بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
دولت یازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی در حالی از 12 مرداد ماه سال 92 آغاز به کار کرد که وی از همان ابتدا اهداف و برنامه های متعددی را جهت کنترل نرخ تورم، نرخ ارز و ایجاد تغییر در شرایط اقتصادی کشور که در پی بی تدبیری دولت قبل به وضعیت بحرانی رسیده بود، اعلام نمود.
کد خبر : ۱۷۰۰۵۱
نویسنده :
جمشیدی

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکی از مسائلی است که از بعد سیاسی اثرات روانی را بر وضعیت بازار سرمایه قبل و بعد از زمان برگزاری آن اعمال می کند. چرا که به طور قطع برنامه شخص منتخب برای انتصاب بر مسند ریاست جمهوری در حوزه اقتصادی و اجرای آن در راستای بهبود شرایط اقتصادی می تواند بسترها و محرک های لازم برای حرکت اقتصاد کشور در مسیر رشد را فراهم سازد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، دولت یازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی در حالی از 12 مرداد ماه سال 92 آغاز به کار کرد که وی از همان ابتدا اهداف و برنامه های متعددی را جهت کنترل نرخ تورم، نرخ ارز و ایجاد تغییر در شرایط اقتصادی کشور که در پی بی تدبیری دولت قبل به وضعیت بحرانی رسیده بود، اعلام نمود.

در همین راستا در اولین اقدام گام های موثری برای مهار نرخ تورم و تثبیت قیمت ارز در محدوده ای مشخص برداشت. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که برنامه های رییس جمهور و کابینه اقتصادی آن در راستای کنترل قیمت ها به بهای رکود عمیق اقتصادی تمام شد و این امر چندان در بهبود شرایط معیشتی مردم نمود پیدا نکرد.

اما آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم که آمیخته شدن آن با نتایج مثبت حاصل از مذاکرات در حوزه سیاسی شرایط برای بهبود وضعیت اقتصادی را فراهم کرد، نسبت به دولت دهم بسیار بهتر بوده است و در شرایط فعلی بهبود وضعیت کلی اقتصاد کشور نسبت به گذشته به وضوح نمایان است.

از سوی دیگر بازار سرمایه نیز طی فعالیت حسن روحانی و کابینه اقتصادی آن شرایط چندان مناسبی را سپری نکرد و به جز برهه ای از زمان که بواسطه مسائل مختلف همچون اجرای طرح برجام روند صعودی را پشت سر گذاشت، در موارد دیگر چندان عایدی برای سهامداران در بر نداشت. اما نکته قابل تأمل در این خصوص این است که با بررسی روند سودآوری شرکت ها طی سال های اخیر در می یابیم که اطلاعات مالی شرکت ها طی عملکرد میاندوره ای و سالانه نسبت به دوره های قبل رو به بهبودی می رود. آنچنان که در شرایط فعلی شاهد اعلام تعدیل های مثبت در بسیاری از نمادها و یا حداقل بهبود شرایط سودآوری و پوشش زیان اغلب شرکت ها هستیم. از این رو امید آن می رود تا تداوم این روند شرایط بازار سرمایه را نیز در مسیر رشد و بالندگی پیش ببرد.

در همین راستا با توجه به حساسیت موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که اثرات روانی را بر وضعیت بازار سرمایه در پی خواهد شد، این پایگاه خبری اقدام به برگزاری نظرسنجی با محوریت این موضوع کرد:حسن روحانی، انتخاب اول فعالان اقتصادی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تعداد کل آراء: 5723

همانطور که از نمودار فوق مشخص است 53 درصد از حدود شش هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده اند به گزینه اول یعنی حسن روحانی رأی داده اند و ما باقی به سایر گزینه ها.

بر این اساس به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه از عملکرد رییس جمهور دولت فعلی راضی بوده و بر لزوم تداوم فعالیت آن در دولت بعدی معتقدند.

