بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر : ۱۷۰۰۲۸

عملکرد «کنتور سازی» شبانه افشا شد/عملکرد عجیب ناشر بیخ گوش سازمان بورس

مقارن با ساعت 3 و 52 دقیقه صبح امروز ناشر «آکنتور» در حالی اقدام به افشای عملکرد حسابرسی نشده خود بر روی کدال کرده که در این دوره تنها موفق به 24 درصد از عایدی برآوردی در بودجه 95 شده است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین ، شرکت کنتور سازی ایران که هنوز موفق به برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران برای دوره مالی 94 نشده سحرگاه امروز اول آبانماه 95، مقارن با ساعت 3 و 52 دقیقه اقدام به انتشار گزارش عملکردی حسابرسی نشده شش ماهه و بودجه برآوردی امسال خود بر اساس این دوره عملکردی کرده است.

این ناشر بورسی که همواره اقدام های عجیب وی در نحوه انتشار گزارش ها و مستندات مالی مورد انتقاد اغلب سهامداران آن است در دوره عملکردی حسابرسی نشده امسال خود با تحقق سود 591 تومانی به ازای هر سهم تنها 24 درصد از عایدی برآوردی خود را محقق کرده است.

سود هر سهم پس از کسر مالیات "آکنتور" در بودجه برآوردی سال مالی 95 مبلغ دو هزار و 507 تومان پیش بینی شده که اغلب این رقم از محل فروش صندوق های فروشگاهی مورد ادعای این ناشر برآورد شده است.

این شرکت در عملکرد این دوره رقمی را برای مالیات پیش بینی نکرده است.

بر اساس صورت های مالی کنتور سازی در نیمه نخست امسال این ناشر توانسته از 500 هزار دستگاه صندوق فروشگاهی وارداتی که در بودجه عنوان کرده تا کنون 125 هزار دستگاه یعنی تنها 25 درصد از کل این تعداد را تولید و به فروش برساند.

نماد معاملاتی سهام این شرکت در اسفند ماه سال 94 و همزمان با هیاهو بر سر نحوه آگهی مزایده نوبت اول صندوق های فروشگاهی اتاق اصناف با تعدیل بیش از 400 درصدی ابتدا در قیمت 9733 ریال به ازای هر سهم در تابلوی معاملات بورس بازگشایی و در ادامه تا 71720 ریال رشد کرد .

بر اساس آمار معاملات بورس تهران کنتور سازی در حالی نتوانسته با وجود انتشار بیش از 4 نوبت آگهی دعوت به مجمع هنوز مجمع عادی سالیانه سهامدارن خود را برای تصویب صورت های مالی سال قبل برگزار کند که از اسفند ماه پارسال تا قبل توقف نماد معاملاتی این شرکت 600 میلیارد تومان نقدینگی در این سهم جابجا شده است.

برخی شنیده ها حاکی است مدارک و مستندات ارایه شده از سوی این ناشر به سازمان بورس و شائبه عدم مطابقت آن با واقعیت در کنار فراخوان مجدد مزایده صندوق های فروشگاهی از سوی اتاق اتاق منجر به توقف نماد معاملاتی «آکنتور» شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
احتمال دستکاری و برق دزدی در کنتورهای برق قدیمی وجود دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
لطفا کنتورهای برق دیجیتالی برای آپارتمان های شهر اراک, نصب شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
هرچقدر قیمت آب و برق گرونتر بشه نیاز به کنتور های دیجیتال و پیشرفته تر هم بیشتر احساس میشه درحال حاضر تغریبا اثری از ترازوهای قدیمی باقی نمونده و همه مغازه دارها از ترازوهای دیجیتال استفاده می کنن . یادتون باشه این یک شرکت تخصصی در رابطه با برقیه که همه به اون نیاز دارن .ممکنه برق به شیوه های مختلفی تولید بشه ولی نهایتا برای کسب درآمد ناشی از تولید برق کنتور یک نیاز الزامی و اجباریه کسی چیز دیگه ای سراغ داره سهمتون رو نگهدارید چون کنتور سازی معدن نیست که تمام بشه کنتور سازی نیاز مبرم دنیای امروز و فردای دولت هاست بدون کنتور باید آب و برق رو مجانی در اختیار مصرف کننده قرار بدن !کنتور سازی نفت و گاز نیست که تمام بشه .صنایع پتروشیمی نیست که ماده اولیه آنها تجدید ناپذیر باشه . کنتور سازی کارخانه ذوب آهن نیست که تجهیزاتش فرسوده بشه سرمایه کنتور سازی نیروهای متخصصه و کارگاههایی برای تولید کنتور و دنیایی که روز به روز درحال پیشرفته و این صنعت هم خدا رو شکر با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت میکنه پس باخیال راحت میتونید سهم کنتور سازی رو چشم بسته نگه دارید و از آتیه خوبش در آینده نزدیک لذت ببرید و اگر سود سهامتون انباشته شد در غالب سهام بینتون توزیع بشه و این شرکت بزرگ بشه و با بزرگ شدنش هزینه هاش پایین بیاد و بیشتر و بهتر تولید کنه .کنتور سازی چک بی محل نیست که صاحب آس و پاسش توی زندون افتاده باشه .کسی میدونه میزان مطالبات این شرکت از شرکت توزیع چه رقمیه ؟مطمئا باشید به زودی تسویه میشه به قول معروف طلب از دولت دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره .موفق و پرسود باشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
بورس نیوز که تو هم به جای حمایت زدی تو خاکی و مثل بقیه سنگ پرانی... توکل به خدای تعالی همه تان روسیاه خواهید شد. نه به اون کمک جمع کردن تان برای خیریه کرمان نه به این بغض و کینه برآمده از حرص و آز جاماندن از سهم!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
شرکت فوق سود مصوب سنوات 92 و 93 را نیز پرداخت نکرده و صورت های مالی آن با واقعیت مطابقت نداشته و با عنایت به تحلیل ها وگزارشات شرکت بابت عملکرد93" تفاوت فاحش با صورت های واقعی داشته و فعلا به شبنامه نویسی روی اورده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
با لابي قوي موضوع حل ميشه