بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشتگی با سرمایه اسمی 27هزار میلیارد ريال سال مالی منتهی به شهریوه 1396 دارد. این شرکت سود هر سهم خود را برای سال جاری 302ريال پیشبینی کرده و آخرین پیشبینی سود سال گذشته نیز 322ريال است که مجمع سالانه آن هنوز برگزار نگردیده است.
کد خبر : ۱۷۰۰۱۹
بررسی وضعیت بنیادی:

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشتگی با سرمایه اسمی 27هزار میلیارد ريال سال مالی منتهی به شهریوه 1396 دارد. این شرکت سود هر سهم خود را برای سال جاری 302 ريال پیش بینی کرده و آخرین پیش بینی سود سال گذشته نیز 322 ريال است که مجمع سالانه آن هنوز برگزار نگردیده است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، پرتفوی این شرکت چند رشته ای شامل 46 درصد سهام شرکت های شیمیایی است و پس ازان فلزات اساسی و کانی غیر فلزی وزن با اهمیتی در پرتفوی آن دارند. پرتفوی بورسی این شرکت عمدتا شامل پتروشیمی جم، پالایش نفت اصفهان، شرانل، گل گهر، ایران خودرو، نفت سپاهان، فناوران، بیمه ملت، نفت پاسارگاد و امثالهم است و شرکت به طور تقریبی 25هزار میلیارد ريال بر روی پرتفوی بورسی افزایش ارزش داشته است.

پرتفوی خارج از بورس شرکت عمدتا شامل شرکت های صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام، پتروشیمیران، فولاد اکسین، پتروشیمی امیر کبیر، صنایع شیر ایران، پتروشیمی برزویه و امثالهم است که مجموع بهای تمام شده آنها 17هزار میلیارد ريال است و شرکت در عموم این موارد سیت های مدیریتی را تصاحب کرده است.

از مجموع 6158میلیارد ريال سود سرمایه گذاری پیش بینی شده، 55درصد توسط پتروشیمی جم تامین می شود بنابراین شرکت پتروشیمی جم وزن با اهمیتی در پرتفوی این شرکت دارد. پرتفوی غیر بورسی 878 میلیارد ريال ( 33 ريال به ازای هر سهم) به وصندوق سود رسانی می کند بنابراین علی رغم بهای تمام شده نسبتا بالا اما سود با اهمیتی به وصندوق از محل غیر بورسی ها نمی رسد البته باید توجه داشت که بسیاری از شرکت های غیر بورسی "وصندوق" طرح هایی هستند که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

خالص ارزش دارایی های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با احتساب افزایش سرمایه، تعدیل سود انباشته در پایان دوره مالی قبل و رشد ارزش دارایی های بورسی و غیر بورسی به ازای هر سهم 2700ريال است بنابراین در حالی که p.e وصندوق در یک نگاه میان مدتی جذاب به نظر می رسد باید گفت سود قابل تکرار است و نسبت p.nav نیز با توجه به قیمت جاری سهم در محدوده معقولی قرار گرفته است بنابراین این شرکت چند رشته ای کم ریسک و مطلوب به نظر می رسد.

بررسی وضعیت تکنیکی:

در ادامه مطلب به کن کاش در نمودار قیمت سهام شرکت صندوق بازنشستگی کشوری از زوایای مختلف خواهیم پرداخت و رفتار قیمت را در نمودار های مختلف بررسی خواهیم کرد.

ابتدا نگاهی به حرکت امواج در تایم فریم هفتگی داشته باشیم :

همانطور که مشاهده می کنید یک حرکت 5 موجی صعودی به وضوح در نمودار شکل گرفته است و سپس قیمت برای اصلاح موج A شروع به ریزش کرده است. اما این موج تا کجا میتواند ادامه داشته باشد؟

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

تحلیل کلاسیک در این تایم فریم نشان میدهد که قیمت کاملا از پتانسیل رشد در این محدوده برخوردار است. قیمت با یک آرایش هارمونیک AB=CD معکوس به کف کانال صعودی خود رسیده است. این در حالی است که شاهد تبدیل سطح مقاومت به حمایت نیز هستیم. لذا احتمال شروع موج B از این محدوده دور از ذهن نخواهد بود.

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

تایم فریم روزانه :

اما اگر نگاهی دقیق تر و جزئی تر به حرکت امواج داشته باشیم خواهیم دید در این تایم فریم هم قیمت به کف یک کانال صعودی دیگر برخورد کرده و قرار گرفتن PRZ الگوی گارتلی نیز اهمیت این محدوده را دو چندان کرده است. چنانچه قیمت بر اساس تحلیل مورد نظر پیشروی کند میتوان اهداف موج B را در محدوده 190 و سپس 210 تومان در نظر داشت.

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

ایچیموکو:

اما هنوز رالی صعودی در نماد شکل نگرفته است و خریداران از قدرت کافی برای شروع یک رالی صعودی پایدار برخوردار نیستند. چرا که قیمت زیر اجزای ایچیموکو قرار دارد و هنوز نتوانسته خود را از کمند این اجزا جدا کند. اما در هم تنیده شدن قیمت و اجزای ایچی نشان دهنده سکون قیمت قبل از شروع یک حرکت جهت دار است و بهتر است در این محدوده دست به ماشه بود.

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

نمودار P&F:

اما ارایش قیمت در نمودار مستقل از زمان نیز حاوی نکات قابل توجهی است. هر چند در این نمودار در سمت عرضه قرار داریم اما قیمت در اخرین رالی صعودی خط روند نزولی خود را شکسته و در موج نزولی بعد کف بالاتر از کف قبلی ساخته است که نشان از عدم تمایل فروش بازار در این محدوده قیمتی است.

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در محدوده کم ریسک

جمع بندی:

به نظر میرسد خرید در محدوده 170 تومان با حد ضرر 145 تومان و حد سود اول 210 تومان بسیار کم ریسک باشد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
هر چه در شرکتهای صندوق باز نشتگی سهام دارد ان سهم به در د نمی خورد مثل نفت پاسارگاد 3500 تومان به مردم انداخت الان شده 950 تومان خدا لنت کند باعث مانش که هر چه صبر می کنیم می گیم این دولت خوب یا می گیم دولت ایند همش یکی هستند به فکر مردم نیستند به فکر عربها هستند به مردم عربها خدمت می کنند قدر این شهیدان ایرانی را نمی داند ای شهیدان بخ خطر اسایش مردم ایران رفتند نه به خاطر مردم عربها