وابسته هستند و افت و خیز قیمت ها در بازارهای جهانی بر روند سودآوری آنها اثر گذار است و فعلاً تغییر با اهمیتی رخ نداده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
كوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
مگر اينكه سود بانك 7-8 درصد بشه تا مردم سرمايه به اين بورس ورشكسته وارد كنند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
ما سهامداران در انتظار اصلاح قانون بورس و آزاد شدن آن هستیم آیا این دولت شهامت دارد این کار بزرگ را انجام دهد و یا دستش با رانتخواران و د ..... که با این قانون اهرم محور سرمایه حقیقی ها را نابود میکند با هم است ؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
بانکها پشتوانه صنایع هستند ، وقتی که این وضعیت افتضاح سهام بانکها است ، ما چطور به سایر صنایع اعتماد کنیم . نیمی از نماد بانکها بسته است و بقیه هم در رکود وحشتناکی است .
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
یکی از دردها یا بهتره بگیم معضل بورس و بازار سرمایه عدم اطلاع مدیران و فعالین مرتبط به این بازار است. متاسفانه اغلب مدیران منتظر کاهش سود بانکی در شرایط فعلی هستند ! سود بانکی بیش از و تا حداقل 9-6 ماه آینده کاهش پیدا نخواهد کرد و نبایدم کاهش یابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
در مرداد ماه کارگزارا سهامی که در کف قیمتی شکار کرده بودند در فرصتهای سبز خالی کردن! و در شهریور با هماهنگی با یکدیگر به کسانی که اعتبار داده بودند فشار آوردند که به علت پایان سالی مالی در شهریور باید اعتبارشونو تسویه کنند و از این طریق فشار فروش را بالا برده و خودشون شروع به خرید در کف قیمتی کردند بلافاصله بعد از شهریور دوباره اعتبارها را تمدید و بازار را جذاب کردن تا در فرصت متاسب دوباره خالی کنن و گین بگیرن. حقیقی ها باید عاقل باشن و تو این بازار با پول اعتبار خرید و فروش نکنند که کارگزارا در کمین سرکیسه کردنشون هستند .
کارگزارای قهار سفته باز تا اواخر مهر مجدا فشار برای تسویه اعتباریها خواهند داشت چرا که
در آبان ماه هم که بازار یکپارچه قرمز خواهد شد

بهانشون انتخابات امریکا میشه! خلاصه هشدار با اعتبار خرید نکنید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
آقا اصلا سو 1 درصد که هیچ، گیرم سود 0 درصد بشه باز بهتر از سود بورس که منفی پنجاه درصده
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
افرین .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
یعنی باید همه مردم بدبخت تا سهامداران بورس سود کنند.
باید در مورد بهبود متغیرهای کلان صحبت کنید و به فکر کل جامعه باشیم. کاهش نرخ سپرده ها در شرایط کنونی منجر به افزایش تورم خواهد شد.
مالباخته
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
ضمن تایید عرایض شما باعث ضعیف تر شدن قدرت خرید و نتیجتا" یک کولپس اقتصادی خواهد شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
ایا در ممالک دیگر که سود زیر 3در صد است تورم دارند ما که بچه بودیم بد بختانه از لولو می تر سانیدند حال که بزرگ شده ایم از امریکا وتورم تا می خواهیم کاری انجام دهیم می گویند می دهیم امریکا بخوردت
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
بازار سرمایه ایران افتاده دست یک عده از خدا بیخبر که اموال مردم را به آتش کشیدند وهیچ وجدانی نیست که عذاب بکشد سه سال پیش با یک ترفندی تبلیغاتی مردم بیچاره را به بازار سرمایه کشاندند وتمام دارایشان را به بالا کشیدند ومیگویند در بازار ثبات داریم کشور از نظر اقتصادی تعطیل شده وفقط شعار دیپلماسی میدهند این دیپلماسی شما برای این ملت هیچ نانی نداشت فقط دولت زمان را از دست داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
سود بانکی نسبت به 2-3 سال پیش هیچ تغییری نداشته و همچنان 24% هست فقط کاری که دولت توانسته انجام بده ، اینکه سپرده گذاری مستقیم را به سپرده گذاری در صندوق بانکها تغییر نام داده!!!!!