بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر : ۱۶۸۸۹۰
صدراعظم آلمان گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از مهاجرت‌های ثبت نشده و غیرقانونی به این اتحادیه جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این‌باره خاطرنشان کرد: هدف ما باید متوقف‌ کردن مهاجرت غیرقانونی تا جایی که ممکن است، باشد.

اروپا در حال حاضر با بحران هجوم پناهجویان به غرب مواجه است. به رغم تلاش‌هایی که از سوی بروکسل برای محدود کردن تعداد مهاجران صورت می‌گیرد، بسیاری از افراد سعی دارند از کشورهایی نظیر سوریه خود را به خاک اروپا برسانند.

با این حال، آنگلا مرکل بر آن است که اتحادیه اروپا در مقابله با مهاجرت غیرقانونی گام‌های مهمی برداشته است. 

صدراعظم آلمان در پایان نشست سران ۱۱ کشور اروپایی که برای مقابله با چالش مهاجرت غیرقانونی در وین گرد هم آمده‌ بودند، گفت که وضعیت اروپا به نسبت همین روزها در سال گذشته تا حد زیادی بهبود یافته است.

مرکل به یونان و ایتالیا وعده داد که در مقابله با بحران پناهجویان کمک‌های گسترده‌ای از آلمان دریافت خواهند کرد. آلمان از دو کشور یادشده ماهانه چند صد مهاجر دارای حق اقامت را خواهد پذیرفت.

به گفته مرکل، بنیاد فرونتکس که برای تقویت مرزهای اروپا تأسیس شده، عرصه فعالیت خود را گسترش خواهد داد. 

یونان برای مراقبت بیشتر مرزهای خود با مقدونیه تقاضای کمک کرده است.

آنگلا مرکل در سخنرانی خود در این نشست تأکید کرد که بازگشت دادن پناهجویانی که هیچ چشم‌اندازی برای اقامت در اروپا ندارند، باید تسریع شود. در این راستا باید پیش‌نویس توافق‌هایی با کشورهای شمال افریقا و همچنین پاکستان و افغانستان هرچه زودتر آماده شود.

او همچنین خواستار شد که توافق‌نامه‌هایی مشابه آنچه با ترکیه انجام گرفته، با مصر نیز انجام گیرد. صدراعظم آلمان تأکید کرد: هدف ما مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و تقویت قانون‌گرایی است.

در این نشست، دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا بر ضرورت بسته شدن مسیر بالکان به روی پناهجویان تأکید و تصریح کرد: باید تدابیر سیاسی و عملی اندیشه شود تا قسمت غربی مسیر بالکان به طول کامل مسدود بماند.

در این نشست که به دعوت کریستیان کرن، صدراعظم اتریش برگزار شد، وزیرانی از کشورهای یونان، سلواکی، کرواسی، صربستان، آلبانی، مجارستان، بلغارستان، مقدونیه و رومانی شرکت داشتند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
حالا دیگه واسه این حرفها خیلی دیر شده خانم مرکل !