البته در این بین توجه به این نکته حائز اهمیت است که بر اساس اخبار و شواهد فعلی سایر گزینه ها عمدتاً جزو افرادی هستند که از بعد سیاسی و اقتصادی با حسن روحانی همسو نیستند و برنامه و نقطه نظرات آنها در این خصوص متفاوت است. بهرحال باید منتظر ماند و دید که نتایج برگزاری این انتخابات که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزاری می شود، چگونه رقم خواهد خورد؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
سلام:ازموده راازمودن خطاست.مابورسیان فراموش نمی کنیم که در دوره 3.5ساله ایشان چه برسر بورس امده است.دردوره ایشان غارات بیت المال الا ماشاالله رکوداقتصادی وبیکاری واردات بی رویه در 3سال اول ایشان هرکسی که به روحانی رای دهد به خود وخانواده اش وکشورش ظلم کرده است.
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
من تعجب ميكنم!
مگه مردم و سهامداران توي نظر سنجي شركت نكردند؟!
پس چرا نتيجه معكوس شده؟!!!!
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
این مثل رای گیری کشورهای عربی بود که فقط رییس جمهورشون کاندیده! برا نظر سنجی معتبر، ملت باید بدونن نفر یا نفرات مقابل ایشون کی هستن.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
خیلی خوب بوده اما بورس نیوز بدانید با این تبلیغات نمی توانید ایشان را دوباره پیروز سال ۹۶ بکنید چون اکثر سهامداران خرد تمامی اموال خود را در دوران ریاست جمهوری ایشان از دست دادند متاسفانه نگاه دولت تدبیر وامید به بازار سرمایه اصلا خوب نبوده کسانی که کل دارایشان در این دولت در بازار سرمایه از دست رفته آیا دوباره اشتباه میکنند نتیجه این است که تورم بهتر از رکود
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
هههههه
به نظر میرسه که اواخر ریاست جمهوری ایشانه که شما همچین مطلبی رو گذاشتین
به فکر یک رییس جمهور جدید باشین
سید وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
بدترین دوران زندگیم بوده دوران ریاست جمهوری ایشان ایشاله که دیگه رئیس جمهور نشه
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
من که رای اول و آخرم ایشون هست
تو شرایط فعلی هیچ فردی از هیچ جناحی مناسب ریاست جمهوری نیست جر حسن روحانی
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
جز وعده های اقتصادی پوچ و آمار ارقام اقتصادی دستچین و دستکاری شده توسط ایشان و وزیر اقتصاد بیکفایتشان چیزی عاید ملت نشد. برجام که فقط محض رضایت نظام بود و فقط منتش سر ملت گذاشته شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته......................
به اندازه کافی ایران در زمان ایشون حقارت کشید دیگه بسه. اگه همون اکثریت بفهمن!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
فقط سهامداران خودرویی به سایت بورس نیوز مراجعه میکنند نتیجه نظر سنجی چیزی غیر از این نخواهد بود.این سایت شما جز باد کردن گروه خودرو کار دیگری هم بلد هست؟
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
مهم نیست که منفی میدهید وقتی باری به هر جهت وارد بورس می شوید بدون توجه به اخبار جهان و اتفاقات اطرافتان وبدون در نظر گرفتن کارهایی که انجام داده وکارشکنی هایی برایش کرده اند فقط دوست داشتید بورس 10000واحدی می شد ان هم با دست خالی شما بدون در امد کافی حتی یک خانواده 3 نفره را هم نمی توانید اداره کنید چه رسد به یک کشور از نظر سیاسی اقتصادی ویران شده . ایشان کم کارنکرده ولی کو چشم بینا چون رانت خواران می خواهند همه چیز را وارونه جلوه بدهند چون ما مردم عادت داریم خوبیها را وظیفه بدانیم .در امریکا با ان عظمت هنوز نتوانستند بیمه همگانی را اجرا کنند اما در دولت یازدهم در عرض نیم ساعت که استعلام بگیرند شما بیمه ندارید دفترچه بیمه سلامت با 15000 ریال صادر میکنند ,شما هیچ پول دیگری بابت بیمه نمی دهید در حالیکه بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی بابت سرانه کلی در ماه از حقوق بیمه شده کم می کنند .می گویید تورم بهتر از رکود بود .بله برای شغل ازاد نه برای حقوق بگیر شغل ازاد هر چه جنس گرانتر بشود گران می فرشد گران هم می خرد ولی حقوق بگیر چه باید بکند ؟دیدید کارمند در هر درجه ای که باشدمسافر کشی می کند ؟چند سال پیش وقتی دبیر فرزندم را دیدم که مسافرکشی می کند رویم را برگرداندم تا خجالت نکشد .اما دزدها رانت خوارها اختلاسگرها که شما از انها حمایت می کنید خجالت نکشیدند .