بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
برنامه افزایش سرمایه 200 میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شده در مرحله تهیه گزارش توجیهی به سر می برد و به نظر می رسد تا دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار می بایست پروسه طولانی سپری شود. علاوه بر این برنامه مذکور به منظور تأمین مالی شرکت جهت اجرای قراردادها به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر : ۱۶۹۷۱۱
نویسنده :
جمشیدی

شرکت واسپاری ملت پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود را با پوشش 18 درصدی سود برآوردی 190 ریالی ارائه کرده است و این مجموعه فعال در گروه لیزینگ افزایش سرمایه 200 میلیارد ریالی را در برنامه آتی خود قرار داده است. علاوه بر این، در شرایطی که بانک مرکزی دستورالعمل کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و تسهیلات را به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ نموده، انتظار می رود تا نرخ سود تسهیلات بانکی نیز کاهش یابد که البته باید دید این موضوع تاکنون تا چه اندازه اجرایی شده است.

در همین ارتباط، معاونت مالی و اقتصادی شرکت واسپاری ملت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: گزارش عملکرد میاندوره ای شش ماهه اول سال مالی جاری در حال بررسی است و بزودی در سامانه کدال منتشر خواهد شد. علاوه بر این می بایست به این نکته توجه کرد که شرکت های فعال در حوزه لیزینگ بخش عمده ای از سود برآوردی خود را طی نیمه دوم سال محقق می کنند و به دلیل افزایش تقاضا عملکرد شش ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه اول مناسب تر می باشد.

داوود عیسی زاده در خصوص مراحل اجرای برنامه افزایش سرمایه "ولملت" ابراز داشت: برنامه افزایش سرمایه 200 میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شده در مرحله تهیه گزارش توجیهی به سر می برد و به نظر می رسد تا دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار می بایست پروسه طولانی سپری شود. علاوه بر این برنامه مذکور به منظور تأمین مالی شرکت جهت اجرای قراردادها به اجرا در خواهد آمد.

وی در خصوص احتمال افزایش حجم عملیات شرکت با توجه به افزایش مقدار تولید و فروش مجموعه های خودروساز گفت: شرکت های خودروساز با توجه به وضعیت عملیاتی و بدهی های بانکی آنها منابع مالی کافی جهت تأمین تقدینگی مورد نیاز ندارند و می توان گفت که این مجموعه ها از شرکت های لیزینگ پول دریافت می کنند تا محصولات تولیدی خود را به صورت اقساطی به فروش برسانند. حال آنکه انتظار می رود تا با افزایش میزان تولید خودروسازان حجم عملیات لیزینگ و تعداد قراردادهای آنها افزایش یابد و وضعیت سودآوری شان نسبت به گذشته بهتر شود.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت واسپاری ملت در خصوص کاهش نرخ سود و تسهیلات لیزینگ با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های یک ساله و تسهیلات بانکی گفت: تاکنون هیچ یک از بانک ها نسبت به کاهش بهره تسهیلات بانکی خود اقدام نکرده اند و همچنان این مجموعه تسهیلات بانکی را با نرخ بهره قبلی یعنی 21 درصد دریافت می کند. علاوه بر این با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد بانک ها تصمیم جدی برای کاهش نرخ تسهیلات اعطایی خود به مشتریان نداشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
این ولملت خیلی من رو یاد وملت میندازه. کل حجم این سهم 88 میلیونه با قیمت هر سهم 120 تومان ولی مثل یه لاک پشت میمونه.