بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

اقبال خریداران به نمادهای بارپیک و افزایش قیمت در آن

امروز در بازار برق بورس انرژی، اقبال خریداران به نمادهای بارپیک بیشتر از سایر نمادها بود که با اندکی افزایش در قیمت نیز همراه شد.
کد خبر : ۱۶۹۰۱۵
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز سه‌شنبه 95.07.06 در بازار برق بورس انرژی 2,805 مگاوات برق به ارزش 6 میلیارد و 669  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز در محدوده 370,000 ريال باقی ماند و تغییر چندانی نداشت.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره در محدوده 370,000 ريال روندی باثبات را طی می‌کند.

امروز در بازار برق بورس انرژی، اقبال خریداران به نمادهای بارپیک بیشتر از سایر نمادها بود که با اندکی افزایش در قیمت نیز همراه شد. انتظار خریداران برای کاهش قیمت‌ها منجر به افت حجم و ارزش معاملات در روزهای اخیر شده است.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950715 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950715 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی و پلکانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با شیبی صعودی در محدوده 370,000 ريال قرار دارد.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 360,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 1,100  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.06.1395 با 290  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940715 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر