بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
مدیر صندوق سرمایه گذاری تدبیر گران فردا عنوان کرد:

آمادگی بورس برای شروع یک حرکت صعودی

بازار سرمایه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و به نظر می رسد افت بیشتر از قیمت های فعلی را در این بازار شاهد نباشیم همچنین امیدوارم طی روزهای آتی این روند صعودی آغاز گردد.
کد خبر : ۱۶۸۹۳۰
نویسنده :
یارمحمدی

در حال حاضر بازار سرمایه در حالتی رنج و متعادل اما رو به پایین در حال نوسان است و به نظر می رسد خود را برای یک رشد مناسب آماده کند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار سرمایه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و به نظر می رسد افت بیشتر از قیمت های فعلی را در این بازار شاهد نباشیم همچنین امیدوارم طی روزهای آتی این روند صعودی آغاز گردد.

علیرضا مستقل در ادامه افزود: به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود در اقتصاد کشور شاخص های بازار سرمایه بین 15 تا 25 درصد رشد را در آینده ای نزدیک تجربه کنند، اما انتظار یک رشد قوی و شارپ از این بازار نمی رود.

وی با اشاره به متغیرهای سیاسی اثر گذار بر بازر سرمایه گفت: اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی آن، قطعاً بر بازار بورس اثر گذار خواهد بود، اما نمی تواند اثر منفی قابل توجهی بر آن بگذارد. از طرفی چند ماهی به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان نیز بیشتر نمانده است که با توجه به این موضوع در صورتی که رشد اقتصادی بیش از 4 درصد حفظ گردد، تورم همچون گذشته کنترل شود و مردم نیز این امر را لمس کنند قطعاً تحولاتی در بازار سرمایه نیز رخ خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به زمزمه های کاهش مجدد نرخ بهره بانک ها در پاییز سال جاری عنوان کرد: ابتدا باید کاهش نرخی که به تازگی از طرف بانک مرکزی به بانک ها اعلام شده است به صورت واقعی نیز کم شود و در بخش واقعی اقتصاد نیز این امر را شاهد باشیم، آن وقت می توان نسبت به کاهش مجدد این نرخ آن هم حدود یک تا دو درصد امیدوار بود.

مستقل در رابطه با گروهی که در شرایط فعلی پتانسیل رشد و لیدر شدن را دارد گفت: با توجه به اینکه لیدر بازار سرمایه کشور همواره گروهی بوده که قابلیت جذب نقدینگی بالا پتانسیل های مثبت در جهت رشد و توسعه ابهام در صنعت داشته است. در حال حاضر نیز تنها گروهی که دارای این شرایط صنعت پالایشگاهی است و انتظار می رود با توجه به اتفاقاتی که در این صنعت رخ می دهد لیدر بورس شود و پول های بزرگ را به خود جذب کند. از طرفی این گروه شرایط مانور دادن نوسانگیران کوتاه مدتی را نیز دارا می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
آمادگی بورس برای نابودی یک عده انسان ساده وتازه وارد /آقایان ظلم کردید/ به این خلق الله چه جوابی در حضور پروردگار دارید مال مردم خوردن فقط دزدی از خانه مردم نیست به روشهای نوین اموال مردم را بگیرند در بازار سرمایه نابود کنند آنوقت شعار ثبات اقتصادی دهند خدا از شما نگذرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
اقای ریس جمهور سال 92 مردمو دعوت به سرمایه گذاری در بورس کرد و چیزی نمونده دوره 4 سالش تموم بشه نه تنها سودی تو این مدت به مردم نرسید بلکه 60-70درصد از اصل سرمایه ها هم نابود شد لابد انتظار داره این دوره هم بهش رای بدن ولی ما دیگه گول نمیخوریم.