بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
مستطيل شيشه اي تالار

روزهایی با طعم قند

همانطور که انتظار می رفت بازاری متعادل را شاهد بودیم و در مقابل اصلاح قیمت ها در گروه خودرویی و پالایشی، شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام در گروه های کوچک تر بودیم.
کد خبر : ۱۶۹۰۱۶
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.07.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 4 واحد کاهش به رقم 53685 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 365 واحد افزایش عدد 170445 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 19 واحد افزایش به رقم 27445 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 61 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خساپا" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحدکاهش به رقم 816 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1612 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 838 میلیارد ریال رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، همانطور که انتظار می رفت بازاری متعادل را شاهد بودیم و در مقابل اصلاح قیمت ها در گروه خودرویی و پالایشی، شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام در گروه های کوچک تر بودیم.

بطوریکه در ادامه چند روز گذشته امروز هم بورس کام سرمایه گذاران را با سهام قند و شکری شیرین کرد.

در گروه قندی امروز هم سهام شرکت ها به صف خرید نشستند که در میان آنها "قثابت" پس از معامله 56.6 میلیون سهمی و پایداری صف خرید بیش از 33 میلیونی لیدر شد و در سایر نمادها هم معاملات با حجم مطلوبی با تداوم اقبال خریداران در سقف قیمت های مجاز روزانه ادامه یافت.

به اعتقاد اهالی تالار فعلاً گروه قندی گویا قصد دارد چند روزی روند صعودی را پر قدرت در اختیار بگیرد. چرا که این حجم معاملات نشان دهنده آن است که بخشی از پول های هوشمند بورس وارد گروه مذکور شده تا قدری شاهد رشد قیمت سهام گروهی باشیم که زمانی همگی از آنها به عنوان بتای منفی بازار یاد می کردند.

خودروسازان اما در ادامه اصلاح قیمت های خود که یکی دو روزی است آغاز شده معاملات خود را پیگیر بودند. با این حال برخی قطعه سازان همچنان معاملاتی متعادل و البته مثبت را در اختیار داشتند و حتی چند نماد آنها همچون "خمحور"، "خموتور" و "خمهر" روز کاری خود را با حضور خریداران نشسته در صف به پایان رساندند.

ساختمانی ها، سیمانی و فولادی ها نیز تحرکاتی مثبت را در گروه خود به نظاره نشستند. گروه هایی که طی ماه های اخیر به شدت با رکود حاکم بر بازار مسکن دست به گریبان بوده اند.

در گروه ساختمانی اما "ثنوسا" و "وساخت" در حالی صف خرید بودند که شنیده هایی مبنی بر واگذاری برخی دارایی ها از جمله سهام بانک اقتصاد نوین تحت مالکیت آنها به گوش می رسید. هر چند این موضوع فعلاً در حد شنیده و شایعه است و هیچ مقام مسئولی پیرامون آن اظهار نظر قطعی نکرده است.

در گروه سایر کانی های غیر فلزی هم امروز روندی مثبت را همراه با رشد تقاضای خریداران به نظاره نشستیم؛ بطوریکه تنها "کهمدا" و "کرازی" به نوسانات منفی بسنده کردند، اما مابقی سهام گروه همچون "کفرا"، " کسرا" و "کفپارس" با معاملاتی نسبتاً پر قدرت، صف خرید بودند.

غذایی ها هم در حالی معاملاتی مثبت را با تابلوهای سبز رنگ دنبال کردند که فردا این گروه شاهد ورود یک عضو جدید خواهد بود. شرکتی که 10 درصد از سهام آن در گروه لبنی برای اولین بار در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

در مجموع بازار در حالی معاملاتی متعادل را در اختیار داشت که شاخص کل با یک معامله بلوکی در نماد "فارس" 53 واحد مثبت شد.

اهالی تالار با توجه به در پیش بودن عرضه اولیه "غگلستا" انتظار دارند فردا هم همانند امروز بازاری متعادل را در حالی همراه با افزایش فعالیت برخی فروشندگان شاهد باشیم که این عرضه حجم نقدینگی اندکی را نیاز دارد. چراکه به هرترتیب بورس ما نشان داده بیشتر درگیر جو روانی و احساسات است تا اتفاقات و اخبار بنیادی و خبر یک عرضه اولیه می تواند به افزایش حجم فروش سهام در بازار دامن بزند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
بورس نیوزعزیزاین اصطلاح اصلاح قیمتهاتون ماروکشته ایااگرسهمی چندین ماه منفی بودبعدیک یادوروزمثبت شدبایدبه جهت این مثبت جزیی اصلاح شودسهامی که یک سوم ویک چهارمقیمت چندماهه اولیه دولت معظم شده انداصلاح کردنشان دیگرچه صیغه ای است به نظرشمادولت اگرازهمین حالاشروع به مثبت کردن سهام کندتااخرعمرچندماهه اش سهام فرصت رسیدن به قیمتهای اوجشون رادارند