بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر : ۱۶۹۶۶۱
  •  
photo_2016-10-13_11-10-17

در روز تاسوعا و عاشورای حسینی؛


طرح تذکر لسانی در قالب تیم های دو نفره در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور تذکر به حجاب زنان کم حجاب در مراسمات عزاداری برخوار اجرا شد.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از چشم برخوار، مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برخوار گفت: با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر و جلسه ای که با رئیس و دبیر ستاد امر به معروف شهرستان برگزار شد و همچنین نشست هایی پیرامون فریضه ی بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که در پایگاه های بسیج برگزار شد، مصوب شد برنامه هایی به همین منظور در سطح شهرستان برگزار شود که مهم ترین آن ها اجرای مانور تذکر لسانی در سطح‌ شهرستان بود که از صبح روز تاسوعا اجرای این طرح کلید خورد.

عمویی ادامه داد: پس از دستور و تاکید حجت الاسلام و المسلمین محمودآبادی رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و سرهنگ شفیعی دبیر ستاد، این طرح صورت گرفت و تیم های تذکر لسانی که شامل اعضای ستاد و نیروهای فعال حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) بودند در روز تاسوعا کار خود را آغاز و همراه با خیل عظیم عزاداران حسینی در سطح شهر حضور پیدا کردند.
وی افزود: تیم های دو نفره تذکر لسانی خود را با برخورد مناسب با افراد و همچنین استقبال از کودکان با حجاب با دادن شکلات به آن ها انجام دادند.

عمویی یکی از اهداف اصلی اجرای مانور تذکر لسانی را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه رسالت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در مقابل استکبار است و از اهداف اصلی امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بوده است، خاطرنشان کرد: عمل به امر به معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه ما است که لازم است همه اقشار در عملی کردن آن اهتمام داشته باشند.

این مسئول مقابله در برابر باطل را از دیگر اهداف عاشورا عنوان کرد و گفت: عظمت عاشورا هیچ گاه از ذهن تاریخ فراموش نخواهد شد و قیام عاشورا، تفکر شیعی و نهضت حسینی در راستای این فریضه الهی صورت گرفته است.
عمویی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر غیرت دینی است و اگر افراد به منکرات بی تفاوت شوند جامعه دچار آسیب های فراوان می شود و آنچه که همه ی ما می دانیم این است که اساس و ریشه تربیت از خانواده نشات می گیرد و وظیفه همه ی ما به عنوان یک مسلمان و شیعه و پیرو حسین بن علی (ع) در قبال ارزش های دین مبین اسلام بسیار سنگین است و باید در این رابطه احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر در جامعه رواج یابد تا شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در جامعه باشیم.

مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برخوار در پایان یادآور شد: طرح تذکر لسانی در شهرستان برخوار توسط اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج حوزه زینب کبری (س) برگزار شد که برادران هم‌ در اجرای این طرح حضور داشتند و تذکرات بجایی را به افراد دادند.

انتهای پیام/ الف
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
Saudi Arabia
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
ایا خانواده یزید بی حجاب بودند که امام مقاومت و مبارزه به جهاد با انان برخاست ؟یا بیت المال را موروثی معاویه می دانستند و هر گونه که دوست داشتند عیاشی می کردند و به مردم محروم بی اعتنا بودند .خراج از مردم ضعیف می گر فتند خرج شکم باره گان می کردند .امام همام می خواستند دست خاندان امیه را از سر مردم کوتاه کنند . ولی گویا پول برنده ظاهری میدان بود وعده بیشماری فریب دینارها را خوردند .ولی از ان همه کاخ عظمت درهم و دینار حتی خشتی هم بر جا نمانده .اما نام امام حسین راه امام حسین همیشه راه گشاست .نهی از منکر به کسانی بکنید که دست از سر بیت المال بر دارند اگر مثل یزید به مقامی رسیدند همه چیز را از ان خود ندانند .چون روزگار چنان که بر انان نماند بر اینان هم نخواهد ماند
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
اینا امر به معروف و نهی از منكرو فقط تو حجاب میدونن گیرشون فقط تو این قضیست ظاهرو چسبیدن باطنو بیخیال شدن
سید مسعود
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
البته زیر چادر هم خیلی کارا میشه انجام داد .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
سرپوش و انحراف مردم از چپاول و غارت مملکت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
با یک شکلات میخوان ملت رو برده ی خودشون بکنن ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
اتفاقا یزیدو دارودسته اش دقیقا هم دزد ی از بیت المال میکردند وهم دزد نوامیس مسلمین بودندو وهم شرابخوار بودند ودر ضمن خیلی هم مدعی بودند بله یزیدو یزیدیان با امر به معروف ونهی از منکر هم مخالف بودند و.....
ناشناس
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
یزید ولش کن اینا که الان بیت المال رو به تاراج میبرن ادعای خادم امام حسین دارن همشون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
بفرمایین حاج آقا فلانی و سرهنگ بهمانی بابت مسئولیت در این ستاد عجیب و موهوم چقدر دریافتی دارن و چقدر هزینه جهت اجرای این طرح شده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
حجاب یک مورد شخصی است ولی بیت المال حق الناس است ما همه چیزو ول کردیم سر مونو کردیم تو حجاب که هیچ اجباری در ان نیست واقعا به حال این جامعه باید گریست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
بجای زبان باید لسان استفاده کنید؟
پارسی را پاس بدارید
حمید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
اقای پناهیان در شب شام غریبان گفتند اگر سیاست های اقتصادی فرهنگی اجتماعی درست اجرا نشود هزاربار منبر اخلاقی برای مردم بگذاری تاثیر ندارد اما اگر یکبار جلوی یک تبعیضی گرفته شود حالا از اختلاس گرفته تا فیش های نجومی تاثیرش از هزار منبر اخلاقی بالاتر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
سخنی از بزرگان هر گاه خواستید چیزی را خراب کنید بد از ان دفاع کنید اگر خواستید الماس را ببرید با الماس ببرید حضرت علی (ع) فرمودند بعد از من دین را وارونه جلوه می دهند مثالی هم در این مورد فرمودند مثل پوستین گوسفند که وارونه می پوشند برای ترساندن بچه دین هم در ان زمان بدان گونه به مردمی از فارس نمایش می دهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
آیا می دونید چند کشور در دنیا حجاب اجباری دارن؟