بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۱۶۹۹۵۷

رئیس مرکز آمار

رئیس مرکز آمار ایران گفت:مردم ایران تا صبح امروز با ثبت 41 درصد مشارکت در نخستین ثبت نام اینترنتی رکورد دنیا را شکستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما،‌ امیدعلی پارسابا بیان اینکه کشور ژاپن با ثبت 37 درصد مشارکت مردم در اولین ثبت نام اینترنتی سرشماری تاکنون رکورددار دنیا بود گفت: مردم ایران تا صبح امروز با ثبت 41 درصد مشارکت در نخستین ثبت نام اینترنتی رکورد دنیا را شکستند.

پارسا در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان تهران گفت: تاکنون بیش از 33 میلیون نفر به سامانه سرشماری مراجعه و ثبت اطلاعات کردند.

وی با بیان اینکه این یک اتفاق بی نظیر در دنیاست، گفت: از امروز تا 28 آبان ماموران آمارگیر به منازل تک تک ایرانیان مراجعه و ثبت اطلاعات خواهند کرد.

وی گفت: کسانی که ثبت نام اینترنتی کرده اند فقط باید کد آماری را در اختیار مامور سرشماری قرار دهند.

وی گفت: حذف کاغذ از فرآیند سرشماری یک اقدام بسیار مهم در حفظ محیط زیست کشورمان خواهد بود که برای اولین بار در سرشماری سال 95 انجام می شود.

پارسا با اشاره به جمعیت و ضریب نفوذ بیشتر در شهرهای بزرگ گفت: ما از شهرهای بزرگ انتظار بیشتری داشتیم و امیدواریم مردم این شهرها از فرصت باقی مانده تا روز جمعه 30 مهر استفاده و در این طرح مهم و ملی مشارکت کنند.


*اطلاعات مردم در سرشماری کاملا محرمانه باقی خواهد ماند

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اطلاعات سرشماری ربطی به یارانه ها ندارد گفت: براساس قانون تمامی اطلاعات مردم ایران در فرآیند سرشماری کاملا محرمانه باقی خواهد ماند و در اختیار هیچ مقام و دستگاهی قرار نمی گیرد.

امیدعلی پارسا در ادامه سخنانش در افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن استان تهران افزود: اطلاعات دریافت شده از مردم در مرکز آمار حتی با دستور مقام قضایی در اختیار مقام قضایی قرار نمی گیرد و این اختیار قانونی مرکز آمار ایران است.

وی گفت: ما از اعتماد مردم به مرکز آمار و حضور بی نظیر آنها در سرشماری اینترنتی تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه به هنگام آغاز طرح هدف مندی یارانه ها مرکز آمار بعنوان پیمانکار در نظر گرفته شد گفت: این کار درست نبود.

وی با اشاره به هماهنگی خوب میان دستگاههای اجرایی در سرشماری امسال گفت: در سرشماری سال 90 با وجود کار زیاد کارشناسان و دستگاههای اجرایی بدلیل هماهنگی پایین آنچه که می خواستیم بدست نیامد.

وی گفت: سرشماری بعد سیاسی ندارد و به هیچ باند و گروه و جناحی وابسته نیست و همه ارکان نظام روی آن اجماع دارند.

*مشارکت گسترده مردم در4 روز اخیر مرهون صدا و سیماست

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به مشارکت گسترده مردم در چند روز اخیر در سامانه سرشماری اینترنتی گفت: این حضور بخصوص در 4 روز اخیر را نتیجه فرهنگ سازی صدا و سیما می دانیم.

امیدعلی پارسا در ادامه سخنانش در افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن استان تهران گفت: در روزهای اول تعداد ثبت نام شونده ها حداکثر به 700 هزار نفر می رسید که با تبلیغات بسیار خوب صدا و سیما این رقم دیروز به 4 میلیون نفر و روز پیش از آن به 3.5 میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تا صبح امروز بیش از 41 درصد جمعیت کشور در این طرح ملی مشارکت کرده اند گفت: ما مشارکت مردم تا ده درصد را نتیجه اقدامات خود می دانستیم و بیش از آن را نتیجه کمک صدا و سیما به این طرح ملی می دانیم و به حساب صدا و سیما می گذاریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
اگر میگفتند که ژاپنی ها چند رو ز طول کشیده برای ما جای افتخار بود با این سرعت اینترنت در مقایسه با انها! اگه کمی کشش بدن در کهکشان راه شیری اول میشیم!!