بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

دورخیز غول فولادی

رفتار قیمت در تایم فریم هفتگی نمودار سهام فولاد مبارکه با نماد معاملاتی "فولاد" نشان می‌دهد که دو حرکت از سه حرکت ترکیبی قیمت در گام‌های اخر تکرار شده است.
کد خبر : ۱۶۹۰۴۷
در روزهای گذشته تحلیل بنیادی از آخرین وضعیت شرکت فولاد مبارکه در این لینک http://www.ershan.ir/analysis/62578 منتشر شد که در نتیجه این تحلیل، به پتانسیل‌های مثبتی از این شرکت اشاره شد. اما در روز جاری به بررسی تکنیکی نمودار قیمت این سهم خواهیم پرداخت.

رفتار قیمت در تایم فریم هفتگی نمودار سهام فولاد مبارکه با نماد معاملاتی "فولاد" نشان میدهد که دو حرکت از سه حرکت ترکیبی قیمت در گام‌های اخر تکرار شده است. همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، قیمت برای ساختن موج AB، 7 هفته زمان صرف کرده است و از محدوده 90 تومان تا 112 تومان، 23 درصد صعود نموده است. سپس در مدت 6 هفته از 112 تومان تا 95 تومان( 15 درصد) اصلاح کرده و در ادامه، موج اصلی صعودی را در مدت 10 هفته ساخته و تا 148 تومان رشد کرده است.


دورخیز غول فولادی

اکنون ظاهر نمودار در این محدوده قیمتی بسیار شبیه حرکت قبلی است. قیمت در موج AB آبی رنگ در مدت 7 هفته 30 درصد صعود کرده و از قیمت 107 تومان به 140 تومان رسیده است. سپس از این محدوده یک حرکت اصلاحی 15.8 درصدی را در 7 هفته از قیمت 140 تومان تا 118 تومان شکل داده است که این حرکت و اصلاح بسیار شبیه حرکت و اصلاح قبلی قیمت در صعود بزرگتر خود در موج CD بوده است.

چنانچه قیمت بخواهد رفتار قبلی خود را تکرار نماید، انتظار شکل گرفتن موج CD آبی رنگ و رسیدن قیمت حداقل به 170 تومان دور از ذهن نخواهد بود.

اگر قیمت بخواهد بر اساس سناریوی بالا حرکت کند، باید بزودی شاهد واکنش قیمت به این محدوده باشیم.

اما چگونه تایید واکنش بازار را بگیریم؟

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، قیمت 100 ساعت معاملاتی است که آهنگ رالی نزولی خود را حفظ کرده است و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید کوموی ایچیموکو در این مدت حالت نزولی داشته است. اما اکنون کومو در آستانه تغییر حالت از نزولی به صعودی است و قیمت درحال خروج از کومو است. چنانچه در روزهای آتی شاهد افزایش حجم معاملات و رشد قیمت باشیم به طوری که قیمت بتواند بالای 122 تومان و کومو تثبیت شود، انتظار می‌رود رالی صعودی قیمت استارت بخورد.


دورخیز غول فولادی

از سوی دیگر در چهارچوب زمانی هفتگی نیز قیمت در یک کانال صعودی در حال حرکت می باشد که با توجه به حجم تقاضا در قیمت ۱۱۸ تومان قیمت به محدوده حمایتی کف کانال نرسید. مهمترین مقاومت پیش روی قیمت 156 تومان می باشد.

دورخیز غول فولادی

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: مجید حصاری، فاطمه توتونچی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر