بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
در حالی این مجموعه خودروساز گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی جاری خود را بدون تغییر با برآورد سود 102 ریالی ارائه نمود که صبح روز جاری نماد "خساپا" بنا به دلایلی که تاکنون از سوی ناظر بازار اعلام نگردیده، ممنوع المعامله شد.
کد خبر : ۱۷۰۰۶۲
نویسنده :
جمشیدی

نماد معاملاتی شرکت سایپا پس از انتشار گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری آن در دقایق ابتدایی معاملات روز جاری متوقف شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در حالی این مجموعه خودروساز گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی جاری خود را بدون تغییر با برآورد سود 102 ریالی ارائه نمود که صبح روز جاری نماد "خساپا" بنا به دلایلی که تاکنون از سوی ناظر بازار اعلام نگردیده، ممنوع المعامله شد.

بر اساس این گزارش، شرکت سایپا در دوره مذکور با پوشش 13 درصدی سود برآوردی 13 ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخته است. همچنین طبق اطلاعات موجود، این مجموعه طبق نامه سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 87.11.8 مبنی بر عدم افشای سود عملکرد حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت های تابعه و وابسته، درآمد مذکور در گزارش شش ماهه نخست امسال لحاظ نشده است.

علاوه بر این، بررسی آخرین صورت های مالی "خساپا" حاکی از آن است که شرکت سایپا از یک سو درآمد حاصل از فروش شرکت زیر مجموعه خود یعنی سایپا کاشان را در گزارش شش ماهه درج ننموده و از سوی دیگر تنها سود نقدی 14 تومانی تقسیمی در مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری سایپا در نظر گرفته است. از این رو برای بسیاری از فعالان بازار سرمایه جای سوال دارد که چرا این شرکت خودروساز در شرایطی که با توجه به پتانسیل ها و درآمدهایش در دوره مذکور می توانست بسیار بهتر از دوره های قبل گزارش عملکرد خود را ارائه کند، اما بدون تغییر اعلام نمود؟ شاید همین موضوع سبب شده تا نهاد ناظر اقدام به توقف نماد معاملاتی سایپا کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
بازار بوس ایران سراسر دروغ و تقلب.
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
لیدرهای ورشکسته بورس رفته پیش بانکیها
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
سلام-بورس میداندولی تابحال ازمحافظه کاری استفاده وپارا روی گلوی سهامداران میگذارد.
دراصل تابحال آبروداری کرده وفکرمیکننداگرآبروی این کلاهبرداران برودآبروی نظام رفته درصورتی که اشتباه میکند.هرچه آبروی دزدها وکلاهبرداران ورانت خواران برودنظام تقویت میشود.این آبروداری هاباعث شده بانک هاوهئیت مدیره های آنهاباحقوق واختلاص های بالا سهامداران رابیچاره کرده است.شرکت سایپاسه سال یک ریال سودنمیدهداکنون نیزمیخواسته سودرااعلام نکندتااگرراهی پیداکردندآنهاهاپولوکنند.
مثل بانک پاسارگاد.بانک ملت وتجارت واقتصادنوین ووو..
حقیقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
بورس قلب اقتصادی هر کشور است .واین قلب مریض است.
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
مگر آبروئی هم برای ... مانده که تقویت بشود
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
دوستان خساپا هم مثل شرکتها اسیر یک عده انسانهای از خدا بیخبر شده مطمن باشید کسانی که رانت میکنند هنوز سیر نشدند گزارشها همه دست کاری شده فقط دسسیه برای نابودی اموال سهامداران خرد این آقایان کاری کردند که دیگر امیدی به بازگشتشان نخواهد بود خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
به نظر بنده اسم بورس نیوز را به خودرونیوز تغییر بدهند.شما تنها سایتی هستید که بدجور روی خودرویی ها مانور میدید.در حالی که میدانید جز نوسان و دزدی چیزی در این گروه نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
بازگشایی ش با خداست احتمالا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
سا زمان بورس دربررسی سیستم مالی شرکت ها درخواب عمیق به سر می برد