بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

سرمایه گذاری ملت سهمی با قاعده تکنیکی

بررسی روند قیمتی سهم "وملت" نشان می‌دهد روند این سهم با قاعده و نظم مخصوص به خود در حال پیشرفت و تولید است. سوابق نشان می‌دهند همواره در صعودها، سود شیرینی نصیب سهامداران کوتاه مدتی وملت شده است.
کد خبر : ۱۷۰۰۶۱

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نمودار شکل 1، روند قیمتی وملت در قالب ریتمی هارمونیک که با روش سعی و خطا و تست روندهای متعدد به دست آمده، آورده شده است. مطابق شکل 1، قیمت، در 9 سال اخیر، واکنش مناسب و قابل اتکایی به ریتم ترسیمی داشته و انتظار می رود این ریتم در مقطع زمانی فعلی نیز قالبِ حرکتیِ قیمتِ سهم باشد.

شکل 1

سرمایه گذاری ملت سهمی با قاعده تکنیکی

همانطور که از شکل 1 مشخص است؛ در حال حاضر قیمت داخل یک مثلث کاهشی در دوره اصلاحی خود به سر می‌برد که با شکست قیمت 89 تومان (سقف مثلث آبی رنگ)، صعود سهم با هدف دستیابی به محدوده قیمتی 125 تومان، استارت خواهد خورد. همچنین در صورت نزول محدوده قیمتی 77 تومان خریدی کم ریسک را رقم خواهد زد. در ادامه به بررسی نمودار در بعد زمان پرداخته می‌شود.

در شکل 2، فاصله زمانی سقف‌ها و در شکل 3، فاصله زمانی ایجاد پیوت‌های کف نشان داده شده است. مطابق شکل 2، دو محدوده زمانیِ با احتمال بالا برای ایجاد سقف‌ها وجود دارد، محدوده زمانی 33 هفته و محدوده زمانی 23 هفته. با بررسی نمودار مشخص‌ می‌شود؛ در مقطع کنونی با تشکیل سقف 22 هفته‌ای، استعداد ایجاد سقفی در چند هفته آتی دیده نمی‌شود. مطابق شکل 1، برای تحقق تارگت زمانی محدوده اول شناسایی شده (23 هفته ای) 10 هفته و برای تحقق تارگت زمانی محدوده دوم شناسایی شده (33 هفته ای) 20 هفته دیگر زمان نیاز است.

شکل 2‏


سرمایه گذاری ملت سهمی با قاعده تکنیکی 
همچنین شکل 3 نشان می‌دهد دو محدوده زمانی در تشکیل کف‌ها تکرار می‌شوند. پیوت‌های کف با فاصله زمانی 25 تا 33 هفته‌ای و نیز پیوت‌های کف با فاصله زمانی 42 تا 47 هفته‌ای.

تحلیل نمودار نشان می‌دهد مقطع کنونی مستعد تشکیل کف بوده و براساس مباحث مربوط به بعد قیمت در شکل 1، ایده‌آل‌ترین قیمت محدوده زمانی مذکور، محدوده قیمتی 77 تومان خواهد بود. البته با توجه به ریتم سهم روند صعودی آتی منوط به ایجاد کف 77 تومانی نبوده و می‌توان با شکست مثلث آبی رنگ در شکل 1 وارد موقعیت خرید شد.

شکل 3



سرمایه گذاری ملت سهمی با قاعده تکنیکی مطالعه تاریخ سهم نشان می‌دهد همواره معامله گرانی که به موقع وارد این سهم شده اند سود قابل توجهی در کوتاه مدت به دست آورده‌اند. این موضوع در شکل 4 و در روی نمودار نمایان شده و قابل بهره برداری می‌باشد.

شکل 4

سرمایه گذاری ملت سهمی با قاعده تکنیکی

نتیجه گیری تحلیل تکنیکال "وملت"

* بهترین قیمت خرید در صورت نزول محدوده قیمتی 77 تومان می‌باشد.

* انتظار می‌رود با شکست محدوده قیمتی 89 تومان قیمت از کارکشن(حرکت اصلاحی) موجود خارج و روند رو به رشدی با هدف رسیدن به محدوده قیمتی 125 تومان آغاز شود.

* محدوده زمانی کنونی استعداد واقع شدن به عنوان پیوت سقف را ندارد.

* محدوده زمانی کنونی که از یک هفته قبل آغاز شده و می‌تواند تا 3 هفته دیگر معتبر باشد قابلیت ایجاد پیوت کف را حتی به صورت کوتاه شده دارد.

* به معامله گران توصیه می‌شود در صورت افت قیمتی در محدوده 77 تومان اقدام به خرید نمایند. همچنین با شکست محدوده قیمتی 89 تومان به سمت بالا، می‌توان با رعایت اصل حد ضرر وارد معامله خرید شد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: هادی پورحامدی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رحمان
ROMANIA
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
اين سرمايه گذ ارى چيزى ندارد وقبلا تو سط جناب گنجى لخت شده فقط يه اسم از ش بأقى مو نده مراقب با شيد شاد با شيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
من نمی دانم چطور با وجود اینکه هیچ شفافیتی در این شرکت ها دیده نمیشه چنین تحلیل های تکنیکی در ایران ارایه میشه
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
از نظر بنیادی سهم زمینی دارد و غیر اون فکر نمیکنم چیزی داشته باشد.
از نظر تکنیکالی تحلیل خوبی بود.