بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
توافق نامه مذکو از سوی منصور معظمی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و تیری بلوره؛ قائم مقام شرکت رنو به امضاء رسید و مقرر گردید تا بر اساس آن همکاری مشترک جدیدی میان دو مجموعه مذکور شکل گیرد.
کد خبر : ۱۶۹۰۹۶
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در اولین روز از هفته جاری با انتشار اخبار خوشایند پیرامون گروه خودرو به عنوان یکی از پر اقبال ترین گروه های بورسی با روند صعودی آغاز شد و در پی امضاء توافق نامه جدید همکاری میان وزارت صنعت و معدن و شرکت خودروسازی فرانسوی رنو طی روزهای پایانی هفته گذشته افزایش تقاضا برای خرید سهام در نماد "خساپا" و زیر مجموعه های آن شکل گرفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، توافق نامه مذکور از سوی منصور معظمی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و تیری بلوره؛ قائم مقام شرکت رنو به امضاء رسید و مقرر گردید تا بر اساس آن همکاری مشترک جدیدی میان دو مجموعه مذکور شکل گیرد.

بر این اساس معاملات اولین روز از دومین هفته مهر ماه جاری با افزایش اقبال در گروه خودرو آغاز شد و جوی مثبت در این گروه ایجاد گردید. آنچنان که اکثر نمادهای خودرویی در حداکثر درصدهای مثبت قیمتی معامله می شوند و معاملات لیدر این گروه یعنی "خساپا" پس از معامله بیش از 100 میلیون سهم در ساعت ابتدایی معاملات با صف میلیونی خرید سهام همراه شد. هر چند تا اين لحظه ، سهم با معامله حدود 200 ميليوني در حالت تعادل معامله مي شود.

بر اساس این گزارش، بررسی معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش حاکی از آن است که اغلب گروه های مطرح بورسی همچون پالایشی، معدنی و فلزات اساسی همگام با گروه خودرو در مسیر صعودی حرکت می کنند و اغلب نمادهای فعال در بازار سرمایه با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده اند. البته در جو مثبت شکل گرفته طی معاملات امروز علاوه بر توافق نامه همکاری مشترک میان خودروسازان داخلی و خارجی، مواردی همچون رشد قیمت های جهانی و توافق اعضای اوپک بر سر کاهش تولید روزانه نفت به 32.5 میلیون بشکه اثر گذار بوده است و همه موارد مذکور دست به دست هم دادند تا آغاز هفته ای سبز برای بازار سرمایه رقم خورد.

این در حالی است که گروه قند و شکر در پی رشد قیمت سهام شرکت های فعال در آن طی چند وقت اخیر و انتشار نامه شفاف سازی از سوی برخی از آنها همچون "قچار" و "قشیر" مبنی بر عدم رخداد اتفاق اثر گذار بر وضعیت سودآوری آنها با صف فروش سهام و فروش فشار عرضه مواجه شده اند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
ROMANIA
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
سلام
گروه های قندی همیشه پر نوسان بوده اند و بطور ثابت و متعادل رشد نمی کنند من به این گروه اعتماد ندارم و پر ریسک هستند و باید به آنها با دید میان مدت تا بلند مدت داشت.
البته هر موقع اخبار خوب می رسد بازار از آن استقبال نمی کند و روند منفی دارد تا کنون که ابنطور بوده حالا ببینیم که از این پس به چه صورت است البته بایستی دوستان زحمت بکشند از دچار جو نشوند و سریع سهام های خود را بفروشند
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
تمام دارایمان در این سه سال دولت فعلی در بورس از بین رفت کلید رونق بورس در دست دولت آقای روحانی است ولی نمیدانم چرا بازش نمیکند