بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
افق روشنی پیرامون وضعیت این مجموعه متصور است و در آینده نزدیک از قراردادهای جدید و دستاورهای این مجموعه رونمایی خواهد شد. همچنین در اینجا اعلام می کنم که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در حوزه بانکی و نقل و انتقال ارزی با مشکل با اهمیتی مواجه نیست و منابع مالی به سهولت در حال گردش است.
کد خبر : ۱۶۹۲۲۴
نویسنده :
جمشیدی

بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی در هفته اول مهر ماه جاری برگزار شد که در حاشیه این مراسم خبرنگار بورس نیوز مصاحبه اختصاصی با محمد سعیدی، مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته است که بخش دوم این گفتگوی را در ذیل مشاهده می کنید.

توسعه فعالیت های کشتیرانی با افزایش سطح صادرات

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص توسعه فعالیت های این مجموعه اظهار داشت: هر اندازه که میزان ظرفیت های صادراتی کشور افزایش یابد، به همان میزان این شرکت موظف است تا بخش سرویس های بین المللی خود را گسترش دهد. حال آنکه این مجموعه فقط به توسعه فعالیت های صادراتی اکتفا نکرده و رویکردی در حوزه بین المللی در نظر گرفته است. چرا که برای اینکه نیازهای داخلی کشور را بتوان تأمین کرد می بایست در صحنه بین المللی برای خودمان جا باز کنم و از نظر رتبه بندی و سهم بازار ارتقا یابیم.

رونمایی از قراردادهای همکاری مشترک در آینده ای نزدیک

محمد سعیدی افزود: افق روشنی پیرامون وضعیت این مجموعه متصور است و در آینده نزدیک از قراردادهای جدید و دستاورهای این مجموعه رونمایی خواهد شد. همچنین در اینجا اعلام می کنم که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در حوزه بانکی و نقل و انتقال ارزی با مشکل با اهمیتی مواجه نیست و منابع مالی به سهولت در حال گردش است.

احیای خطوط بازرگانی و گسترش حوزه نمایندگی

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص احیای خطوط بازرگانی و حوزه نمایندگی اظهار داشت: خطوط دریایی اروپایی به طور کامل احیاء شده و بخش قابل توجهی از محصولات پتروشیمی که در دوران اعمال تحریم های بین المللی بصورت غیر مستقیم صادر می شد، اکنون بصورت مستقیم به کشورهای اروپایی صادر می شود. علاوه بر این، خطوط بنادر آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین نیز فعال شده است.

سعیدی افزود: در دوران اعمال تحریم های بین المللی ارتباط کشورمان با کشور کره جنوبی که بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز خودروسازان از کشور مذکور وارد می شود بطور کامل قطع شده بود و شرکت های خودروساز مجبور به تأمین قطعات مورد نیاز تولید خود از طریق منابع دیگر شدند. حال آنکه طی ماه های گذشته موفق به راه اندازی مجدد خطوط ارتباطی با کشورهای مذکور شدیم و در کنار آن خطوط سنگاپور و ژاپن نیز که در حوزه صنعت خودرو با آن ها در ارتباط هستیم فعال شده است.

پوشش تمام بنادر دریایی دنیا با گذر 9 ماه پس از رفع تحریم های بین المللی

همچنین در شرایط فعلی در حال انجام مذاکراتی با وزارت خارجه کشورمان جهت احیاء خطوط آمریکای مرکزی هستیم و امیدواریم تا رایزنی ها به نتایج مثبتی ختم شود. بر این اساس می توان گفت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی 9 ماهه پس از رفع تحریم های بین المللی موفق به پوشش تمام بنادر دریایی دنیا شده است.

انجام مذاکرات جهت توسعه ناوگان دریایی

وی همچنین در خصوص تأمین و توسعه ناوگان دریایی گفت: قبل از اعمال تحریم های بین المللی امکان توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی فراهم شده بود و چندین قرارداد با شرکت های کشتیرانی مطرح خارجی منعقد گردیده بود و حتی مبالغی به عنوان پیش پرداخت نیز به طرف قرارداد پرداخت شده بود. حال آنکه با اعمال تحریم ها قرارداد های مذکور به حالت تعلیق درآمد، آنچنان که از یک سو مبالغ پرداخت شده به عنوان پیش پرداخت در حساب شرکت های خارجی بلوکه شده بود و از سوی دیگر کشتی در اختیار این مجموعه قرار دادها نشده بود. در شرایط فعلی بازیابی قرارداد، یکی از اقداماتی است که از سوی این مجموعه انجام پذیرفته و در این راستا در حال انجام مذاکراتی جهت باز پس گیری مبالغ بلوکه شده و انعقاد قرارداد با شرایط جدید هستیم که تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
بابا کشتید خودتون با این حکشتی. هر روز یه مطلب از حکشتی می زارید که چی؟ الان بازر قندی می خره. دنبال تک سهماست مثل کطبس، شلیا، مداران . این جور چیزاست. خودتون ب یخودخستنه نکیند حکشتی هیچ جا نمی ره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
من یک بار معاون کشتیرانی را از فرمانیه سوار کردم یک بوی عرق بدنی میداد که نگو و نپرس