بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
امروز سهام شرکت "آپ" نیامده حاشیه ساز شد تا همچنان ناکامی های مسئولین و متولیان بازار سرمایه در انجام یک عرضه اولیه شسته و روفته و بدون دردسر ادامه یابد. امروز این نماد تازه وارد از ابتدای ورود و کشف قیمت با تخصیص به آنلاین ها حرف و حدیث داشت و نارضایتی های زیادی را با خود همراه آورد.
کد خبر : ۱۶۹۸۶۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.07.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 141 واحد افزایش به رقم 54519 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 39 واحد افزایش عدد 169092 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 48 واحد افزایش به رقم 27570 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کگل" با 36 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خساپا" با 14 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحد افزایش به رقم 823 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3796 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1010 میلیارد ریال رسید.

شرایط امروز بورس به مراتب بهتر از معاملات روز گذشته بود و همین موضوع سبب شد تا تصور تداوم روند نزولی بازار در ذهن اهالی تالار کمرنگ تر شود و انگیزه ها برای خرید سهام طی رزوهای آتی بیش از پیش تقویت شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز سهام شرکت "آپ" نیامده حاشیه ساز شد تا همچنان ناکامی های مسئولین و متولیان بازار سرمایه در انجام یک عرضه اولیه شسته و روفته و بدون دردسر ادامه یابد. امروز این نماد تازه وارد از ابتدای ورود و کشف قیمت با تخصیص به آنلاین ها حرف و حدیث داشت و نارضایتی های زیادی را با خود همراه آورد. البته در خصوص عرضه این سهم گفتنی ها بصورت انتشار مطلبی جدا بیان شد و حرف تازه ای باقی نمانده است فقط می ماند یک تشکر ویژه از مسئولین و متولیان بازار سرمایه که امروز بخوبی مشکل هسته معاملاتی را با پاک کردن صورت مسئله و واگذار کردن آن به خود شرکت های کارگزاری حل کردند بنظر می رسد اگر اینگونه تدبیرها در بورس پیدا کند ما بزودی دیگر شاهد هیچ مشکلی و معضلی در بورس نخواهیم بود، اهالی تالار معتقدند احتمالاً تدبیر بعدی مسئولین برای حل اندک مشکلات باقی مانده در بازار سرمایه پیشنهاد بستن چشم و ندیدن مشکلات به سهامداران است که این هم راه خوب و سریع الجوابی می باشد.

اما گروه خودرویی بورس امروز توانست مجدداً خود را پیدا کند و به روند تعادلی باز گردد البته در وقوع این اتفاق انتشار یک شایعه تأثیر گذار که این روزها تبدیل به رویای اهالی تالار هم شده بی تأثیر نبود چرا که امروز خبر آمد که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت های تولیدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال 96 تمدید شده است که همین شایعه منجر به رشد قیمت سهام گروه خودرویی و برخی فلزی ها شد.

اهالی تالار معتقدند با توجه به نظر مساعد دولت و نیز پیگیری های مجلس شورای اسلامی احتمالاً چنین خبری بصورت رسمی رسانه ای خواهد شد، اما نکته ای که در تأثیرات شایعه امروز وجود داشت، اهمیت این موضوع برای بازار سرمایه است که باید مورد توجه ویژه دولت یازدهم قرار گیرد. طبق آخرین پیگیری های انجام گرفته، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در انتظار درخواست دولت برای تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی به جهت تصویب در صحن می باشد.

در نشست خبری مدیر منطقه خاورمیانه شرکت رنو علاوه بر خبرهای مربوط به همکاری های مشترک، از خبری رونمایی شد که کمتر کسی انتظار آن را داشت. به گفته وی خودروی کویید رنو که یک خودروی پر طرفدار و خوش قیمت می باشد قرار است در ایران خودرو تولید شود نه سایپا که این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد.

در گروه پالایشی بورس نیز امروز همچون روزهای گذشته روند تعادلی همراه با حجم بالای معاملات ادامه داشت به نظر می رسد بزودی شاهد اخبار قابل توجهی از این گروه بورسی خواهیم بود.

فلزی ها نیز روز خوبی را پشت سر گذاشتند، گفته می شود معدنی ها و فلزی ها گزارشات 6 ماهه قابل قبول و البته همراه با تعدیل سودهای مثبت را روانه کدال خواهند کرد.

