بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر : ۱۶۹۳۴۲

 در جلسه اخیر هیئت پذیرش، با اضافه شدن شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران، تولیدی چدن سازان و همکاران سیستم به جمع بورس نشین ها موافقت شد. به گزارش خبرگزاری ایران ویج به نقل از شرکت بورس؛ اسماعیل درگاهی با بیان این مطلب افزود: هیات پذیرش اوراق بهادار تهران در جلسه اخیر خود با پذیرش بورس…

۱۳۹۵۰۶۰۶۱۲۵۱۳۳۹۰۷۸۴۸۷۹۲۴

 در جلسه اخیر هیئت پذیرش، با اضافه شدن شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران، تولیدی چدن سازان و همکاران سیستم به جمع بورس نشین ها موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری ایران ویج به نقل از شرکت بورس؛ اسماعیل درگاهی با بیان این مطلب افزود: هیات پذیرش اوراق بهادار تهران در جلسه اخیر خود با پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، در فهرست نرخ‌های تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد.
مدیر پذیرش بورس تهران در ادامه اظهار داشت: بورس تهران با سرمایه ای بالغ بر ۱.۲۵۰ میلیارد ریال به عنوان اولین بورس پذیرفته شده در بورس تهران در میان بورسهای فعال در کشور به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه هیئت پذیرش با پذیرش شرکت تولیدی چدن سازان که کاملا متعلق به بخش خصوصی است و همچنین انتقال شرکت همکاران سیستم از فرابورس به بورس تهران موافقت شد.
گفتنی است؛ بورس اوراق بهادار تهران (شرکت سهامی عام) به موجب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب اول آذرماه ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مجوز ثبت شماره ۳۳۵/۱۲۱ مورخ ۲۱/۶/۱۳۸۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، تاسیس شد و در تاریخ ۱۵/۹/۱۳۸۵ با شماره ۲۸۶۵۰۲ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و فعالیت عملیاتی خود را از اوایل دی ماه همان سال آغاز کرد.
همچنین از مهمترین موضوعات فعالیت شرکت براساس اساسنامه تشکیل، سازماندهی و اداره بورس اوراق بهادار به‌منظور انجام معاملات اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس توسط اشخاص ایرانی و غیر ایرانی مطابق قانون و مقررات، پذیرش اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار ناشران خارجی مطابق قانون و مقررات، تعیین شرایط عضویت برای گروه‌های مختلف از اعضا، پذیرش متقاضیان عضویت، وضع و اجرای ضوابط حرفه‌ای و انضباطی برای اعضا، تعیین وظایف و مسئولیت‌های اعضا و نظارت بر فعالیت آن‌ها و تنظیم روابط بین آن‌ها مطابق قانون و مقررات، فراهم آوردن شرایط لازم برای دسترسی عادلانه اعضا به‌منظور انجام معاملات اوراق بهادار است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
ای کاش شرکت رجا وارد بورس شود چون واگذاری شرکت رجا به سازمان شبه دولتی تامین اجتماعی غیرقانونی بود