بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر : ۱۷۰۰۷۷

این روزها هر کسی به اصفهان سفر کند، شاهد رفت و آمد چشمگیر زنان و مردان مو بلوند و چشم‌آبی در خیابان‌های این شهر تاریخی است. اصفهان روزهای شلوغی را با حضور گردشگران خارجی سپری می‌کند.

تصویر ازدحام بی سابقه گردشگران خارجی در اصفهان + تصاویر

به گزارشجام جم آنلاینو به نقل از ایسنا، اصفهان مقصد شماره یک گردشگران خارجی در ایران است، حتی آنهایی که برای تجارت و یا تعاملات سیاسی به ایران سفر می‌کنند، حتما سری هم به اصفهان می‌زنند، شهری که زمانی پایتخت سلجوقیان و صفویان بوده و ۱۰ سال پیش هم لقب پایتخت جهان اسلام را گرفته و پارسال هم به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است.

عباس پیرمرادیان، که حدود ۲۰ سال است به عنوان راهنمای تورهای آلمانی‌زبان در ایران فعالیت می‌کند، با در اختیار قرار دادن تصاویری از حضور انبوه گردشگران خارجی در مسجد جامع اصفهان، گفت: جمعیت گردشگران خارجی در این شهر تاریخی واقعا شگفت‌انگیز است. در تمام دوران فعالیتم با ازدحام یک‌باره گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی از کشورمان مواجه نشده بودم. تعداد گردشگران بی‌اغراق زیاد است، به طوریکه از ظرفیت اقامتی موجود در شهر اصفهان حداکثر استفاده شده است.

وی ادامه داد: اکنون در نقاطی از شهر، گردشگر دیده می‌شود که در گذشته محل تردد گردشگران نبود و یا از هتل‌هایی برای اقامت استفاده می‌شود که قبلا در چرخه مصرف گردشگران قرار نداشت. تفاوت را کاملا می‌توان احساس کرد.

پیرمرادیان اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون ظرفیت هتل‌ها پاسخگوی نیاز گردشگران بوده، اما بعد از این اگر فقط اندکی تعداد گردشگران خارجی زیاد شود، حتما با چالش اقامت و کمبود راهنمای حرفه‌ای مواجه می‌شویم. لازم است پیش از وقوع هر اتفاقی، سریع‌تر اقدام شود. باید قبل از آنکه شمار گردشگران زیاد می‌شود، به فکر چاره بود.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سه و نیم سال گذشته بیش از ١٦ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند و نیم میلیارد ایرانی نیز در داخل کشور به سفر پرداختند. تلاش و هدف‌گذاری ایران برای جذب گردشگران خارجی با رشد ۱۰ درصد در سال است تا با این روند در پایان سال ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی برسد.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
چه خوب
ایران من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
افزایش گردشگران خارجی مخصوصا اروپایی ها ناشی از دیپلماسی بسیار خوب دولت روحانی و خصوصا شخص دکتر ظریف است که با کاهش تنش های ایران هراسی و معرفی فرهنگ و اندیشه زلال ایرانیان و افزایش بسترهای تعامل با جهان می باشد این افزایش توریسم علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای کشور باعث افزایش ارتباطات فرهنگی و در پی آن ارتباطات اقتصادی میشود
زنده باد ایران زنده باد دکتر ظریف