بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر : ۱۶۹۰۷۶
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نامردی خود را در برهم زدن برجام اثبات کردند گفت: اگر بنا شد استکبار جهانی بر نقض عهدش پافشاری کند دولت ما باید آماده شوند فناوری هسته‌ای را به روز اولش بازگردانند.

سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار پس از تبیین انسان الگویی قرآن درصدد تبیین نقطه مقابل انسان الگویی از نظر قرآن در سوره مبارکه انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: عاصم و کفور نقطه مقابل انسان الگویی قرآن هستند و نسبت به زندگانی ابدی خود توجهی ندارند و دارای دوراندیشی نیستند.

وی بیان کرد: قرآن ابتدا اصطلاح می‌سازد و سپس براساس این اصطلاح، فرهنگ ایجاد می‌کند. در سوره شریفه انسان نیز از انسان الگویی قرآن عنوان ابرار داده و به انسانی که در نقطه مقابل است عاصم و کفور لقب داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عنوان عاصم و کفور، عنوانی است که اگر بنا شد انسانی در ماهیت عاصم و کفور قرار گرفت مشخص است که دیگر انسان الگویی قرآن نیست و حتی ضد آن است زیرا ابرار شاخصه‌هایی دارد که عاصم و کفور آن را ندارد.

علم‌الهدی افزود: هفته آخر ماه ذی‌الحجه و هفته استقبال از محرم است، محرم کربلا را عینی و متجلی می‌کند و امام بزرگوار فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه محرم نمایشگر کربلا است تاکید کرد: 70 سال پیش توده‌ای‌های کافر یک حرف نخ‌نما زدند و اخیراً فضای مجازی ضدانقلاب این خوراک را به‌دست گرفته و می‌گوید چرا در محرم و صفر این‌قدر هزینه می‌شود؟ این همان حرف‌هایی است که توده‌ای‌ها زدند و کهنه شده است.

علم‌الهدی بیان کرد: اولاً این هزینه از ثروت عمومی و دولتی نیست، این هزینه متعلق به مردم و از جان مردمی است که دلداده امام حسین(ع) هستند و این مردم هستند که عزاداری می‌کنند، این‌که بودجه عمومی نیست. چرا از هزینه اتومبیل‌های چند میلیاردی و زندگی کاخ‌نشینی مصرف نمی‌کنید برای اشتغال‌زایی؟ از ناهار ظهر عاشورا کارخانه بسازند؟ این حرف نخ‌نمای توده‌ای‌هاست.

وی بیان کرد: امروز هم وقتی می‌بینند حرف‌های پوسیده کمونیست‌ها ممکن است به دردشان بخورد همین حرف‌ها را تکرار و تائید می‌کنند اما مردم ما بصیرتشان مافوق آنهاست، 37 سال امام و مقام معظم رهبری از عناصر مردمی این کشور را در خط اهل‌بیت(ع) تربیت کردند.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: محرم و صفر را باید باشکوه‌تر برگزار کنیم، محرمی‌که مردم ما را در انقلاب بسازد، در تاریخ همیشه یک محرم و صفر وضعیت را دگرگون کرده است. کربلا تمام نشده و همچنان ادامه دارد، کربلا سال به سال در محرم بر صف آن افزوده شده و وسعت آن بیشتر شده است. کربلا ضد شیعه انگلیسی است، قمه زدن وهن به اسلام است.

وی گفت: قمه زدن به نام امام حسین(ع) با سر بریدن داعش یکی است و هر دوی اینها یکی است، دشمن به دنبال همین است، دشمن دنبال این است که اثبات کند که اسلام دنبال خون‌ریزی است. مراجع عالیقدر تقلید، قمه‌زنی را حرام کرده‌اند زیرا وهن به دین است و این مسائل مربوط به شیعه انگلیسی است.

علم‌الهدی گفت: تمام حرف‌های مستند بنده در پایگاه و سایت اطلاع‌رسانی بنده منعکس می‌شود، از قول بنده فایلی منتشر کرده و گفته‌اند فلانی از قمه‌زنی حمایت کرده است. مگر هر چیزی که در فضای مجازی بود صحیح است؟ مگر باید آن را باور کنیم؟ سال گذشته شنیدم در عتبه سیدالشهدا(ع) عده‌ای قمه زده‌اند و گفتم 50 کیلومتری کربلا، تکفیری‌ها بچه شیعه را سر می‌برند تا این بقعه و بارگاه را نابود کنند و بجای اینکه جلوی این تکفیری‌ها را بگیرید، خودتان را قمه می‌زنید؟

وی افزود: نیاز ما به کربلا از هر زمانی بیشتر است، آمریکایی‌ها نامردی خود را در برهم زدن برجام اثبات کردند اما مردم ما ذلت‌پذیر نیستند، مردم ما با سینه خشک و مشت خالی 40 هزار مستشار را از این کشور بیرون کردند. امسال محرم و صفر هم کربلایی برای ما ایجاد می‌کند که اگر بنا شد استکبار جهانی بر نقض عهدش پافشاری کند دولت ما باید آماده شوند فناوری هسته‌ای را به روز اولش بازگردانند. سانتریفیوژها باید با قدرت بچرخند و آب سنگین اراک به‌طور کامل وارد فناوری شود و این خواسته و مطالبه مردم است زیرا دشمن تخلف کرده و ما در مقابلش ذلت نمی‌پذیریم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
اشکنه بخورید.