بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی آنچه که ما باید برای پیشرفت‌ کشور بدست بیاوریم از طریق واردات نیست بلکه کسب فن آوری های نوین و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
کد خبر : ۱۶۸۹۹۳
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تدبیر و هوشمندی دولت، تیم مذاکره کننده و مدیریت استراتژیک رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور هم اکنون در نقطه روشنی از تاریخ کشور هستیم.
به گزارش بورس نیوز، دکتر محمد سعیدی در آیین افتتاح بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی آنچه که ما باید برای پیشرفت‌ کشور بدست بیاوریم از طریق واردات نیست بلکه کسب فن آوری های نوین و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
وی استفاده از ظرفیت های داخلی، منطقه ای و بین المللی را یک ضرورت دانست و افزود: هم اکنون با فعال سازی کریدور شمال ـ جنوب بازاری تقریبا ۶۰۰‌میلیون نفری کشورهای همسایه و کشورهای حوزه CIS می تواند در دسترس ما قرار بگیرد.
دکترسعیدی احیای جاده ابریشم و ایجاد مسیرارتباطی غرب به شرق را‌ مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران می‌تواند کانال اصلی این ارتباط باشد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به فرصت های شکل گرفته در پسابرجام خاطر نشان کرد: با تدبیر و هوشمندی دولت، تیم مذاکره کننده و مدیریت استراتژیک رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور هم اکنون در نقطه روشنی از تاریخ کشور هستیم.
وی در این زمینه افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از این فرصت توانست با پنج خط بزرگ بین المللی ضمن امضای تفاهنامه های همکاری مشترک وارد فعالیت عملیاتی مشترک شود و همچنین به دنبال مشارکت با شرکت های معتبر بین المللی برای ترمینال اپراتوری در جهت رفع عقب ماندگی های فعلی در این‌حوزه هستیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سیاست های وزارت راه و شهرسازی را در دولت یازدهم برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی دقیق و مفصل ارزیابی کرد و گفت: ما استفاده از این‌ظرفیت ها برای نوسازی ناوگان ملی کشتیرانیجمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنیم تا بتوانیم رتبه خود را از جایگاه بیستم به بالاتر ارتقا دهیم.
دکترسعیدی یکی از اتفاقات بزرگ در پسابرجام را احیای ارتباط با شرکت های بزرگ و معتبر رتبه بندی بین المللی دانست و اظهار داشت: با این حال ما به این شرکت ها اعلام کرده ایم که شرط لازم برای توسعه فعالیت‌های آنها در ایران همگرایی با شرکت های‌ داخلی است.
وی اتفاق مهم دیگر در پسابرجام را احیای پوشش های بیمه اتکایی کشتی ها دانست و عنوان کرد: ما توانستیم پوشش بیمه ای ۵۸۰‌میلیون دلاری را در ابعاد مختلف برای ناوگان ملی فراهم کنیم.
دکترسعیدی افزود: در نتیجه مجموعه این‌اقدامات هم اکنون کشتی های ما در تمام بنادر دنیا بدون هیچ‌مشکلی پهلوگیری می‌کنند.
مدیرعامل ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با‌ اعلام‌ این خبر‌که در‌ ماه های آینده اخبار خوشی از بخش دریایی به‌گوش‌خواهید رسید، تاکید کرد: با قاطعیت می‌گویم که‌هم‌اکنون ۹۵ درصد مشکلات‌ پیشین از پیش پای ناوگان ملی برداشته شده و پنج درصد باقی مانده نیز با مذاکراتی که در جریان است مرتفع خواهد شد.
دکتر سعیدی احیای شبکه نمایندگی های خارجی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از دستآوردهای دوران جدید اعلام‌ کرد و گفت: در زمان تحریم تنها خط فعال کشتیرانی‌ ما خط آسیای شرقی بود اما در پسابرجام تقریبا تمام‌ نمایندگی ها احیا شده اند و نماینده های های جدید در بنادر مختلف بین‌المللی فعال شده اند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه افزود: ما هم اکنون در جهت توسعه سرویس های بین‌المللی شرکت های مشترکی را در بنادر ایتالیا، هامبورگ آلمان، سنگاپور و چین ایجاد کرده ایم و به تازگی نیز با بزرگترین خط کشتیرانی ترکیه وارد همکاری مشترک شده ایم.
وی هدف این‌همکاری را توسعه فعالیت ها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه و جنوب اروپا اعلام کرد و یادآورشد: احیای نمایندگی آفریقای جنوبی، توسعه فعالیت ها در بنادر جنوبی خلیج فارس از دیگر برنامه های ماست.
دکتر سعیدی ضمن اشاره به سفر اخیر خود در همراهی با وزیر امور خارجه به آمریکای جنوبی اظهار داشت: هم اکنون کشتی های ما در بنادر شرقی این قاره رفت و آمد می‌کنند و در آن سفر اخیر تلاش هایی را برای فعال سازی بنادر غرب این قاره برای ایجاد خط شیلی ـ چین صورت دادیم.
وی یکی دیگر از سیاست های مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام را توسعه صنعت بانکرینگ دانست و گفت: با همکاری های صورت گرفته با مجموعه منطقه آزاد قشم تلاش می کنیم تا بتوانیم ضمن پوشش تمام نیازهای داخلی بازار منطقه ای را نیز در اختیار بگیریم.
لازم به توضیح است که بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی هم‌اکنون در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو وزارت نیرو در حال برگزاری است.

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر