بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
وزارت جهاد کشاورزی و روسای گمرک دو کشور ایران و روسیه طی یک ماه و نیم گذشته منعقد کردند که در سفر 10 روز گذشته هیأت ایرانی به مسکو موضوع کاهش تعرفه واردات محصولات لبنی ایرانی در کشور روسیه به قطعیت رسید.
کد خبر : ۱۶۹۱۶۹
نویسنده :
جمشیدی

تعرفه واردات لبنیات در کشور روسیه برای محصولات ایرانی از 19 به سه درصد کاهش یافت. موضوعی که به نظر می رسد می تواند بسترهای لازم جهت افزایش مقدار صادرات محصولات تولیدی شرکت های لبنی داخلی به کشور روسیه را فراهم کند.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و روسای گمرک دو کشور ایران و روسیه طی یک ماه و نیم گذشته منعقد کردند که در سفر 10 روز گذشته هیأت ایرانی به مسکو موضوع کاهش تعرفه واردات محصولات لبنی ایرانی در کشور روسیه به قطعیت رسید. به نظر می رسد این موضوع امکان رقابتی شدن قیمت ها را برای تولید کنندگان داخلی فراهم می کند.

رضا باکری افزود: قیمت فروش محصولات لبنی ایرانی در کشور روسیه بسیار کمتر از قیمت های آن در بازارهای داخلی است و فرآورده های لبنی حداقل 40 درصد کمتر از قیمت داخلی در بازارهای فروش روسیه عرضه می شود.

بر این اساس می توان گفت کاهش بهای تمام شده صادرات محصولات به کشور روسیه ناشی از کاهش تعرفه واردات امکان رقابت و چانه زنی بر سر قیمت ها را فراهم می سازد تا قیمت ها بر اساس قیمت شیر خام در مناطق مختلف روسیه تعیین شود و بهرحال بخشی از هزینه های صادرات کاهش خواهد یافت.

وی به برنامه های وزارت جهاد و کشاورزی جهت اعطای مشوق های صادراتی به تولید کنندگان داخلی اشاره کرد و در این خصوص ابراز داشت: طبق مصوبه هیأت وزیران مقرر گردیده تا شرکت هایی که موفق به جذب شیر خام مازاد و صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای خارجی شوند، با ارائه اسناد و مدارک ناشی از ارسال محموله به بازار هدف صادراتی مشوق های نقدی به آنها تخصیص یابد. بطوریکه در مجموع در طرح مذکو مبلغ 200 میلیارد تومان برای یک سال یعنی تا پایان سال جاری برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: علاوه بر شرکت های شیر پگاه گلپایگان، تهران، فارس و شرکت کاله که موفق به اخذ مجوزهای لازم جهت صادرات محصولات خود به کشور روسیه شده اند، به تازگی شرکت های صبا و میهن مجوزهای لازم جهت انجام این امر را دریافت کرده اند.

باکری در پایان در خصوص میزان صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: بازاریابی در کشور روسیه با توجه به سیستم اقتصاد دولتی آن دشوار است و جهت دریافت مجوزهای لازم از مدیران ذیربط در کشور مذکور می بایست مراحل متعددی سپری شود و تاکنون مقدار صادرات به کشور روسیه قابل اهمیت نبوده و در مجموع پنج کانتینر شامل شیر خشک و پنیر به بازار هدف صادر شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر