بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

نتیجه 148 روز انتظار برای "ختور"؟

در حالی این شرکت طی ۳ ماه نخست سال جاری بدون فروش کولرهای خود ۱۹ درصد از سود خالص را پوشش داده که این میزان سودآوری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۵ درصد رشد داشته و بر اساس مبانی تحلیلی سود سال جاری قادر به رشد تا سطح ۶۵۹ ريال است.
کد خبر : ۱۶۹۷۰۹
شرکت رادیاتور ایران در سال 1341 با ظرفیت تولید سالانه 15 تا 30 هزار قطعه به عنوان اولین واحد صنعتی تولیدکننده رادیاتور در کشور تاسیس شد. این شرکت، سهم بزرگی در عرصه تولید انواع مبدلهای صنعتی و سیستم‌های خنک کننده در صنایع مختلف را به خود اختصاص داده است. این محصولات عبارتند از: انواع رادیاتورهای آلومینیومی خودرو، اینتر کولر، اواپراتور و کندانسور، بخاری و کولر خودرو.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، این شرکت به تازگی افزایش سرمایه از 140 میلیارد به 300 میلیارد ريال را اجرایی کرده است. رادیاتور ایران در 30 آبان ماه افزایش سرمایه 114درصدی را مصوب نموده که 59.4 درصد آن از محل آورده نقدی و مطالبات سهامدارن و الباقی معادل 40.6 درصد از محل سود انباشته بوده است.

رادیاتور ایران، سود هر سهم خود را بر پایه سرمایه 300 میلیارد ريال، 523 ريال اعلام کرده است و بنابراین با توجه به قیمت سهم، یکی از کمترین نسبت های قیمت به درآمد را دارد. محصول اصلی شرکت در حال حاضر انواع رادیاتورهای مسی، برنجی و آلومینیومی است. پس از آن شرکت نسبت به فروش مواد اولیه اقدام می‌کند و همچنین در سال جاری خط تولید کولر وارد فاز آزمایشی شده است. خط تولید مزبور 110 هزار عدد کولر سالانه تولید می‌کند که در تولید آزمایشی، 24 هزار عدد برای آن طی سال جاری پیش بینی شده است و با راندمان در نظر گرفته شده در عمل قادر به تولید 100 هزار دستگاه کولر خواهد بود.

در حالی این شرکت طی 3 ماه نخست سال جاری بدون فروش کولرهای خود 19درصد از سود خالص را پوشش داده که این میزان سودآوری نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5درصد رشد داشته و بر اساس مبانی تحلیلی سود سال جاری قادر به رشد تا سطح 659 ريال است و با فرض قرار گرفتن در تیراژ کامل تولید محصول جدید، سودآوری می تواند به 809 ريال برسد.

با توجه به جمیع موارد ذکر شده و با توجه به اینکه شرکت پتانسیل تعدیل مثبت دارد، به بررسی تکنیکی نمودار قیمت سهام این شرکت پرداخته‌ایم.

در نمودار قیمت هر سهم نماد "ختور" در تایم فریم هفتگی همان‌طور که مشاهده می‌شود، قیمت در درون یک کانال صعودی در حال نوسان است و با توجه به تصویر نشان داده شده، دو تماس در کف و دو تماس در سقف این کانال، تأییدی بر معتبر بودن آن است. در آخرین ریزش قیمت بعد از برخورد به سقف کانال، قیمت هنوز نتوانسته است خود را به کف کانال برساند و بعد از یک صعود 76 درصدی در 38 روز، 148 روز است که نه سقف بالاتر ساخته است و نه کف پایین تر و در حال متراکم شدن است که این تراکم در نمودار به صورت الگوی کلاسیک ادامه دهنده مثلث متقارن در نمودار ظاهر شده است و شکست این محدوده سیگنال خرید با حد ضرر 280 تومان و حد سود 412 را صادر خواهد نمود.


نتیجه 148 روز انتظار برای

نتیجه 148 روز انتظار برای

از نگاه دیگر همین محدوده نیز حمایت قوی برای قیمت است چرا که قیمت در تایم فریم هفتگی وارد کوموی حجیمی شده است و سنکو اسپن B نیز فلت شده است. در تایم فریم روزانه نیز اجزای ایچیموکو در هم تنیده شده‌اند که این وضعیت نمی‌تواند پایدار باشد و به زودی انتظار می‌رود قیمت جهت بگیرد.


نتیجه 148 روز انتظار برای

نتیجه 148 روز انتظار برای

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
سلام معمولا وقتی سهم رشد کرد و رسید به مقاومت شما یه تحلیل خوب میذارید رو سایت و همزمان میفروشید دیگه درسته؟؟ مثل شپترو و ختور و دهها سهم دیگه!! اعتبارتان را نفروشید