در پایان بنظر می رسد اغلب شرکت های بورس در گزارشات 6 ماهه خود شرایط نسبتاً بهتری نسبت به سه ماهه های خود داشته باشند که همین موضوع می تواند روند بورس در نیمه دوم را دستخوش تغییراتی قرار دهد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
البته به جز بانکها. بورس نیوز جون مادرت پیگیری کن اینا چرا بانکها رو به خاک و خون کشیدن والله با این روش بانکها ورشکست می شن این چه کاریه چرا به جای برخورد با دزدی های مدیران این بانکهای مزخرف و خراب شده دارن همه کثافت کاریهاشون رو از سرمایه یه مشت سرمایه گذار بدبخت جبران می کنن این برجام بود که می گفتن بانکی ها و خودرویی ها توش حسابی سود می کنن الان نزدیک 9 ماهه بانکها هیچ غلطی نکردن تازه الان با این درخواست های بانک مرکزی همشون زیانده شدن مثلا بانک تجارت باید بیاد روی 40-50 تومن فکر کن بانکی به این بزرگی باید این طور بدبخت بشه بانک ملت هم که هیچی گفتن توی دادگاه انگلیس برنده شده اما الان می گن مطالبات مشکوک الوصول داره اونم کلی. یکی نیست بگه این همه بدهی چطور یه دفعه بالا اومده پس مدیرای این بانکا چه غلطی می کردن که هم وام نجومی می گرفتن و هم حقوق نجومی می دادن و هم به نورچشمی ها وام های کلان می دادن آخر کار هم می اومدن مجمع به خودشون کلی پاداش می دادن خدا ازشون نگذره تو رو خدا بورس نیوز پپیگیری کن آخه ما چه گناهی کردیم که هم پولمون بلوکه شده و هم نصف میشه و هم هیچ کس به دادمون نمیرسه.... فکر می کردم کلید روحانی همه درها رو قفل کرده ولی حالا می فهمم نه همه قفلها رو به روی ذخایر نظام باز کرده و ما بدبختها هستیم که نه می تونیم از بانک وام بگیریم و نه پولی داریم اگرم بیاییم طبق دعوت خودشون در بورس و اقتصاد سرمایه گذاری کنیم جیبمونو می زنن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
مردم را چي فرض كردن؟! بعد از اتمام عرضه و در ساعت 14 تازه قاليباف مياد روش جديد را معرفي ميكنه! كجاست شفافيت؟ كجاست پاسخگويي؟ چرا ديروز اطلاع رساني نكرديد؟ همه ميدانند كه اين روش را همين امروز و به دليل نگراني از مشكل سامانه معاملات طراحي كرديد بدون توجه به نواقص آن! چه عجله اي براي عرضه اوليه بود؟ ميتوانستيد ابتدا اطلاع رساني كنيد و با فاصله زماني مناسب عرضه كنيد تا سرمايه گذاران سرگردان نشوند. واقعا كه شورشو درآورديد. شوراي بورس كجاست؟ سازمان بازرسي كجاست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
عرضه اولیه تحت هر شرایطی انجام شود حق خریداران آنلاین و سهامداران خرد بالا کشیده می شود !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
سیمانی ها را ندیدی؟!!!!!!!!!!
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
سلام:بعداز کشف قیمت سهام شرکت(اپ) تصمیمی مسولین گرفته اندمبنی براینکه میخواهند باعدالت سهام را تقسیم کنندولی این تصمیمی که گرفته اند نه بخاطر تقسیم عرضه های اولیه بین سهامداران به عدالت است بلکه برای این است که بتوانندبدلبخواه به هرکس خواستند عرضه اولیه هارا بدهند وبتوانند دران دخل وتصرف کنند .وگرنه قبلا تعدادسهم انلاین ها بعداز کشف قیمت اعلام میشد وسهامداران انلاین انرا خریداری میکردند.ومشکلی هم نبود .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
لطفا در جواب این دزدی تا یکماه وارد صف خرید این سهم نشید ...
متهد باشیم
لطفا هرجا خبری از این سهم دیدید این موضوع را مطرح کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
من خودم کارگزاری کار کردم و دیدم موقع تخصیص ها هر کدوم از بچه های کارگزاری چنتا کد دارن و زمان عرضه ها نمیتونن خودشون با چنتا آنلاین که خرید کنن این باعث میشد حداقل گیر آدم بیشتری بیاد ولی حالا همشون به کلیه کد های خودشون 1000 تا بابت آنلاین دادن و 1000 تا و یا حتی تا 5000 تا بابت خرید ددد خودشون حالا واقعا کلاهتون رو قاضی کنین و ببینین