چون اصولا با این کلمه بیگانه هستند .دولت روحانی در این 4 سال با تمام نا ملایمات وکار شکنی توانست سیاست خارجه را 90 در صد درست کند خودش به تنهایی یک شق القمر است اگر اخبار نشست سازمان ملل را دنبال می کردید متوجه می شدید که روحانی چه کرده وزیر خارجه فرانسه به اقای روحانی گفت همه چیز برای حمله به ایران اماده بود فقط منتظر توافق زمان بودیم شما رییس جمهور شدید .روخانی کاری نکرده ,وزیر خارجه اش یک تنه رودر روی وزیر خارجه 6 ابر قدرت نشسته و از حق من و تو دفاع کرده به قول خود دکتر روحانی هم سانتریفیوز چرخیده هم زندگی منو تو با نفت 35 دلاری خدا انصافمان بدهد .نان بربری 50 تومانی یک شبه 600 تومان شد کسی صدایش در نیامد ولی در این 4 سال در همان قیمت ماند بنزین 80 تومانی 1000 تومان شد کسی صدایش در نیامد ولی در این 4 سال همان ماند و بسیار مثنوی هفتاد من ,
محمد
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
با احترام بانوی ایرانی
بنده نه اهل سیاست و نه اهل حزب و چپ و راست و این برنامه ها هستم . من یک جوان ایرانی هستم که درد و دل بسیار است اما تنها چند نکته خدمت شما عرض میکنم ، سانتریفیوز نچرخید و زندگی ما هم نچرخید ، رییس جمهور فرانسه هم توهمی بیش ندارد ، کسانی که میگن گزینه جنگ با ایران رو میز بوده و یا هست خودشون هم میدونند جک میگویند ، نه با ایران بلکه با هر کشور بزرگی دیگری در حال حاضر جنگ غیر ممکن است و این رو قدرتهای بزرگ هم میدونند. سخن از سیاست خارجی فرمودید ، با سیاست های غلط و اشتباه ایشان قیمت نفت از صدو خورده رسید 35 دلار. در رابطه با قیمت ها فرمودید ،دلار 2700 تومنی تا 3600 هم رسید ، سکه 800 تومانی تا 1300 هم رسید، برنج 3500 تومانی امروز 12000 تومان ، مرغ چهار هزارتومنی 7000 تومان ، آبمیوه 1400 تومانی 5200 ، دوغ و نوشابه 1200 تومنی 2500 تومان و ... ، قیمت سهمای فعلی شرکت های بورس نشان از وضعیت فعلی اقتصادی کشور دارد ، خودروساز اول کشور قیمت سهمش 100 تومان می باشد ، معلوم است چه بر سر اقتصاد این کشور آمده است که این قیمتها را امروز مشاهده میکنیم. حرف بسیار است ، کاش تعصب را فراموش و کمی به آمار و ارقام ها نگاه کنیم ، روزگار بر شما خوش
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
وای به حال بورس این کشور که سهامدار به ایشون و تیم اقتصادی ایشان رای داده اند که در دوره ایشون بدترین دوران بورس اوراق بهادار را مشاهده کردیم.
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
بانوی مهربان ایرانی حرف های شما درست است و بهمین دلیل به روحانی رای دادیم که این کارهارا بکند ولی خیلی کارهای دیگر هم میتوانست انجام بدهد ولی متاسفانه جرات لازم و تدبیری که شعارش است را نداشت . مثلا در بحث نفتی ها ضرر بسیار زیادی وزیرش زنگنه به سهامداران خرد نفتی زد و یا پتروشیمی ها که العان بیشترین صادرات را دارند و تقریبا سودشان را پر میکنند و اگر تعدیل منفی هم داشته باشند بسیار کم است نسبت به بقیه بازار اصلا خریدار ندارند و در این دولت راحت با تخفیف خوراکی که در هوای ازاد بدلیل نداشتن سرمایه و تکنولوژی ازبین میبرند میتوانست رونق را به بازار برگرداند . در مورد تورم خوب بسیار از اقتصاددانان اخطار دادند که در شرایط رکود کنترل تورم اشتباه است و لااقل یکم رونق به بازار بدهید و بعد یواش یواش تورم را کنترل کنید که فقط تورم را کنترل و رکود راعمیق تر کرد و العان هم رکود به شرایطی رسیده که دولت هر چه سعی میکنند بر نمیگردد . بانوی ایرانی شما کارمندان دولت را کنترل تورم به نفعشان است را قسمتی از جامعه هستند و بقیه جامعه و جوان های مملکت بخصوص تولید کننده که در شرایط سخت و بدی قراردارد و افراد زیادی در همین شرکت ها نان زندگیشان را میدهند العان در بیکاری و مشکلات عدیدی قرار دارند و افسردگی و ناامیدی تمام مملکت بخصوص جوان هارا گرفته .روحانی کارهای مهمی کرد ولی اصل کار که اقتصادی است و تاثیر گذار در جامعه است را انجام نداده و به همین دلیل راحت نمیتواند بخصوص در اقشار کم درامد رای بیاورد ولی امیدوارم اگر از اصلاح طلبان فردی قوی تر از روحانی است رای بیاورد وگرنه همین روحانی از لحاظ فکری و... بهترین گزینه است و امیدوارم تمام تلاشش را در این مدت باقی مانده در اقتصاد انجام دهد بلکه رای بیشتری بیاورد و در چهار سال بعدی فقط کار اقتصادی و رونق تولید و کسب و کار انجام دهد .
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
بورس نیوز لطفا منتشر کن :
با تعداد کمتر از 5750 نفر رای گفته شده خودتان که نظر سنجی و نتیجه گیری صحیح نیست. اگر چنین است وای به حال بقیه ماجرا که اینگونه تصمیم گیری هایی بخواهد بشود.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
سلام :خانم بانوی ایرانی من فکرکنم یا خانه داری یا درجامعه نیستی یامتعصب یکطرفه ا ی اگر کسی چشمش بازکند میبیند که غارت صندوق توسعه ملی وحقوقهای نجومی و غارت صندوق فرهنگیان دراین دولت رخداده است که وزیراموزش پرورش هم بدون هیچگونه سوال وجوابی به تاریخ پیوست وکلاهی گشادی که به اذعان خوددولت در برجام امریکا سرما گذاشت وبدعهدیهایی که امریکا میکند همه محصول دولت بی تدبیر وامید است.وصدها مورد دیگر
علیرضا
ROMANIA
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
امیدوارم درفرصت باقی مانده به ظرفت بالای بازار سرمایه توجه بیشتری کند و موتور اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد امیدوارم در کارهایش باتوجه سنگ اندازی ها موفق باشد
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
این آقایان خودشان نمیخواهند کشور از رکود در بیاید آن پولها را کجا هدایت کردند اینها اگر میخواستند سود بانکی را زیر ده میکشیدند اونوقت طعم رونق را مردم پس از سه سال میدیند کل سرمایه مردم را در بازار سرمایه از بین بردند افتخار هم میکنند ومیگویند بازار سرمایه ثبات پیدا کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
خسارات عظیمی که وزیر صنعت و نفت ایشون به سهامداران زده رو جبران کنه بعد انتظار رای داشته باشه. من به ایشون رای نمی دم و به رقیبای ایشون که بدتر از ایشون هستند هم رای نمی دم. مگه کسی باشه واقعا به نفع بورس کار کنه که فعلا هیچ کس نیست.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
دوستان جوانم اگر گزینه بهتری نسبت به ایشان باشد صد در صد من هم با شما هم عقیده هستم نباشد کسی که برای راضی نگه داشتن اطرافیانش برای رانت خواری تولید مملکت را با واردات نا بجا به ورشکستگی بکشد تورم مسکن بنام مسکن مهر که قرار بود برای جوانان ساخته شود تا با خیال راحت بتوانند ازدواج کنند در اختیار دلالان قرار گرفت به چندین برابر انچه گفته شده بود به دست مصرف کننده رسید من خودم 4 فرزند پسر ذارم دوتا ازدواج کرده دوتا مجرد 36 ساله و 30 ساله ایا با حقوق 25000000 ریال می شود اجاره خانه داد و زندگی اداره کرد؟ من مشکل شما را درک می کنم ولی در دولتهای پیشین این اصل ثابت شده که 4 سال اول برای جابجایها و سر وکله زدن با مدیران دولت قبلی گذشته تجربه اندوخته اند در 4 سال بعدی وضع بهتر شده حالا هم که افای روحانی با کشورهای ذیگر رابطه دوستانه برقرار کرده انشاالله با سرمایه گذاری خارجی و وارد کردن تجهزات مدرن اقتصاد راه بیفتد برای جوانها کار و تولید باشد و سهام من و شما هم تکانی بخورد وانشالله اجازه بدهند از اقتصاد دانهای مجرب با ضابطه استفاده بشود نه دکترهای با رابطه و دستوری مجلس به اجبار وزیر تحمیل بکند یا راه وزیر را سد بکنند دست و پایش را ببندند
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
خلایق هر چی لایق امثال ادمایی مثل کامنت محمد از چی دارند دفاع میکنند از تورم 40 درصدی دولت قبل یا از تحریمهایی که ایشون بارفتارهای غیر دیپلماتیک و حرفهایی که زد مثل هولوکاست و باعث شد که اسراییل از این قضیه بهره برداری سیاسی کنه و خود را مظلوم جلوه بده و پروژه ایران هراسی رو راه بندازه کامنت محمد هنوز زود مسائل رو تحلیل کنی افزایش قیمت دلار و به تبع اون بهای تمام کالاهای مصرفی در دوره قبل اتفاق افتاد این دوره بیشتر کالاها یا رشد نداشتند یا درصد افزایششون خیلی کمتر از دوره قبل بود جالب اینجاست که نماینده های مجلس میخواستند رییس دولت قبل رو با توجه به اینکه اکثر نماینده ها از حزب خودش بودند بعلت عدم کفایت سیاسی عزل کنند اما به خاطر حفظ ابروی نظام اینکار رو نکردند حالا بعضی ها پیدا شدند از این تحفه که حتی ولایتمداری رو هم زیر پا گذاشت دفاع میکنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
آش به همین خیال باااااااااااااش بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
انتخاب اول سایت های خبری و بورس نیوز حسن روحانی هست چووووون سیبیل هاشونو خوب چرررررررب کردن